اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
دیدار محمد رضا عارف با فعالین سیاسی خوزستان و نماینده اهواز / از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید جریانی برای شکست دولت تلاش کرد / عقبه اصلاح‌طلبی را اقوام تشکیل می‌دهند / نباید اصالت یک جریان را به یک یا چند فرد محدود کرد
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: انتظار است دولت تدبیر و امید مطالبات به حق مردم را با اولویت بندی پاسخ دهد
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید جریانی برای شکست دولت و یک دوره‌ای کردن دولت آقای روحانی تلاش کرد،تاکید کرد:.باید این واقعیت را قبول کنیم که سختی کار دولت آقای روحانی به مراتب از سختی کار دولت اصلاحات بیشتر است، به همین دلیل موفقیت دولت تدبیر و امید پیروزی جریان اصلاحات محسوب می‌شود.

محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با جمعی از فعالان سیاسی استان خوزستان و شهر بوکان با بیان اینکه یکی از مزیت‌های کشور ما حضور اقوام مختلف است به سابقه تاریخی حضور قومیت‌های مختلف در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: یکی از اقوام اصیل، شجاع و متدین استان خوزستان قوم بختیاری است که نقش موثری در نهضت‌های مختلف تاریخی در کنار دیگر اقوام داشته است و بختیاری‌ها همیشه پیشتاز  حرکات آگاهی بخش بوده‌اند.

عقبه اصلاح‌طلبی را اقوام تشکیل می‌دهند

وی از نقش قوم بختیاری در پیشبرد اهداف اصلاحات از جمله در جنبش مشروطیت ایران تجلیل کرد و  با بیان اینکه عقبه اصلاح‌طلبی را اقوام تشکیل می‌دهند، گفت: وجهه بارز قوم بختیاری دینداری،شجاعت، مردم خواهی و مشارکت در کلیه امور اجتماعی،سیاسی و اجرایی است و می‌توان با نگاهی به نقش آفرینی‌های این مردم گفت که به دنبال به دست آوردن امکانات برای فرد خاصی نبوده‌اند بلکه خواهان عدالت بوده و هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با تقدیر از همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام در کشور و  مشارکت فعالانه در بخش‌های مختلف کشور به سفرهای خود به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در طول سالیان گذشته سفرهای زیادی به استان‌های مختلف داشتم و مورد  لطف و محبت مردم عزیز کشورمان قرار می‌گرفتم ولی آن زمان که به مناطقی از کشور که حضور اقوام در آن خطه متجلی بود سفر می‌کردم همیشه با خاطره خوش آن منطقه را ترک می‌کردم.

نباید اصالت یک جریان را به یک یا چند فرد محدود کرد

رئیس فراکسیون امید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در انتخابات سال 92 به دلیل خاطره‌های تلخ از دو انتخابات سال 84 و 88 تصمیمی عقلانی و منطیق بر گفتمان اصلاحات گرفتیم ،یادآور شد:نباید اصالت یک جریان را به یک یا چند فرد محدود کرد. چرا که در صورت حذف آن فرد یا افراد به دلایل مختلف جریان سیاسی آسیب جدی می‌بیند اتفاقی هم که در سال 92 رخ داد هم از این منظر قابل تحلیل است و حاصل خرد جمعی برای جلوگیری از روندی بود که تداوم آن آسیب جدی به کشور وارد می‌کرد.

بعد از انتخابات سال 84 جریاناتی در داخل کشور در صدد حذف اصلاح‌طلبان بودند 

وی با بیان اینکه ملاک جریان اصلاحات باید استمرار روند سال 92 باشد،خاطرنشان کرد:بعد از انتخابات سال 84 جریاناتی در داخل کشور در صدد حذف اصلاح‌طلبان بودند  و با کمال تأسف برخی از اصلاح طلبان هم واقعیت حذف را در عمل پذیرفته بودند اما انتخابات 92 نشان داد  که گفتمان اصلاحات گفتمانی اصیل است و  قابل حذف شدن نیست .

سختی کار دولت روحانی به مراتب از سختی کار دولت اصلاحات بیشتر است

عارف با اشاره به شرایط روی کارآمدن آقای روحانی در سال 92 ،گفت: از همان ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید جریانی برای شکست دولت و یک دوره‌ای کردن دولت آقای روحانی تلاش کرد.باید این واقعیت را قبول کنیم که سختی کار دولت آقای روحانی به مراتب از سختی کار دولت اصلاحات بیشتر است به همین دلیل موفقیت دولت تدبیر و امید پیروزی جریان اصلاحات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در جریان انتخابات سال 94 ،تصریح کرد: موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم به برکت تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بود و برخی گروه ها با عملیات روانی از طریق رسانه‌هایشان تلاش کردند این شورا  متلاشی شود و متاسفانه برخی هم در جریان اصلاحات با  آنها ناخواسته همراهی کردند که البته خیلی زود با شورای عالی سیاست گذاری همراه شدند و شورای عالی با انسجام خوبی شکل گرفت و فعالیت خود را ادامه می دهد.

وضعیت استان خوزستان واقعاً رقت بار است

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه انتظار است دولت تدبیر و امید مطالبات به حق مردم را با اولویت بندی پاسخ دهد،به شرایط زیست محیطی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: وضعیت استان خوزستان واقعاً رقت بار است و شایسته مردم نجیب و خوب این استان نیست که اینگونه با مشقت زندگی کنند .خیلی از مشکلاتی که بواسطه ریزگردها به وجود آمد از جمله قطعی برق قابل پیش بینی بود چرا اقدامی صورت نگرفت؟با یک عزم ملی و نیت خیرخواهانه باید مشکلات مردم استان خوزستان را  با اولویت حل کرد.

در این دیدارهای جداگانه همایون یوسفی نماینده مردم اهواز و عثمانی نماینده بوکان و عضو هیات رئیسه مجلس گزارشی از وضعیت سیاسی،فرهنگی و اقتصادی خوزستان و بوکان را ارائه کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار