شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
سبزعلی: در مسايل اخير اهواز، بسياري از کساني که از کانديدهاي آينده اند و چيزي براي عرضه ندارند، به موضوع دامن زدند و بدون اثبات اتهامات به تخريب شهرداري و شوراي شهر پرداختند.
زيبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز در نطق پيش از دستور گفت: غيبت هاي غير موجه اعضا تخلف است زيرا طبق قانون عضو شورا بيش از 6 جلسه متوالي يا 12 جلسه در عمر شورا نمي تواند داشته باشد لذا عدم رسيدگي و تذکر از سوي شورا، يکي از ايرادات شوراست.

وی گفت:  صندلي هاي خالي برخي اعضاي شوراي شهر بيانگر اين است که ما تاکنون طبق قانون به تخلفات رسيدگي نکرده ايم.

سبزعلي دیگر عضو شورای شهر اهواز ، در نطق پيش از دستور گفت: 4 درصد حق بيمه رانندگان و کارکنان شهرداري بسياري را دچار مشکل کرده است. وی افزود: اتوبوسراني بيش از 28 ميليارد تومان به بيمه بدهکار است که بيشتر اين بدهي را سود عدم پرداخت حق بيمه تشکيل مي دهد. سبزعلی در ادامه افزود: شورا به 3 ماه حقوق معوق سازمان کامپيوتر و 6  ماه حقوق و بيمه نيروهاي پيمانکار سازمان عمران ارديبهشت اساس رسيدگي کند.

وی با اشاره به تخلف شهرداري در واگذاري زمين هاي متروکه در برخي محلات ، بيان کرد:شهرداري در واگذاري زمين هاي متروکه در 25 سال گذشته که اصطلاحا ماده 19 خوانده مي شود، تخلف کرده زيرا اين زمين ها متعلق به بنياد مسکن بوده است لذا شهرداري بايد اين موضوع را به صورت ويژه حل کند.

وی در ادامه گفت: در مسايل اخير اهواز، بسياري از کساني که از کانديدهاي آينده اند و چيزي براي عرضه ندارند، به موضوع دامن زدند و بدون اثبات اتهامات به تخريب شهرداري و شوراي شهر پرداختند.

 شيرمردي رییس شورای شهر نیز در این نشست گفت:  باني برخورد با دستگيرشدگان شهرداري، من يا اعضاي شورا نبوده ايم و شخص  شهردار موظف است در مسايل پيش آمده، چه اتهام، چه تخلف و چه جرم، پاسخگو باشد. اگر شهرداري به اين بحث ورود مي کرد و به تذکرات توجه مي نمود ، چنين اتفاقاتي را شاهد نبوديم.

سواري پور دیگر عهضو شورای شهر نیز گفت: دستگيري هاي اخير ذهن مردم و پرسنل شهرداري را مکدر کرده و انتظار مي رود شهردار نسبت به تجديدنظر درباره مديران ضعيف و ناکارآمد اقدام کند. انتصاب اين افراد به واسطه شخص مستقيم شهردار بوده و شورا دخالتي در آن نداشته است.
وی افزود: پرداخت مطالبات پيمانکاران سليقه اي است وشهردار بايد رسيدگي کند و به پرداخت سليقه اي مطالبات پايان دهد. شهردار نسبت به مديران منطقه 2 و 3 اقدام کند و مديران کارآمد و توانمند، بدون دخالت اعضاي شوراي شهر انتخاب کند زيرا مسئوليت آن به طور مستقيم متوجه خود شهردار است.

 اعتراض کارکنان اتوبوسراني در جلسه امروز شورا

برخي از کارکنان سازمان اتوبوسراني که براي حل مشکل معوقات خود در جلسه امروز شوراي شهر حضور داشتند، در خصوص به عدم پرداخت حقوق و بيمه به اعضاي شورا اعتراض کردند.

 ضبط دوربين عکاس شوشان در جلسه شوراي شهر

در جلسه امروز شوراي شهر اهواز، دوربين عکاس پايگاه خبري شوشان، به علت آن چه حراست شورا، ورود به صحن شورا در جلسه پيشين اعلام کرده، ضبط شد. یکی از کارکنان حراست شورا در پاسخ به اين عکاس گفت که به تلافي عکاسي در صحن در جلسه پيش شورا، از عکاسي در اين جلسه محروم مي شوید !

در ادامه، مسئله با ورود شيخ کاظم سواري از اعضاي شوراي شهر و وساطت وي، حل شد و عکاس شوشان دوربين اش را تحويل گرفت.

بودجه 96 شوراي شهر اهواز تصويب شد

در این جلسه ، بودجه سال 96 شوراي شهر که طبق بخشنامه وزارت کشور  10  درصد افزايش داشته است، به تصويب اکثريت اعضاي شورا رسيد. تفاوت بودجه سال 96  با سال هاي پيش، افزوده شدن حق الزحمه حسابرسان شهرداري و سازمان ها به بودجه شوراي شهر است که هر ساله از بودجه شهرداوي پرداخت مي شد.

با اين حساب، بودجه شوراي شهر با افزوده شدن 900 ميليون تومان حق الزحمه 17 سازمان، به 3 ميليارد و 95 ميليون تومان مي رسد.

همچنین مساعدت بيش از 5 ميليون تومان، منوط به تصويب توسط شوراي شهر شد.

طبق تصويب شوراي شهر اهواز براي تخصيص بودجه به برخي مساجد و افراد، ميزان مساعده براي مساجد مناطق برخوردار 3 ميليون تومان و براي مناطق کم برخوردار 3 ميليون تومان تعيين شد و مساعده بيش از اين مقدار بدون تاييد اعضاي شورا ممکن نيست.

بر همين اساس مقرر شد تا مسجد کوي ملاشيه به طور ويژه 10  ميليون تومان مساعده دريافت کند و باقي مساجدي که بالاي 5 ميليون اعلام شده بود، حداکثر 5 ميليون تومان مساعده دريافت خواهند کرد.


این مطلب تکمیل می شود...


برچسب ها: شورای شهر ، شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار