اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
  کتابخانه خوزستان شناسی به عنوان بخشی از کتابخانه علوم ایران، یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و علاقه مندان به کتاب در منطقه کیانپارس اهواز گشایش یافت.

به گزارش ایرنا موسس کتابخانه خوزستان شناسی گفت: این کتابخانه با یک هزار و 300 عنوان جلد کتاب در زمینه خوزستان‌ شناسی، کار خود را آغاز، و می‌تواند مرجع خوبی برای محققان، دانشجویان و همه مردم باشد.

خلیل ناصری‌پور روز یکشنبه در آیین گشایش این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه علوم ایران در سال 91تاسیس شد که در ابتدای تاسیس با هدف ایجاد قرائت خانه برای دانش آموزان شکل گرفت اما در سال 95 تصمیم بر این شد تا به صورت تخصصی بخش خوزستان شناسی این کتابخانه راه اندازی شود تا فرهنگ و هویت خوزستان به صورت مکتوب در یک فضای مشخص موجود باشد.

وی افزود: این کتابخانه در 2 بخش اقوام و شهر به شهر تقسیم بندی شده که بخش اقوام آن به فرهنگ و آداب و رسوم همه قوم‌های خوزستانی می‌پردازد، ودر بخش شهر به شهر نیز برای هر شهر یک قفسه تعبیه شده که به آن شهر از منظرهای مختلف پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: بخش‌هایی از کتابخانه به علما و فرهیختگان خوزستان اختصاص دارد و همه تالیفات آنها در اینجا جمع آوری شده و به روز نیز می‌شوند. وی بیان کرد: اعتبار تاسیس این کتابخانه بالغ بر سه میلیارد و 300 میلیون ریال است و استفاده از این کتابخانه برای عموم مردم آزاد است.

*** جامعه‌ محروم از مطالعه، آینده ای پرمخاطره خواهد داشت

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: خوزستان امروز باید بهتر از خوزستان دیروز باشد و گذشته و هویت خودش را به خوبی بشناسد.

حجت الاسلام سید لطف اله سپهر با بیان اینکه نسل امروز از هویت خوزستان فاصله گرفته توضیح داد: معلمان، مربیان و خانواده‌ها باید در جهت حفظ هویت خوزستان کوشا باشند و آن را احیا کنند.
وی بر انس جامعه با کتاب تاکید کرد و افزود: جامعه‌ محروم از مطالعه آینده‌‍ای پر مخاطره خواهد داشت.  حجت الاسلام سپهر در ادامه با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: خوزستان در این زمینه جزو استان‌های برتر در کشور است به طوری که از لحاظ شاخص زیربنا رتبه دوم را به خود اختصاص داده و 120 کتابخانه عمومی آن به صورت فعال مشغول به کارند.

وی افزود: از لحاظ شاخص عضو نیز جزو استان‌های برتر به شمار می‌رویم و کتابخانه های عمومی خوزستان بیش از 140 هزار عضو در 220 کتابخانه دارند. 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: به زودی نیز جشن یکصد هزار جلدی کتابخانه مرکزی در اهواز برپا می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار