اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
علی لطفی پور
 دبیر بازنشسته مدارس اهواز

این روزها کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری و هواداران و دوستان و هم حزیی آنها اقدام به تحرک تبلیغاتی در فضای مجازی و غیر مجاری می کنند و این تحرک از سوی غالب دستجات و گروه ها و شخصیت های سیاسی است و منحصر در اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدال گرا و مستقل و مردمی و....نیست. هر کدام بنا بر اندیشه ها ی سیاسی و اعتقادات فکری خود مسائلی را مطرح و انرا به نقد می کشاند.

اصل کار پسندیده و نشان دهنده حیات و پویایی یک جامعه تحول گرا و دمکراتیک است اما یادمان باشد ما در کشوری با فرهنگ دینی و تاریخ کهن. زندگی می کنیم و اخلاق و باورهای دینی و انسانی جامعه ایران اسلامی یک خطوط قرمزی دارد که گروهای سیاسی باید بدان ها عمل کنند.

وجدان دینی و انصاف اسلامی اجازه نمی دهد برای کسب قدرت انها را به بدترین شیوه و حالات به باد توهین و استهزا قرار دهیم و حرمت شکنی کنیم معمولا این نقادان اگر شده با ذره بین سیاسی خود در تاریک ترین تاریکخانه فعالیت و عملکرد طرف مقابل موضوعی را آنچنان بزرگ می کند که مردم فکر می کنند غیر از این مشکل دیگر در مملکت مشکلی نیست و آنچنان با دلسوزی و آب و تاب حاشیه ها را به متن می آورند که انگار این کتاب قطور فعالیت های فلان دولت همه آن متن است و حاشیه ای ندارد کوه را کاه و کاه را کوه و جای واجب و مستحب و مکروه و حرام را آنچنان با مهارت جابجا می کند که گویا نعوذ بالله پیامبر این کار است در یک جمله معروف را منکر و منکر را معروف جلوه می دهد طوری نقد می کند که گویا در این فعالیت ها یک انگیزه و هدف کوچکی که بار مثبت داشته باشد در آن مشاهده نشود .

 البته از سوی دیگر در بین این دستجات سیاسی افرادی از همه طیف ها نیز مشاهده می شود که در تحلیل و نقدهای خود راه عدل و انصاف را اختیار کرده و نه تنها منکر خوبی ها و محاسن نمی شود بلکه تلاش و فعالیتهای گروه رقیب را نیز مورد تقدیر و تشکر هم قرار می دهد و این ها کسانی هستند که خود را در دایره وسیع نظام دینی قرار داده اند و هم به دنیای خود توجه دارند و هم به اخرت .

یک موردی را که منتقدین گروه اول به وفور در سخنرانی ها و مقالات و مصاحبه های خود عنوان می کنند موضوع برجام است کلمه کلمه برجام را مردود و ثانیه ثانیه های گفتگوهای ایران با 6 کشور صاحب نفوذ و قدرتمند جهان را اتلاف وقت و بی فایده وبی ثمر جلوه می دهند و پا را از گلیم درازتر آن را تشبیه به عهدنامه های دوره قجر می دانند و این را ابزاری برای کوبیدن رقیب و پیروزی خود می کند و بعضی ها هم که تبحر فوق العاده ای در به اصطلاح آکادمیکی شیوه های پوپولیستی دارند خارج از اینکه اولا گفتگوهای ایران با 6 قدرت جهانی یک تصمیم ملی با حضور سران مملکتی و با هدایت و اگاهی ولی فقیه بوده است ثانیا اگر در برجام هیچ تحریمی برداشته نشود و هیچ طلبی وصول نشود و قطعنامه های شورای امتیت ملغی نشوند غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخته نشود و... هم اینکه تا قبل از مذاکرات برجام قدرت های استکباری تبلیغ می کردند که ایران نه تنها میانه ای با گفتگوی منطقی و عقلی ندارد بلکه توانایی انرا هم ندارد و از قوانین بین المللی گریزان است و کشوری بد قول و بد عهد و به پیمانهای بین المللی پایبند نیست اما بعد از برجام و حضور قدرتمند و افتخار امیز سیاستمدران ایران اسلامی و امضای تفاهم نامه و رسمی شدن آن در سازمان ملل و شورای امنیت و پایبندی ایران به آن و بدقولی و بی عهدی و بی ثباتی امریکا ' دولتمردان و مردم دنیا به توخالی بودن بهانه های آمریکا در تبلیغات منفی دولت های امریکا پی بردند و انگیزه و اسرار نهان انها برای همه اشکار شد امریکای با اصطلاح بزرگ کوچک شد و ایران به اصطلاح انها کوچک ' بزرگ شد سیاستمداران دولت دکتر روحانی عملا به دنیا فهماندند که اگر ایران حاضر به مذاکره با امریکا نمی شد به خاطر این بود که به قول و فعل و تقریر امریکا نمی شود اعتماد کرد وقتی دولتمردان امریکا در نزد مردم ایران لقب شیطان گرفته اند بخاطر ای بود که شیطان کارش فریب دادن است او به قولش عمل نمی کند و فقط به دنبال کید و حیله است .

آری برجام درون امریکا را هویدا کرد . برجام شجاعت ما را برملا کرد. اگر برجام هیچ دستاوردی نداشت همین یک دستاورد که امریکا را بد عهد و بد قول و بی اعتماد و دروغگو نشان داد کافیست و باید به مذاکره کنندگان مسلمان ایران احسنت و صد بارک الله گفت ...
برچسب ها: علی لطفی پور
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار