اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
این همایش با حضور جوروند مدیر کل ارشاد خوزستان، پیشکسوتان و فعالان عرصه موسیقی و شعر در روز جمعه بیستم اسفند ساعت ٧ شب در تالار فرهنگ شوشتر برگزار می‌شود.
به همت دفتر موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر پنجمین سالگرد ثبت موسیقی مقامی شوشتر (٢٤ مقام) برگزار می‌گردد.

به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، این همایش با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیشکسوتان و فعالان عرصه موسیقی و شعر استان در روز جمعه بیستم اسفندماه ساعت ٧ شب در تالار فرهنگ شوشتر برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک به مردم شوشتر به مناسبت برگزاری پنجمین سالروز ثبت موسیقی مقامی در این شهر و نیز با اشاره به لزوم ایجاد فضای نشاط اجتماعی در آستانه سال نو گفت: همچون سال‌های گذشته زمینه‌ی مناسب برای انجام جشن‌های نوروزی و برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد و بی‌شک با حفظ و رعایت شئون اسلامی و ایجاد فضای مناسب و متناسب برای حضور کاروان‌های راهیان نور، با همکاری و همدلی با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی، خدمات بسیار خوبی به مردم متمدن و متدین کشور و استان ارائه خواهیم داد و به استقبال نوروز خواهیم رفت.

علی بهرامی ضمن ستودن تلاش همه‌ی کسانی که سال‌های زیادی در راه ثبت این اثر معنوی و فرهنگی کوشیدند اظهار داشت: موسیقی ٢٤ مقام شوشتر حاصل صدها سال تجربه زندگی انسان‌ها و همزیستی فرهنگ‌ها و قومیت‌های گوناگون با یکدیگر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با اشاره به نقش بی‌نظیر موسیقی مذهبی و به طور خاص با اشاره به مقام دشتی اذان که هنوز هم از مساجد شوشتر خوانده می‌شود گفت: استفاده‌ی مناسب از ظرفیت‌های موسیقی سنتی می‌تواند در جلوگیری از بسیاری انحرافات در جامعه، مفید واقع گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار