اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
گزارش شوشان از جلسه شورای شهر اهواز
طبق قانون، عضو شورا نمی تواند بيش از6 جلسه متوالي يا 12 جلسه در عمر شورا غیبت داشته باشد...
 

شوشان: یکصد و شصت و چهارمین شورای شهر جلسه شورای شهر اهواز با رای اصراری بر مصوبه افزایش عوارض شهرداری ها و پرداخت مطالبات اتبوسرانی به پایان رسید. 

رای اصراری به مصوبه افزايش عوارض شهرداري در سال 97

به گزارش شوشان ، در طرح خارج از دستور جلسه امروز شوراي شهر در خصوص مصوبه افزايش عوارض شهرداري ها به تاييد اکثريت اعضاي شوراي شهر رسيد.

با 10 راي اصراري بر مصوبه پيشين عوارض شهرداري ها، پرونده عوارض شهرداري ها، با افزايش عوارض در سال 97 بسته شد. بر این اساس، عوارض حق مشرفیت که پیش از این به توسط فرمانداری به دلیل ارسال دیرهنگام آن توسط شورای شهر به شورا ارجاع داده شده شود، با رای اصراری اعضا به همان مصوبه، به فرمانداری برگشت داده شد و در صورتی که باز هم فرمانداری آن را رد کند، موضوع به شورای حل اختلاف کشیده خواهد شد تا تکلیف عوارض مشرفیت سال 97 مشخص شود. 

به گفته جمشید سلحشور، این مصوبه به دلیل این که پس از 15 بهمن ماه به فرمانداری ارسال شده، حتا در صورت تصویب، برای سال آینده اجرا نخواهد شد. وی علت دیر ارسال کردن این مصوبه به فرمانداری را اقدام دیرهنگام شهرداری در ارسال این پرونده به شهرداری اعلام کرد و گفت: مصوباتی برای سال آینده قابلیت اجرا دارند که تا پیش از 11 بهمن سال جاری به فرمانداری ارسال شوند.

سلحشور درخصوص مصوبه افزایش عوارض شهرداری ها توضیح داد: این مصوبه مصوبه حق مشرفیت است که برای منازل مسکونی با افزایشی 30 درصدی و برای اماکن تجاری با تفرایشی 20 درصدی همراه خواهد بود.

 

اعتراض کارکنان اتوبوسراني در جلسه امروز شورا

برخي از کارکنان سازمان اتوبوسراني که براي حل مشکل معوقات خود در جلسه امروز شوراي شهر حضور داشتند، در خصوص به عدم پرداخت حقوق و بيمه به اعضاي شورا اعتراض کردند.

کارکنان اتوبوسرانی با بیان این که بیش از 6 ماه بیمه و حقوق معوقه آن ها پرداخت نشده، خواستار رسیدگی به این موضوع شدند که در نهایت بنا شد نامه مکتوب شورا برای بررسی و حل این موضوع تا پایان اسفندماه سال جاری به شهرداری ارسال شود. 

زیبا صالح پور: عدم رسیدگی به غیب های غیر موجه، ایراد بزرگ شورا

زيبا صالح پور در نطق پيش از دستور جلسه امروز شورای شهر اهواز با اشاره به این که غيبت هاي غير موجه اعضا تخلف محسوب می شود، بیان کرد: طبق قانون، عضو شورا نمی تواند بيش از6 جلسه متوالي يا 12 جلسه در عمر شورا غیبت داشته باشد لذا عدم رسيدگي و تذکر از سوي شورا، يکي از ايرادات شوراست.

وی گفت: صندلي هاي خالي برخي اعضاي شوراي شهر بيانگر اين است که ما تاکنون طبق قانون به تخلفات رسيدگي نکرده ايم. عضو شورای شهر با تاکید بر این که شورا خواهان برخورد با متخلفین شهرداری است، اذعان داشت: شورا از متخلفین حمایت نمی کند اما اجازه نمی دهد زمینه برای فرافکنی و تهمت زنی مهیا شود.

وی یادآور شد: اعضای شورا توسط برخی که احتمالا رقبای انتخاباتی آینده هستند مورد بی مهری قرار می گیرند و ما نیز به آن دامن می زنیم اما مطمئنا کسی نمی تواند با تخریب دیگران خودش را تصویب کند. قانون در رابطه با اختیارات شورا نواقصی دارد که از شورای اول تلاش در رفع این نواقص بوده و شورای چهارم نیز آن را به جد پیگیری کرده است اما دریغ از اصلاح!

سبزعلی: ورود دیوان محاسبات در حسابرسی شهرداری قانونی نیست

عضو شورای شهر در نطق پيش از دستور با بیان این که دیوان محاسبات حق ورود به مبحث حسابرسی شهرداری را ندارد، گفت: در هیچ کلانشهری به جز اهواز اجازه ورود دیوان محاسبات به شهرداری داده نشده و اهواز تنها کلانشهری است که این اتفاق افتاده است.

سبزعلی یادآور شد: از آن جایی که شهرداری نهادی غیر دولتی و نیمه دولتی است، ورود دیوان محاسبات به مباحث مالی شهرداری قانونی نیست. وی با اشاره به دستگیری های اخیر شهردرای اهواز بیان کرد: در مسايل اخير اهواز، بسياري از کساني که از کانديدهاي آينده اند و چيزي براي عارضه ندارند، به موضوع دامن زدند و بدون اثبات اتهامات به تخريب شهرداري و شوراي شهر پرداختند.

عضو شورای شهرکلانشهر اهواز با اشاره معوقات اتوبوسرانی و دیگر کارکنان شهرداری اهواز گفت: 4 درصد حق بيمه رانندگان و کارکنان شهرداري بسياري را دچار مشکل کرده است. اتوبوسراني بيش از 28 ميليارد تومان به بيمه بدهکار است که بيشتر اين بدهي را سود عدم هرداخت حق بيمه تشکيل مي دهد.

وي ادامه داد: 3 ماه حقوق معوق سازمان کامپيوتر و 6  ماه حقوق و بيمه نيروهاي پيمانکار سازمان عمران ارديبهشت اساس نی زاز جمله معوقاتی است که شورا باید به آن ها رسيدگي کند.

سبزعلي با اشاره به تخلف شهرداري در واگذاري زمين هاي متروکه در کوچه هاي پشتي منازل در برخي محلات عنوان کرد: شهرداري در واگذاري زمين هاي متروکه در 25 سال گذشته که اصطلاحا ماده 19 خوانده مي شود، تخلف کرده زيرا اين زمين ها متعلق به بنياد مسکن بوده است لذا شهرداري بايد اين موضوع را به صورت ويژه حل کند.

شهردار مسئول مستقیم دستگیری مدیران شهرداری است

رییس شورای شهر اهواز با بیان این که شهردار مسئول برخورد دستگاه قضایی با مدیران شهرداری است، گفت: باني برخورد با دستگيرشدگان شهرداري، من يا اعضاي شورا نبوده ايم و شخص  شهردار موظف است در مسايل پيش آمده، چه اتهام، چه تخلف و چه جرم، پاسخگو باشد. شیرمردی یادآور شد: اگر شهرداري به اين بحث ورود ميکرد و به تذکرات توجه مي کرد، چنين اتفاقاتي را شاهد نبوديم.

وی به عدم پرداخت مطالبات اتوبوسرانی و روزنامه نگاران از شهردرای اشاره کرد و گفت: باید در جهت رفع این مشکلات گام برداریم زیرا منافع مردم مهم تر از منافع هر یک از ماست.

عضو شورای شهر گفت متن سوالات از شهردار که توسط اعضای شورا صورت خواهد گرفت برای جلوگیری از ابهامات و هرگونه اغراق در دسترس قرار خواهد گرفت.

سواری پور: شهردار به پرداخت سليقه اي مطالبات پايان دهد

عضو شورای شهر اهواز گفت: پرداخت مطالبات پيمانکاران سليقه اي است  لذا شهردار بايد به این موضوع رسيدگي کند و به پرداخت سليقه اي مطالبات پايان دهد. وی افزود: دستگيري هاي اخير ذهن مردم و پرسنل شهرداري را مکدر کرده و انتظار مي رود شهردار نسبت به تجديدنظر درباره مديران ضعيف و ناکارآمد اقدام کند. 

سواری پور تاکید کرد: انتصاب اين افراد به واسطه شخص مستقيم شهردار بوده و شورا دخالتي در آن نداشته است و شخص شهردار در برابر آن مسئول است.

وی بر انتخاب مدیران کارآمد برای شهرداری تاکید کرد و گفت: شهردار نسبت به مديران منطقه 2 و 3 اقدام کند و مديران کارآمد و توانمند، بدون دخالت اعضاي شوراي شهر انتخاب کند زيرا مسئوليت آن به طور مستقيم متوجه خود شهردار است.

بودجه 96 شوراي شهر اهواز تصويب شد

بودجه سال 96 شوراي شهر که طبق بخشنامه وزارت کشور  10  درصد افزايش داشته است، به تصويب اکثريت اعضاي شورا رسيد.

تفاوت بودجه سال 96  با سال هاي پيش، افزوده شدن حق الزحمه حسابرسان شهرداري و سازمان ها به بودجه شوراي شهر است که هر ساله از بودجه شهرداوي پرداخت مي شد.
با اين حساب، بودجه شوراي شهر با افزوده شدن 900 ميليون تومان حق الزحمه 17 سازمان، به 3 ميليارد و 95 ميليون تومان مي رسد.

مساعدت بيش از 5 ميليون تومان، منوط به تصويب توسط شوراي شهر شد

طبق تصويب شوراي شهر اهواز براي تخصيص بودجه به برخي مساجد و افراد، ميزان مساعده براي مساجد مناطق برخوردار 3 ميليون تومان و براي مناطق کم برخوردار 3 ميليون تومان تعيين شد و مساعده بيش از اين مقدار بدون تاييد اعضاي شورا ممکن نيست.

بر همين اساس مقرر شد تا مسجد کوي ملاشيه به طور ويژه 10  ميليون تومان مساعده دريافت کند و باقي مساجدي که بالاي 5 ميليون اعلام شده بود، حداکثر 5 ميليون تومان مساعده دريافت خواهند کرد.

بر این اساس در مجموع بیش از 140 میلیون تومان بابت مساعدت به افراد نیازمند و مساجد و کانون های فرهنگی مناطق مختلف شهر اهواز تخصیص یافت.

علي ناصری: مخالفت با افزايش عوارض شهرداري، عوامفريبي است

 عضو شورای شهر مخالفت با افزایش عوارض شهرداری را عوامفریبی دانست و گفت: اگر افزايش عوارض شهرداري اتفاق نيفتد، شهرداري چطور بودجه اش را براي پرداخت حقوق و انجام طرح هايش تامين کند؟ ناصری افزود: مخالفت با افزايش عوارض شهرداري، عوامفريبي و راي خري است. با مردم و خودمان صادق باشيم و عوامفريبانه از مردم راي نگيريم.

ضبط دوربين عکاس شوشان در جلسه شوراي شهر

در جلسه امروز شوراي شهر اهواز، دوربين عکاس پايگاه خبري شوشان، به علت آن چه حراست شورا، ورود به صحن شورا در جلسه پيشين اعلام کرده، ضبط شد. حراست شورا در پاسخ به اين عکاس گفتند به تلافي عکاسي در صحن در جلسه پيش شورا، ازعکاسي در اين جلسه محروم مي شود.

در ادامه، مسئله با ورود شيخ کاظم سواري از اعضاي شوراي شهر و وساطت وي، حل شد و عکاس شوشان دوربين اش را تحويل گرفت.









































 


برچسب ها: شورای شهر ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار