اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
  نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه استان خوزستان همیشه مظلوم است گفت: وقتی بانک‌ها حاضر نمی‌شوند مانند دیگر استان ها به خوزستان تسهیلات ارایه کنند به نظر می‌رسد که این ظلم، ظلمی عمدی است.

به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز افزود: این مسایل را به سمع و نظر مسئولان کشوری رسانده‌ایم و امیدواریم هر چه زودتر حل شود.

وی بیان کرد:شهرک‌های صنعتی بسیاری داریم که متوقف شده‌اند و ناتوان هستند در حالی که همین شهرک های صنعت می‌توانند به اشتغال زایی کمک کنند. وی افزود: البته دولت وعده داد تا زمانی که آنها به تولید برسند از آنها حمایت کند تا پس از پا گرفتن ، خودشان بدهیشان را پرداخت کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل توضیح داد: در راستای اقتصاد مقاومتی قدم‌های خوبی در سالی که گذشت برداشته شد اما آن طور که باید و شاید درهمه زمینه ها میسر نشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای روی آوردن مسئولان و مردم به مصرف تولیدات داخلی و پشت کردن به تولیدات خارجی است تا از این رهگذر جوانان بیکار کشور به کار گماشته شوند. امام جمعه اهواز گفت:جای بسی تاسف است وقتی یک جوان دلیل ازدواج نکردن خود را آن هم در سن 30 یا 40 سالگی بیکاری عنوان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه روی آوردن به کالاهای خارجی به معنای مشغول به کار کردن خارجی‌ها و افراد دیگر کشورها است نه جوانان کشور خودمان اظهار کرد: کسی باید مساله تولیدات ملی و خرید تولیدات داخلی را هدایت و برنامه ریزی کند و مردم هم باید تعصب نسبت به این مساله داشته باشند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه روستاها ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید مواد غذایی ‌دارند خاطرنشان کرد: در روستاها می‌توان با سرمایه گذاری مبالغ بسیار ناچیز حتی بسیاری از مواد خوراکی کشور را تامین و از این طریق اشتغال زایی نیز به وجود آورد.

وی ادامه داد: جوانان تحصیل کرده با داشتن لیسانس و فوق لیسانس فقط به دنبال استخدام دولتی نباشند و کارهای دیگر را خلاف شان خود ندانند؛ این تفکر که یک جوان باید حتما استخدام یک دستگاه دولتی شود مایه تاسف است؛ این تفکر باید در مردم اصلاح شود و دولت هم برای اشتغال جوانان برنامه ریزی کند.

** از وزارت جهاد کشاورزی باید تشکر کرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تشکر و قدردانی از وزارت جهاد کشاورزی گفت:وزارت جهاد کشاورزی در زمینه مقابله با ریزگردها به خوبی وارد عمل شد؛ همانطور که می‌دانید بخشی از ریزگردهای خوزستان منشا داخلی و بخش دیگر منشا خارجی دارند.

وی ادامه داد: بنا شده که با طرح های مقابله با ریزگردها ، با بیش از 300 هزار هکتار از کانون های بحرانی مقابله شود که کار در این کانون ها را آغاز کرده‌اند. 

امام جمعه اهواز اضافه کرد: بخشی از کار نیز به صورت نهال کاری در چهار هزار هکتار به بسیج واگذار شده که فعالانه وارد عمل شده و شروع خوبی داشته اند.  وی درباره سفر خود به هندوستان توضیح داد: در این سفر به استان لکنهوی هندوستان رفتیم و با علمای آن دیار دیدار کردیم؛ استان لکنهو با حدود 180میلیون نفر جمعیت مرکزیت شیعه در این کشور است.

وی ادامه داد: همچنین از چندین حوزه علمیه دیدن شد و در این بازدید‌ها، همفکری‌ها و مشورت هایی صورت گرفت که ثمرات خوبی در برداشت.  آیت ا... موسوی جزایری افزود:در این سفر در همایش جهانی بین المللی صلح نیز شرکت کردیم که در علمای مختلفی از ادیان مختلف حضور داشتند.

وی در ادامه خطبه ها با اشاره به سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: این ایام متعلق به حضرت فاطمه (س) است که امیدواریم همه به ویژه زنان و دختران این کشور ایشان را الگو و اسوه خود قرار دهند.

وی فرارسیدن 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت را به ملت شریف ایران تبریک گفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار