اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
نوشتاری از اکبر ظریفی / نقدی بر مصاحبه عبدالرضا دسومی
گزینش مدیران در استان ما بسیار سخت و پیچیده شده است. چرا هر چه انتخاب می‌کنند باز عده ای سخن دارند؟


شوشان / اکبر ظریفی

 نوشته هایی را در چند مدت گذشته پیرامون گزینش استاندار اکنون استان و نیز گزینش ها و خواست های گوناگون برخی افراد و گروه ها، دیده و شنیده ایم، آنچه که بنده به خاطر آن این نوشته را تنظیم کردم این است که بیشتر این دوستان به جای اینکه نخست مساله خود را برای نقد تنظیم کنند و متغیر اصلی مورد هدف را تعیین کنند، و روش مناسب مساله را برای توضیح و تبیین مشخص نمایند، به اشتباه روش هجوم را برای روشن سازی بر می گزینند.

در پژوهش های انتقادی شما نخست باید پرسش خود را برای خواننده تبیین نمایی تا مشخص شود چه می خواهی حل کنی آنگاه روش مناسب آن پرسش را نیز مجبوری آنگونه که لازم است برگزینی،روش هامشخص و کاربردآنها نیز همچنین.

باری،گزینش غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار خوزستان یک فرصت برای نخبگان استان بود وهست!این فرصت دور است که به این زودی تکرار شود.نخست اینکه سپهر سیاسی استان پذیرای استاندار بومی بوده و هست، دیگر اینکه شریعتی آشنایی به فضای کاری در استانداری بوده وهست، در جوانی وظایف سنگین را به دوش کشیده است،اینکه خواندم دوستی فرموده بود " ازشریعتی باید استانهای کوچکتر استفاده می شد"،کمی سختی خودم را در برقراری ارتباط با این سخن نمی توانم کتمان کنم.

انرژی ای که شریعتی برای پی گیری کارها می گذارد بسیار تاثیر گذار است،نمی خواهم بگویم اشتباهات افراد همه نادیدنی باید باشد اما این اشکالات را با روشی که می طلبد باید بیان کرد، اینکه می گویند"روشمند"باید سخن گفت این است.اگر در این راه حوادث طبیعی منجر به برهنه شدن ایراد و اشکالات ابزارها می شود، در استانداردها جهت سنجش کار مدیران در ظرف زمان دیده می شود،برخورد مدیران با مشکلات مبنای سنجش کارآمدی محسوب می شود نه برق و برف و باران و ...

بنابراین به جای اینکه نبودن ژنراتور در فلان جا و بهمان جا، ایراد به مدیران گذشته به حساب می آید و در این کوتاهی نقش شریعتی بسیار کم و کمتر است.شاید خارج نکردن مدیران غیر همراه از چرخه مدیران اشکال واردتری برای شریعتی باشد ، که البته ممکن است او پاسخی برای این اشکال داشته باشد که بشود قانع شد.

گزینش مدیران در استان ما بسیار سخت وپیچیده شده است. چرا هر چه انتخاب می‌کنند باز عده ای سخن دارند؟ دلیلش این است : هرکسی با شاخص هایی که دوست دارد موضوع را می سنجد، مبناها از استانداردها پیروی نمی کند، پدیده های"زمان،مکان و امکان" به درستی دیده نمی شود و این است که همیشه به هم ریخته ایم!

مدیر کلان استان برای گزینش نمی بایست در ابتدا مورد حمله قرار گیرد! فرصت برای مدیر گزینش شده باید باقی باشد که کارهایش را در معرض نقد قرار دهد،نه شکل و قیافه اش و یا زبانش و یا لباسش را!

استاندار و نیروهای گزینش شده ایشان هنوز برجای ننشسته اند و سوار بر مشکلاتی هستند که از سالیان پیش گردآمده است.همه باید کمک کنیم تا مشکلات رفع شود،اینکه همیشه بیت الغزل ما تکراری باشد و هر دوره ای هم عوض نشود،یعنی خودمان تلاشی در راستای تعامل نمی کنیم،نه اینکه حریف به ما پا نمی دهد.

برچسب ها: اکبر ظریفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار