اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، خواستار تبدیل شدن بخش شعیبیه به شهرستان شد.

به گزارش مهر، سهراب گیلانی شامگاه در جریان سفر وزیر بهداشت به شوشتر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  شهرستان شوشتر عقب ماندگی جدی در ابعاد مختلف دارد ولی باید به صورت ویژه و متواضعانه از کادر درمانی و سلامت شهرستان شوشتر تشکر و قدردانی کنیم.

وی افزود: شروع به ساخت پروژه های مختلف سلامت و درمان در شوشتر از تیرماه و افتتاح برخی از آنها آنها در این چند روزه جزو مصادیق اصلی مدیرت جهادی است که در حوزه سلامت صورت گرفته است.

گیلانی خطاب به وزیر بهداشت گفت: واقعا عقب ماندگی بسیاری در حوزه های مختلف در شهرستان شوشتر وجود دارد. شهرستان شوشتر مقام دوم برداشت گندم خوزستان را دارد ولی در زمینه کشاورزی دچار مشکل شده است.

وی با تأکید بر ظرفیت های بالای کشت و صنعت کارون گفت:‌ دولت می تواند شرکت را تحویل دهد و بدون هزینه کرد ریالی امکان افزایش سه هزار نفر کارگر را به پنج هزار نفر کارگر را داریم. نماینده مردم شوشتر اظهار کرد: دولت به راحتی به وسیله سرمایه گذاران امکان تبدیل شرکت های فعال در شوشتر از جمله کشت و صنعت کارون به مجتمع را دارد. این شرکت یک نقطه استراتژیک برای مردم شوشتر است و باید توجه ویژه ای به آن داشت.

گیلانی با اشاره به وجود سرمایه گذاری قوی در شهرستان شوشتر گفت: بیش از ۷۰ درصد ساختار ایجاد و تولید تایر در کارخانه تولید تایر شوشتر داریم و خواستار تقویت این کارخانه هستیم.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاران در شهرستان شوشتر خیلی اذیت می شوند و هر کدام از ادارات و سازمان ها به نحوه خود آنها را گرفتار می کنند. بیش از ۶ هزار نفر به من مراجعه کرده اند که بالای ۹۰ درصد آنها برای رفع بیکاری تقاضای مساعدت داشتند.

گیلانی گفت: با ستاد اجرایی فرمان امام هم صحبت کردیم که بالای ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی در شوشتر و گتوند مصوب کرده اند ولی باز هم از این ترس داریم که در روال اداری باقی بمانیم. روز گذشته مصوب شده تا دو هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های دیم شعیبیه زیر کشت آبیاری تحت فشار بروند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به مشکلات سد گتوند اظهار کرد: از سد گتوند که آب برداشت شود شوری آب ۶۰۰ تا ۸۰۰ است که وقتی از اهواز گذر کرده و به خرمشهر برسد شوری آن به بالای سه هزار میکروموس می رسد و این یعنی مردم آب شرب ندارند. آب بعد از سد گتوند علیا که به سد تنظیمی می رسد با شهر گتوند ۱۰۰ متر است ولی کلی فاضلاب به آن می ریزد. رودخانه بتوند و عقیلی نیز دو رودخانه شور این شهرستان هستند که آن را هم به رودخانه های دیگر می ریزند.

وی با گلایه طرح گفت: آب تصفیه کن های خانگی شاید شوری آب را کاهش دهد ولی بوی فاضلاب را باید چه کار کنند؟

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: به صورت جدی دنبال تبدیل شعیبیه به شهرستان هستیم که زمینه های آن می توان به جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر، داشتن کشت و صنعت، رودخانه کرخه و کارون نیز از شمال و شرق آن را آبیاری می کند نیز اشاره کرد.

گیلانی خطاب به وزیر بهداشت گفت:‌ خواهش دارم که در این سفر عنایت ویژه ای به شعیبیه داشته باشید.

وی افزود: خیران سلامت سی تی اسکن با هزینه بالای ۹۰۰ میلیون، ام.آر. آی با قیمت بالای ۶۰۰ میلیون تومان و دو آمبولانس که هر کدام بالای ۲۵۰ میلیون قیمت دارد را خریداری کردند.

گیلانی همچنین گفت: تقاضای تأسیس و راه اندازی سومین دانشکده پزشکی و تبدیل بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابه خاتم الانبیا به یک بیمارستان آموزشی را داریم.

برچسب ها: شعیبیه شوشتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار