شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
مدیر آموزش و پرورش عشایر استان عنوان کرد:
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای در سطح استان به عشایر در حال شکل‌گیری است، گفت: امیدوارم بتوانیم با نگاه مسئولان، شاهد رفع مشکلات عشایر در بخش‌های مختلف باشیم. 
 
حمید قنبری در اولین کنگره معلمان پیشکسوت عشایر و بزرگداشت چهره ماندگار تعلیمات عشایر کشور - استاد محمدبهمن ‌بیگی - که امروز، 18 اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قطعا مکلف هستیم از بزرگان قدرشناسی کنیم. اگر این فضای همدلی از بین برود و بشکند، آغاز انحطاط و سکوت در جامعه خواهد بود که به برکت شهدا این همدلی در کشور موج می‌زند و شاهد توسعه و پیشرفت عشایر و شهروندان هستیم.
 
وی با بیان اینکه امروز به سه دلیل روز متفاوتی است، گفت: اول تجدید خاطره که منجر به گسترش دوستی‌ها، بسط محبت‌ها و فرصت خوبی است که درسی که از گذشتگان بیاموزیم؛ دوم غرور و مباهات است نسبت به افرادی که حضور دارند و فتح‌الفتوح علم و دانش هستند. سوم اینکه مشعوف هستیم که می‌توانیم از آن‌ها به‌عنوان سرمایه‌های جامعه درس بگیریم و در آینده جامعه را به سمت امید هدایت کنیم.
 
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: این کنگره با اهدافی از‌جمله پاسداری از ارزش‌های اسلام و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) در رابطه با محرومیت‌زدایی و فقرزدایی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه آغاز شده است. مهم نیست که بدانیم عشایر با الف یا عین نوشته می‌شود، ما باید درک خوبی از عشایر داشته باشیم و این عشق می‌طلبد؛ بدون عشق نگاه، سطحی و به‌دنبال آن عمل نیز سطحی است. با عمل سطحی، نمی‌توان دردها را التیام بخشید.
 
قنبری عنوان کرد: خوشحالم که نگاه ویژه‌ای در سطح استان به عشایر در حال شکل‌گیری است و امیدوارم بتوانیم با نگاه مسئولان، شاهد رفع مشکلات عشایر در بخش‌های مختلف باشیم. این گردهمایی یک پل ارتباطی بین نسل دیروز و امروز برای شکوفایی فردا است که در کنار هم از تجارب یکدیگر استفاده کنیم. من نمی‌گویم دغدغه‌های عشایر، پایان یافته اما این مژده را می‌دهم که با نگاه ویژه مسئولان برای رفع مشکلات اساسی، پیوند ایجاد شود و خوشحالم در این دوران، شاهد رفع مشکلات جامعه عشایری باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: سخن گفتن درباره عظمت استاد بیگی سخت است، اما او با آگاه‌سازی مردم عشایر به پیروزی انقلاب کمک کرد. او معنویات را به مادیات و فرهنگ را به سیاست ترجیح داد و بال پرواز برای دانش‌آموزان عشایر بود. امیدواریم هر سال بتوانیم از شخصیت‌هایی که در حوزه عشایر کار کردند، تجلیل کنیم.
 
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه در خوزستان نیز اسطوره‌ها و قهرمان‌های زیادی وجود دارند، گفت: استاد حیدر زراسوندی، بنیانگذار تعلیمات آموزش و پرورش عشایر بود و خدمات او بر کسی پوشیده نیست. که علاوه بر رفع مشکلات زیاد در این مدت پدر فداکاری نیز بودند.
 
قنبری با ارائه چند پیشنهاد، گفت: اگر بتوانیم کانون مستقلی برای بازنشستگان تأسیس کنیم و هر ساله در هر استان، کنگره‌هایی برای تجلیل از شخصیت‌های تراز اول برگزار کنیم، اتفاق بسیار خوبی است؛ چراکه پیشکسوتان، گنجینه‌ها و ثروت پایدار جامعه هستند. همچنین جای یک دبیرخانه برای جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات آن‌ها و انتشار به‌صورت یک کتاب که می‌تواند درس بزرگی برای نسل جوان باشد، خالی است.
 
وی ادامه داد: در خصوص نقش ورزش در سلامت، تجارت و امنیت نیز پیشنهاد می‌شود که در جشنواره‌هایی به‌صورت متمرکز کشوری با حضور معلمان و دانش‌آموزان برگزار شود. از پیشکسوتان انتظار می‌رود خود را به جامعه نشان دهند، تصویب اساسنامه‌ای برای ساختن مدارس عشایری یکی از اقدامات بزرگ آقای یزدان‌پناه مدیرکل عشایر وزارت آموزش و پرورش، بود که با این اساسنامه مشکلات را به‌تدریج رفع خواهیم کرد.
 
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به حدیث پیامبر(ص) با این مضمون که جایگاه یک انسان پیر و سالخورده بین خانواده مانند یک پیامبر در میان یک امت است، گفت: در این مدت کارهای بسیار بزرگ و گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف برای عشایر انجام شده که نمی توان از آن‌ها یک‌به‌یک نام برد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار