اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر هندیجان:
رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: باکسانی که در پارک‌ها و معابر عمومی به عرضه موارد غذایی می‌پردازند برخورد می‌کنیم.
ناصر حاتم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: برای حفظ سلامتی مهمانان نوروزی در تلاش بوده و با توزیع مواد غذایی در معابر عمومی برخورد خواهیم کرد.


وی افزود: اشخاص، دکه‌ها و هرگونه فروشنده در ایام نوروز که در معابر عمومی حاضر می‌شوند حق ندارند اغذیه روباز و هرگونه غذای گرم پخت شده در محل غیره بهداشتی به مردم بفروشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان کرد: سلامتی مردم و مسافران برای ما بسیار مهم بوده و بدون رعایت موازین بهداشتی اجازه نمی‌دهیم کسی بهداشت و سلامت مردم را به خطر بی اندازد.

وی گفت: کشیک نوروزی ما از اول اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و طرح بهداشت محیط صبح، ظهر و شب در سطح شهرستان برقرار خواهد بود.

حاتم زاده عنوان کرد: در برخورد با متخلفین فقط شبکه بهداشت وارد عمل نمی‌شود بلکه اکیپی شامل شهرداری، اماکن نیروی انتظامی، بازرسان اداره صنعت و معدن هستند و در سطح شهر از مغازه‌ها، فروشندگان مواد غذایی بازدید و اگر جایی لازم باشد برخورد می‌کنند.

وی افزود: ما به بهانه اشتغال، همکاری و یا هر عنوان دیگری سلامتی مردم را به خطر نمی‌اندازیم و از همه فروشندگان مواد غذایی در پارک‌ها و معابر بازدید و در صورت مشاهده موارد غیره بهداشتی با متخلفین به‌صورت قانونی برخورد می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر هندیجان بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی ما به مردم این است که از نایلون رنگی استفاده نکنند چراکه این نایلون‌ها دارای مواد خطرناک است لذا توصیه ما استفاده از نایلون سفید یا شفاف است.

وی گفت: مشکلات اخیر خوزستان و مردم هندیجان از ریزگردها این است که ما انسان‌ها به محیط‌زیست رحم نمی‌کنیم و با تخریب درختان، ریختن زباله، از بین بردن جانداران و جانوران، احداث سد بر روی رودخانه زهره در ایجاد ریز گردها تسریع بخشیده و اکنون در رنج هستیم.

حاتم زاده عنوان کرد: مردم هندیجان باید در مسائل بهداشتی پیش‌قدم بوده و با بازرسان شبکه بهداشت همکاری کنند تا خدای‌نخواسته منجر به پلمپ واحد صنفی نشود. رعایت بهداشت فقط برای شهر نیست برای همان فروشنده هم لازم است، لذا مأموران بهداشت وظیفه قانونی خود را در همه حال انجام می‌دهند.

وی افزود: مردم عزیز بویژه مسافران نوروزی از دست‌فروشان خرید نکنند، مردم از فروشندگان مواد غذایی درخواست ارائه کارت بهداشت تمدیدشده کنند، عزیزان فروشنده موظف‌اند کارت بهداشت خود را تمدید و دررویت مردم قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر هندیجان بیان کرد: در حفظ و سلامتی مردم شبکه بهداشت و درمان 25 درصد دخیل و 75 درصد باقی‌مانده با همکاری دیگر مسئولان است لذا از همه متولیان سلامت مردم خواهشمندیم با بهداشت و درمان هماهنگ باشند.

وی گفت: متأسفانه نخاله‌های زیادی در سطح شهرستان هندیجان است که این نخاله‌ها بیماری سالک ایجاد می‌کنند لذا شورای شهر و شهرداری برای جمع‌آوری سریع نخاله‌ها اقدامات لازم را صورت دهند.

لازم به یادآوری است که رئیس شبکه بهداشت می‌تواند این موضوع مهم را پیگیری کند، برخی کانکس‌ها در پارک دولت اقدام به عرضه مواد غذایی در شرایط غیره بهداشتی می‌کنند لذا بهداشت می‌تواند در این مورد وارد عمل شود.

/صادقی/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار