شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۶

شوشان: مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حاشیه مراسم غبار روبی از خاک هنرمندان خوزستانی بمناسبت شهادت شهید آوینی، گفت: این روز بهانه زیبایی را برای اهل هنر فراهم آورد تا بصورت خود جوش دست به کاری زیبا و ماندگار بزنند و یاد و خاطره درگذشتگان هنر خوزستان را زنده کنند.حجت الاسلام عباس بسی خاسته ادامه داد: حضور هنرمندان در این مکان مسلمن باعث دلگرمی خانواده و بازماندگان هنرمندان از دست رفته خواهد شد.

وی افزود: زنده نگهداشتن یاد و نام هنرمندان در واقع زنده نگهداشتن فرهنگ و هنر است و این یعنی هنر هنوز در جامعه بالنده و پویا است.

بسی خاسته ابراز داشت: اگر می خواهیم جامعه ای با نشاط و شاداب داشته باشیم باید به باور برسیم که هنر نقش بسزایی در آن دارد، بنابراین با بها دادن به هنرمندان در ارتقا سطح فرهنگ جامعه نیز می توان تاثیرگذار بود. یک پیشکست تئاتر استان خوزستان گفت: من نه تنها امروز بلکه همیشه و بطور مرتب به قطعه هنرمندان می آیم و یادشان را زنده می کنم. اینها روزگاری هم قطاران من بودند.حسن سلیمی فر ادامه داد: آمدن به خاک این عزیزان همبستگی و همدردی با خانواده هنرمندان را نیز نشان می دهد، بنابراین بهتر اینست که بشکل واقعی و مداوم به یاد این عزیزان باشیم.در این راستا مسوول بسیج هنرمندان امام علی(ع) گفت: کلیه کسانی که در عرصه هنر به نوعی فعالیت دارند، موظفند تا به رسم ادب و احترام یاد و خاطره پیشکسوتان و از دست رفتگان را زنده نگهدارند، بنابراین این اقدام برای بزرگداشت یاد هنرمدان خوزستانی از دست رفته امری مهم و ضروری بود.

محمد احمدی بافنده بیان داشت: روز شهادت شهید آوینی بهانه خوبی بود تا بتوانیم هنرمندان بسیجی را نیز در این مراسم شرکت دهیم و برای آنها الگوسازی نماییم.

در ادامه مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: شهید آوینی در واقع میراث دار و بزرگ مرد هنر انقلاب اسلامی است، به همین علت زیباترین بهانه برای زنده کردن یاد و خاطره هنرمندان از دست رفته شهادت یکی از بزرگترین هنرمندان دوران انقلاب اسلامی بود.

داوود سالمی بیان داشت: شهید آوینی از جمله هنرمندانی بود که همواره آموزه های اسلامی و دینی را مدنظر قرار می داد، بنابراین چه چه خوب است اگر همواره از این شهید اهل قلم بعنوان یک الگو استفاده کنیم.در ادامه شاعر خوزستانی گفت: شهادت آوینی حتا برای هنرمندان نیز به درد خورد و موجب شد تا بمناسبت شهادتشان چنین مراسم هایی برگزار شود.وحید کیانی افزود: اینکه مجموعه هنرمندان تصمیم گرفتند تا از پیشکسوتان هنر یاد و خاطره ای زنده کنند حرکتی در خور شان و تاثیرگذار است.وی ابراز داشت: هنر علیرغم همه عقب افتادگی ها و ازلت گزنی هایی که دچارش شده بواسطه همین حضورهاست که نمودی دوباره پیدا می کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار