شیب تند افت معاملات مسکن در اولین روز آغاز به کار بازار مسکن در حالی به وضوح نمایان است که به گفته برخی مشاوران املاک، قیمت‌ها در برخی مناطق نامشخص و در برخی مناطق‌ گاه کاهشی بوده است. "> سردرگمی قیمت‌ها در بازار مسکن
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴

شیب تند افت معاملات مسکن در اولین روز آغاز به کار بازار مسکن در حالی به وضوح نمایان است که به گفته برخی مشاوران املاک، قیمت‌ها در برخی مناطق نامشخص و در برخی مناطق‌ گاه کاهشی بوده است.

اختصاصی شوشان : شیب تند افت معاملات مسکن در اولین روز آغاز به کار بازار مسکن در حالی به وضوح نمایان است که به گفته برخی مشاوران املاک، قیمت‌ها در برخی مناطق نامشخص و در برخی مناطق‌ گاه کاهشی بوده است.

بازار مسکن در روزهای گذشته در حالی رسما آغاز به کار کرد که تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و برخی اخبار سیاسی قرار گرفته و به نوعی قیمت‌ها هنوز هم منتظر ثبات نرخ ارز و قیمت‌هاست. موضوعی که در طول یک ماه گذشته بازار مسکن با آن به شدت دست و پنجه نرم کرده بحث شیب تند افت معاملات مسکن، نامشخص بودن آینده بازار و رواج شایعات بوده است.

این افت معاملات مسکن از یک سو و رشد قیمت‌ها از سوی دیگر به نوعی در نوع خود بی‌سابقه بوده است، چرا که وقتی قیمت مسکن در ایران افزایش می‌یابد، هجوم برای خرید نیز افزایش پیدا می‌کند اما این بار ظاهراً برعکس شده و به‌رغم رشد قیمت‌ها، معاملات چندانی صورت نمی‌گیرد. برخی از مشاوران املاک نیز رکود خرید و فروش مسکن را به نوعی بودار عنوان می‌کنند و می‌گویند: قدرت خرید مردم پایین است و احتمال اینکه قیمت‌ها به دلیل رکود بر بازار کاهش یابد بسیار زیاد است.

آنان اضافه می‌کنند: اگر در ماه‌های آینده یعنی تا تابستان سال‌جاری رکود بازار مسکن باقی بماند، متقاضیانی که اقدام به خرید مسکن در زمان اوج قیمت‌ها کرده‌اند متضرر خواهند شد. مشاوران املاک می‌گویند: شایعه افزایش یا کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آتی به خصوص بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری باعث رکود خرید و فروش مسکن شده، این در حالی است که برخی از دارندگان مسکن به دلیل نیاز مبرم به پول از قیمت‌های قبلی و اعلام شده خود به بنگاه‌های مسکن کوتاه آمده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار