وراث مالکین ساختمان کتابفروشی بین الملل اهواز، از جنگ روانی برخی مطبوعات و رسانه ها انتقاد کردند. "> خلع ید از مالکین کتابفروشی بین الملل اهواز در چارچوب قانون بوده است
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۶

وراث مالکین ساختمان کتابفروشی بین الملل اهواز، از جنگ روانی برخی مطبوعات و رسانه ها انتقاد کردند.

وراث مالکین بنای کتابفروشی بین الملل اهواز گفتند: تخلیه ی این کتابفروشی در چارچوب قانون و حسَب دستور مقام قضایی بوده است.

به گزارش شوشان به نقل از ایلنا، حمید بخشی زاده دزفولی یکی از وراث مذکور گفت: استناد ما به قرارداد و مدارکی است که در سال 1356 فی ما بین مرحومین حاج غلامحسین و حاج محمد تقی بخشی زاده به عنوان مالکین و مرحوم مجتبی کرمانشاهانی به عنوان مستأجر موجود می باشد و چون در این سال ها اختلافاتی وجود داشت، موضوع را از طریق مراجع قضایی دنبال کردیم که در نهایت منتج به تخلیه ملک و تحویل آن به وراث گردید.

مسعود بخشی زاده یکی دیگر از وراث گفت: بحث های مطرح شده از قبیل تعطیلی قدیمی ترین کتابفروشی اهواز، یا ایجاد ضرر و زیان مالی، بهانه هایی بیش نیست، چرا که ما از مدت ها قبل فرصت کافی را برای جایگزینی محل دیگری به آنان دادیم، ولی متأسفانه تا آخرین لحظه توجه ای به این مسأله نشد.

وی ادامه داد: با دستور مقام قضایی و نظارت کلانتری، کلیه ی کتاب ها و لوازم متعلقه به مکانی امن منتقل گردید، فقط تعدادی قفسه و پنکه سقفی مانده که به دلیل دستور شفاهی دادگاه، فعلا روند تخلیه متوقف شده، علت اینکه چرا حکم قطعی دادگاه تجدید نظر به صورت شفاهی معطل می ماند برای ما هم جای سوال دارد.

بخشی زاده همچنین افزود: مدارکی دال بر اثبات سرقفلی محل وجود ندارد، و طبق دستور دادگاه، حق کسب و پیشه ی تعیین شده را به حساب مشخص شده واریز نموده ایم.

وی در خصوص این مسأله که عنوان شده شما در هفته ی کتاب سقف ملک را بروی کتاب ها خراب کرده اید گفت: این مسأله صحت ندارد، پس از بمباران ملک در زمان جنگ، در سال 62 قراردادی توسط مالکین با مستأجر منعقد می گردد که بر اساس بند یک این قرارداد، مستأجر به نمایندگی از طرف مالکین و با هزینه ی سازمان مرمت و بازسازی، ساختمان را به همان شکل سابق در 2 طبقه بنا نماید که وی تخطی نموده و ساختمان را در یک طبقه می سازد به شکلی که مورد تایید مالکین نبوده و بخشی از سقف، اضافه بنا داشته، پس از ارائه شکایت، دیوان عالی کشور رأی قطعی مبنی بر تخریب اضافه بنا صادر می کند، که پس از خودداری مستأجر از اجرای حکم، مأمورین اجرائیات اقدام به تخریب می نمایند.

وی ادامه داد متأسفانه در برخی از مطبوعات به نقل از خانواده مرحوم کرمانشاهانی مطالبی کاملا کذب بمنظور تشویش احساسات مردم بیان شده و پاسخ های ما را نیز همان مطبوعات بصورت سانسور شده درج نموده اند. لذا لازم است مردم عزیز و فرهنگ دوست اهواز بدانند که ما برای جلوگیری از تعطیلی کتابفروشی بین الملل، حاضر به هر گونه همکاری با مستأجر از نظر مکان یابی جدید و دادن فرصت بودیم. حالا هم بر اساس روند دادرسی، و با توجه به تمامی ادله ی موجود در پرونده، رأی بر تخلیه ی ملک داده شده و پرداختن به حاشیه ها و جوسازی ها نتیجه ای در تغییر این حکم قطعی نخواهد داشت.

پدرام بخشی زاده یکی دیگر از وراث نیز در پایان گفت: در نظر داریم پس از ساخت ساختمان جدید، طبقه ای از آن را به فعالیت های فرهنگی اختصاص دهیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار