اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

برنامه ۹ اسفند نود با محوریت بررسی عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و مشکلات داوری از ساعت ۲۲:۴۷ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره انتخاب مرد سال ۹۵ فوتبال ایران پخش شد.

کلیپ خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهید دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
خاطرات تلخ و شیرین باشگاه های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا
گفت و گوی زنده با کریم انصاری فرد پس از درخشش او در لیگ اروپا
مرور بازی تاریخی ۹ گله استقلال و استیل آذین در جام حذفی
بررسی حواشی داوری در لیگ و سود و زیان تیم ها

آمار عملکرد گزینه های نظرسنجی و تعداد بازی، گل و پاس گل های هرکدام از بازیکنان در سال گذشته مرور شد.

عادل فردوسی پور در ادامه برنامه اعلام کرد براساس آخرین خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال به ما و با تلاش های انجام گرفته از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای رفع اختلافات و کدورت ها، لیست جدید تیم ملی فردا اعلام می شود و ۸ بازیکن از پرسپولیس برای بازی مقابل قطر و چین به این تیم دعوت شده اند.

دو بازی از هفته اول لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و الهلال عربستان و ذوب آهن و العین امارات پخش شد.

آنالیز نحوه عملکرد نمایندگان ایران در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا و مقایسه فوتبال مالکانه رقبای آسیایی با تیم های ایرانی بخش بعدی بود که در آن مشخص شد بهترین تیم های ایران هم در حفظ و به گردش درآوردن توپ ناموفق بوده اند.(

خلاصه بازی استقلال ۳ - ۰ التعاون عربستان و الجزیره امارات ۰ - ۱ استقلال خوزستان در هفته دوم لیگ قهرمانان در ادامه به پخش رسید.

 گزارش ویژه این هفته مرور خاطرات تلخ و شیرین لیگ قهرمانان آسیا بود که حضور تیم های استقلال، سپاهان و ذوب آهن در فینال تا برد خاطره انگیز پرسپولیس مقابل الهلال عربستان از جمله آنها بود.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
حرکات تکنیکی هفته: پیام صادقیان، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، سروش رفیعی، لوسیانو پریرا، امید نورافکن، سیامک نعمتی، مهدی طارمی، بختیار رحمانی، کیوان امرایی، کاوه رضایی، یوسف سیدی، جابر انصاری، غلامرضا رضایی، داریوش شجاعیان، محمدرضا خلعتبری، علی قلی زاده، اکبر ایمانی
تیر دروازه هفته: بهادر عبدی مقابل پدیده
کار تیمی برتر هفته: پرسپولیس مقابل سپاهان
موقعیت از دست رفته هفته: خالد شفیعی مقابل سیاه جامگان
پاس گل برتر هفته: فرشید اسماعیلی مقابل ذوب آهن
مهار برتر هفته: وحید شیخ ویسی مقابل پیکان
گل برتر هفته: حسین بادامکی مقابل تراکتورسازی

خلاصه مسابقه سیاه جامگان ۱-۲ تراکتورسازی
نکته: تراکتورسازی بهترین تیم بازی های خارج از خانه است

سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان ارتباط تصویری با برنامه برقرار کرده و درباره دو برد ارزشمند این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با وجود مشکلات شدید مالی صحبت کرد. سرمربی استقلال خوزستان اعلام کرد برای سفر به عمان و امارات پول قرض گرفته اند.

محمد فنایی به برنامه آمد و داوری مسابقه سیاه جامگان - تراکتورسازی بررسی شد: ضربه کف پای بازیکن  سیاه جامگان به کرار جاسم باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می شد. آفساید بازیکن تراکتورسازی در موقعیت حمله به اشتباه اعلام شد. ضربه آرنج فرزاد حاتمی به صورت خانزاده پیش از گل دوم باید با کارت قرمز جریمه می شد و کرنر به اشتباه اعلام شد. هند بودن یا نبودن گل حاتمی قابل تشخیص نیست. 

خداداد عزیزی سرمربی سابق سیاه جامگان روی خط آمد و درباره شرایط کار در این تیم و علت استعفایش صحبت کرد. سرمربی سابق مشکی پوشان گفت مشکلات مالی تیم به قدری اسفبار بود که بعضی از بازیکنان با مترو به تمرین می آمدند و دیر به تمرین می رسیدند! من کلا ۲ میلیون تومان دریافتی از این تیم داشتم که یک میلیون آن را هم خرج غذا خریدن برای بچه ها کردم و با انتخاب این تیم صد در صد اشتباه کردم. 

ارتباط تلفنی با اکبر میثاقیان سرمربی جدید سیاه جامگان هم برقرار شد و او گفت بازیکنان سیاه جامگان بچه های باشرفی هستند که با این شرایط سخت برای تیمشان زحمت کشیده اند. من هم چون خانواده ام اینجاست و در جوار حرم امام رضا(ع) هستیم بدون چشمداشت مالی پیشنهاد هدایت این تیم را قبول کردم و انشاءالله تیم نتیجه می گیرد و در لیگ می ماند.

 رضا شربتی بازیکن جنجالی این هفته فوتبال ایران که در بازی مقابل تراکتورسازی تماشاگر گل دوم حریف و وارد شدن توپ به دروازه سیاه جامگان بود روی خط تلفنی آمد و درباره این ماجرا صحبت کرد و گفت: من آن قدر ذهنم درگیر است و اتهاماتی به من زده اند که نمی توانم صحبت کنم. نمی دانم خستگی به من فشار آورد یا چیز دیگری اما اصلا نفهمیدم چه شد و آنهایی که من را می شناسند می دانند با باشگاه سیاه جامگان بزرگ شده ام و وقتی تیم شهر من امتیاز لازم دارد تا سقوط نکند دقیقه ۹۰ نمی آیم این کار را کنم و وجهه خودم را خراب کنم. آن قدر این اتفاق برای من سریع افتاد که هنوز نمی توانم برای آن تصویرسازی کنم و شوکه شدم. این اولین و آخرین اشتباه در فوتبال نیست و به خاطر این اشتباه از آقای عباسی و خداداد عزیزی و هواداران سیاه جامگان عذرخواهی می کنم. من خودم عاشق پرسپولیس هستم و همین جا از هواداران محترم پرسپولیس هم عذرخواهی می کنم.

 بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.

ارتباط تصویری با کریم انصاری فرد لژیونر موفق فوتبال کشورمان که هفته گذشته در ترکیب المپیاکوس در لیگ اروپا درخشید برقرار شده و گفت و گو با او انجام شد. انصاری فرد گفت با توجه به محدودیت تیم های اروپایی برای جذب حداکثر ۴ تا ۵ بازیکن خارج از اتحادیه اروپا پیوستن به این تیم ها بسیار سخت است و بیشتر سراغ بازیکنان برزیلی، آرژانتینی و آفریقایی می روند با این حال من با وجود داشتن پیشنهاد مالی بالاتر از ایران تلاش کردم با رقم کمتری به لیگ یونان بروم و توانستم موفق شوم. 

مسابقه نوستالژیک استقلال و استیل آذین در جام حذفی با برتری پنج بر چهار استیل آذین همراه مصاحبه با محمد محمدی، حنیف عمران زاده و کیانوش رحمتی پخش شد و بازیکنان سابق دو تیم از خاطرات این بازی جالب صحبت کردند.

حسن کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری و نوید مظفری کارشناس داوری به برنامه آمدند و همراه با محمد فنایی گفت و گویی سه نفره را درباره مسائل و مشکلات داوری در فوتبال ایران آغاز کردند.

مطابق جدول ارائه شده براساس نمره قضاوت داوران و اشتباهات آنان در فصل جاری، علیرضا فغانی، سیدرضا مهدوی و محمدحسین زاهدی فر بهترین عملکرد را در میان داوران لیگ داشته اند. همچنین رضا کرمانشاهی، حسن اکرمی و تورج حق وردی هم کمترین نمرات را کسب کرده اند.

آمار سود و زیان تیم های لیگ برتری از داوری و تیم هایی که بیشترین اشتباهات به سود یا به ضرر آنها بوده است مرور شد.

مطابق جدول تیم هایی که بیشترین اشتباهات داوری به ضرر  آنها بوده به ترتیب ذوب آهن، پرسپولیس، سپاهان و نفت آبادان بوده و تیم هایی که اشتباهات داوری بیشتر به سود آنها بوده به ترتیب گسترش فولاد، صبای قم و استقلال تهران هستند.

مقایسه ای بین تعداد اشتباهات داوری در نیم فصل اول فوتبال ایران و بوندسلیگا آلمان انجام شد و مشخص شد تعداد اشتباهات داوری لیگ ایران کمتر بوده است.

نوید مظفری در بخشی از انتقادات خود درخصوص وضعیت داوری گفت طبق آیین نامه فیفا هیچ کس از اعضای کمیته داوران نباید سمتی در فوتبال داشته باشد در حالی که آقایان اصفهانیان و شیرازی از اعضای کمیته داوران رئیس هیئت فوتبال زنجان و رئیس هیئت فوتبال تهران هستند.

کامرانی فر در پاسخ گفت چندین سال رئیس کمیته داوران اسپانیا رئیس کمیته داوران فیفا هم بوده و مشکلی از این بابت نبود که مظفری پاسخ داد این آیین نامه برای کشورهاست و با آیین نامه خود فیفا فرق دارد.

کامرانی فر در بخش دیگری از توضیحات خود درباره عملکردش در زمان تصدی گری دپارتمان داوری گفت: ما در این مدت دوندگی داوران را با تمرینات از ۸ کیلومتر در هر بازی به ۱۲ کیلومتر رساندیم. هر هفته آنالیز داوری را انجام می دهیم و آمار اشتباهات داوران را منتشر می کنیم و در بخش بین المللی هم دستاوردهایی داشتیم و تعداد داوران الیت ما افزایش پیدا کرده است.

مظفری در ادامه مصاحبه هایی از کامرانی فر پخش کرده و با نظرات کارشناسی برنامه نود مقایسه کرده و اعلام کرد دپارتمان داوری سعی دارد با دفاع از برخی تصمیمات داوران آمار تعداد اشتباهات داوری را کمتر جلوه دهد.

گزارش ویژه نود از مدرسه فوتبال زمین خاکی در سیستان و بلوچستان در ادامه پخش شد.

گزارشی از تخلفات و فساد در فوتبال پایه استان تهران پخش شد.

حواشی بازی فوتسال جنجالی فرش  آرا و مس سونگون پخش شد که مسئولان پس از پایان بازی نتیجه را دو بر یک به سود فرش آرا اعلام کردند اما پس از آن سازمان لیگ اعلام کرد بازی یک بر یک مساوی شده است!

مهدی مهدوی کیا روی خط تلفنی برنامه آمده و درباره بازیکنی که با دو تاریخ تولد در تیم نونهالان آکادمی کیا بازی کرده صحبت کرد و گفت: این بازیکن از شناسنامه برادر فوت شده اش استفاده می کرد و با حکم دادگاه شناسنامه اش عوض شده و تاریخ تولد جدید گرفته و هم زمانی که شناسنامه اش متولد ۸۲ بود و هم زمانی که متولد ۸۳ بود بازیکن رده نونهالان به حساب می آمد وهیچ تخلفی در این زمینه اتفاق نیفتاده و همه چیز به صورت قانونی پیش رفته است و ما که ادعا می کنیم می خواهیم سالم کار کنیم هیچ کار خلاف شرعی نکرده ایم.

گل ها و نتایج هفته بیست و پنجم و بیست و ششم لیگ دسته اول باشگاه های کشور در ادامه به پخش رسید.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۳۱ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در نهایت با شرکت یک میلیون و ۸۹۲ هزار نفر در نظرسنجی سیدجلال حسینی با ۳۸،۸ آرا عنوان مرد سال فوتبال ایران را کسب کرد و پس از او سردار آزمون با ۲۴،۸ درصد دوم و امید ابراهیمی با ۱۸،۶ درصد آرا سوم شدند.


برچسب ها: برنامه نود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار