اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
امام‌جمعه بندر هندیجان:
امام‌جمعه هندیجان گفت: سدسازی‌های اخیر بلای جان ملت ما شده و اعلام آبگیری 70 درصدی هورالعظیم غیره منطقی و غیره کارشناسی است.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ساری اصل در دیدار با نماینده خبرگزاری شوشان در هندیجان و جمعی از فعالان محیط‌زیست، اظهار داشت: متأسفانه به سبب سدسازی‌های غیره کارشناسی و احداث شرکت‌های نفتی در هور العضیم این منطقه خشک و تهدیدی برای ما شده است.




وی افزود: آیت‌الله حیدری امام‌جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بازدیدی از هورالعظیم به‌صورت پیاده‌روی در مکان‌های خشک‌شده حرکت می‌کردند و این جای تأسف دارد که می‌گویند هور 70 در صد آبگیری شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: نظر خانم محیط‌زیست کشور کارشناسی نبوده وازدید ما چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و لازم است مسئولان با مردم، افکار عمومی صادق بوده و مشکل تالاب را به‌صورت عملیاتی حل کنند.

وی گفت: نماینده مردم هندیجان در مجلس واقعاً پیگیر مشکلات هستند و ما از وی کمال تشکر و قدردانی راداریم. گلمرادی در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده باید متخصصین و کارشناسان خبره از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آبگیرهای خوزستان بازدید کنند و نتیجه آن را به افکار عمومی بدهند نه اینکه هر مسئولی بیایید با یک نطق همه‌چیز را خوب جلوه دهد.

ساری اصل عنوان کرد: باید از کارشناسان دانشگاهی متخصص در محیط‌زیست، کشاورزی، منابع طبیعی، جنگل‌داری استفاده کرده و از مشاوره‌های آنان بهره‌مند شویم نه اینکه سیاسیون بیایند هر چیزی که به نفع آن‌ها است به مردم بگویند.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرمایند باید از کسانی که اهل علم هستند سؤال شود، ما از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای تشکر ویژه داریم اگر ایشان نبودند هیچ‌کس به فریاد مردم مظلوم و محروم خوزستان نمی‌رسید.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: متأسفانه دولت‌مردان توجهی به مشکلات و معضلات مردم ندارند، رهبر معظم انقلاب سبب شدند که دولت وادار شد به مردم و مشکلات رسیدگی وگرنه همه آن‌ها بی‌تفاوت بودند.

وی گفت: اقدامات مسئولان باید کارشناسی باشد نه اینکه جنبی سیاسی، تبلیغاتی داشته باید با یک برنامه و چشم‌انداز طولانی، بر اساس نیاز مناطق برنامه‌ریزی شود.

ساری اصل عنوان کرد: برای احیای کشاورزی و اراضی نیاز به برنامه مدون از سوی مسئولان هستیم نه اینکه هر کس که پست و مقام گرفت همه‌چیز را فراموش و به دست روزگار بسپارد.

وی افزود: ما برای کنترل ریز گردها باید از فناوری‌های نوین همانند انرژی هسته‌ای استفاده کنیم چرا هنوز با پیشرفت علم ما روش‌های منسوخ و قدیمی را در پیش‌گرفته و هیچ نتیجه‌ای برای ما ندارد.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: مسئولان باید جهادی و انقلابی کار کنند. حرکات حلزونی درشان ملت ایران نبوده و اگر اقدامات برای خدا و جهادی نباشد هیچ‌چیزی حاصل نمی‌شود.

وی گفت: برای اینکه مسائل کشور، اقتصاد، ریز گردها به‌سرعت حل شود باید از برادران بسیجی و سربازان مخلص خدا استفاده شود چراکه روحیه انقلابی، جهادی سبب رشد و تقویت بینیان های انقلاب می‌شود. هنگامی‌که برای خدا کارکنید خداوند منان هم در کار شما برکت قرار داده و زحمت‌های شمارا دوچندان اجر می‌دهد.

ساری اصل عنوان کرد: القای تفکر ما می‌توانیم یعنی ایمان به خدا، پیامبر و معصومان (ع) است چراکه در اسلام چیزی به نام ما نمی‌توانیم نیست. فتنه گران داخلی و خارجی در پی القای تفکر باطل ما نمی‌توانیم در بین جوانان ما هستند که انشالله شکست خواهند خورد.

وی افزود: حل مشکلات ریز گردها باید به قرارگاه‌های سپاه و بسیج با پشتیبانی دولت واگذار شود و کارها را به این برادران مؤمن، انقلابی و جهادی بسپارند اگر اقتصاد کشور هم به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس دهند خواهید دید در کمترین زمان ممکن معجزه‌ای عظیم در اقتصاد ایران اسلامی رخ خواهد داد.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: کارهای قرارگاه‌های خاتم‌الانبیاء جهادی، خدایی، مخلصانه و بدون چشم‌داشت است و هرگز به خاطر اقدامات پوچ سیاسی مشکلات را رها نکرده و مردم را مأیوس نمی‌کنند.

گزارش از محمدمهدی صادقی


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار