اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸
رهبرانقلاب، امروز در حرم مطهر رضوی:
مهمترین بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی

رهبر انقلاب در حرم رضوی:

امسال سال مهمی برای کشور است.هم به جهت نیاز کشور به یک تحرک مهم اقتصادی که ان‌شاالله مسئولان کشور به ان بیاندیشند و بپردازند و هم به جهت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که در جای خود مهم است.

در سال 95 با اینکه کشور درگیر مشکلات اقتصادی بود ولی ملت ایران خوش درخشید؛ از دو جهت؛ هم از جهت پایبندی به انقلاب که مظهر آن راهپیمایی 22 بهمن بود؛ جهت دوم پایبندی مردم به مسائل ایمانی و دینی بود.

نه راهپیمایی 22 بهمن مربوط به یک سلیقه سیاسی است و نه مراسم محرم و اعتکاف و راهپیمایی اربعین مربوط به یک سلیقه سیاسی است؛ مربوط به همه است.

این نشان می‌دهد سمت و سوی ملت ایران مربوط به هر سلیقه سیاسی که باشند سمت و سوی انقلابی و دینی است.


در طول سال 95 حوادث تلخ وجود داشت که آخرین آن جان باختن آتش‌نشانان عزیز بود که فداکاری کردند.

اولویت امروز ملت ایران مساله اقتصادی است و مساله اول دشمنان جمهوری اسلامی هم مساله اقتصادی است. امروز برای اینکه دشمنان بتوانند اهداف خود را پیاده کنند دنبال راهکارهای اقتصادی و ضربه‌زدن است.

هدف دشمن این است که با فشار اقتصادی ملت را نسبت به نظام اسلامی دلسرد و دلزده کند و بین ملت و نظام فاضله بیاندازد.

البته عرض کنم که دشمن نادان بی‌دین سال‌هاست تلاش می‌کند اما موفق نشده و نخواهد شد.


 دشمن در تبلیغات وسیع خود تلاش می‌کند که کمبودهای معیشتی و اقتصادی کشور را به نظام اسلامی به جمهوری اسلامی نسبت بدهد. آنها می‌خواهند اینگونه القا کنند که نظام اسلامی قادر نیست مشکلات مردم را حل کنند و گره‌ها را بگشایند. این حرف ناشی از بغض و عداوت و کینه آن‌ها به نظام اسلامی و خلاف واقع است.

 خدماتی که نظام اسلامی به ایران و ملت ایران در این مدت کرده است یک خدمات برجسته و فوق العاده است. اگر این خدمات را با خدمات دوران طاغوت مقایسه کنیم مشخص خواهد شد که نظام اسلامی چه خدماتی عرضه کرده.

بله ضعف‌هایی وجود دارد اما این ضعف‌ها ناشی از ضعف مدیریت ماست. گاهی در مدیرانی بودند که ضعف‌هایی داشتند.

فهرست خدمات نظام اسلامی بسیار طولانی‌تر از این مواردی‌ست که عرض خواهم کرد. جمعیت کشور ما تقریبا دوبرابر شده است اما کارهایی که انجام شده دو برابر نیست، بسیار چشگیر است. در زیرساخت‌ها کارهای شده که حقیقتا در مقیاس کشورهای دیگر بسیار عظیم است. برای مثال راه‌های کشور ۶ برابر شده و ظرفیت بنادر کشور ۲۰ برابر شده. سدهای مخزنی کشور ۳۰ برابر شده. تولید برق کشور ۱۴ برابر شده است. صادرات غیرنفتی ۵۷ برابر شده. تولید محصولات پتروشیمی ۳۰ برابر، تولید محصولات فولادب ۱۵ برابر. این‌ها کارهای زیربنایی است.

در زمینه علم و فناوری تعداد دانشجویان از اول انقلاب ۲۵ برابر و مقالات علمی ۱۶ برابر شده است.


ضعف‌های زیادی هم وجود داشته که مربوط به مدیریت‌های ماست نه حرکت نظام اسلامی. بنده از این ضعف‌ها خبر دارم. ما هرجا یک مدیریت فعال انقلابی داشتیم کار پیش رفته؛ هرجا مدیریت‌های ضعیف، غیرانقلابی و بی‌حال داشتیم کارها کند شده است. باید مدیران تلاش را بیشتر کنند.

اگر مدیریت در کشور متدین، انقلابی و کارآمد باشد همه مشکلات حل خواهد شد. ما مشکل غیرقابل‌حل نداریم.

ما جوانانی که در سن کار باشد، یعنی بین ۱۵ تا ۴۰ ساله، ۳۳ میلیون جوان داریم. یعنی یک کشور جوان که دارای توانایی است تا کار کند. از نظر اهل فن این حدفاصل سنی بهترین دوره برای کار است.

اخیرا آماری به بنده دادند که معلوم شد ما در زمینه گاز در دنیا اول هستیم و هیچ کشوری اندازه ما گاز ندارد.

این کشور، کشور ثروت‌مندی‌ست و بیخود نیست که دشمنان چشم طمع به این کشور دوخته‌اند و می‌خواهند ان را زیر سلطه دربیاورند. البته این آرزوی همیشگی آنهاست و قطعا آن را به گور خواهند برد.



نیازمان یک اقتصاد قوی و متکی به خود است که دستمان به سمت دیگران دراز نباشد؛ بتوانیم انتخاب کنیم، حرکت کنیم، بتوانیم روی قیمت نفت اثر بگذاریم، قدرت خرید مردم را بالا ببریم.
این خواسته‌ها بدون اتحاد، بدون فرهنگ انقلابی، بدون مسئولان شجاع و فعال هم برآورده نخواهد شد.

دوستان و مسئولان فعال در قوه مجریه و دیگر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی کرده و کارهایی در زمینه اقتصادی انجام دادند که خوب است لکن انچه امروز مقابل چشمانمان می‌بینیم خلاءهای بزرگی‌ست که یکی از آنها بیکاری‌ست، بخصوص بیکاری تحصیل‌کرده‌ها.

مساله معیشت طبقه ضعیف مساله دیگر است. ما از وضع مردم از طریق مختلف مطلع می‌شویم؛ مردم در زمینه معیشت دچار مشکل هستند.
مساله دیگر مساله رکود در تولید است.

صندوق توسعه ملی برای این بوجود آمد که از درآمد سالانه فروش نفت یک درصدی کنار گذاشته بشود که وابستگی به نفت کم شود. اول گفتیم ۲۰ درصد و هر سال ۳ درصد به آن اضافه بشود. اگر این ۳ درصدها را اضافه می‌کردیم امسال باید ۳۳ درصد می‌شد و باعث می‌شد وابستگی به نفت کم بشود.

از سال ۸۴ مسئولان دولتی بدلیل کاهش درامدهای نفتی درخواست کردند که بعنوان یک ضرورت از اختیارات رهبری اجازه داده شود که تنها ۲۰ درصد به صندوق واریز شود که ما پذیرفتیم.


این جوانی که حتی می‌تواند در زمینه موشکی با وجود تحریم‌ها کارهایی کند که مدیر نظامی صهیونیست بگوید من با ایرانی‌ها دشمنم اما نمی‌توانم بابت این کار بزرگی که کردند تحسینشان نکنم.


یکی از کارها دخالت دادن مردم در کار تولید است. کار اقتصاد یک کار مردمی است.
 مردم را اگر در زمینه کار اقتصادی وارد کنیم و نقش آفرین شوند پیش خواهد رفت. یکی دیگر از الزامات صادرات است که مسئولان دولتی باید فعال شوند.

یکی دیگر از مسائل امنیت سرمایه‌گذاری است که این کار قوه قضاییه، ضابط‌های قضایی و نیروهای امنیتی است. امنیت سرمایه‌گذاری خیلی مهم است که گاهی ما کوتاهی‌هایی کردیم.

گاهی تبلیغاتی صورت می گیرد، صداوسیما هم ورود می‌کند، مردم می‌آیند و سرمایه‌گذاری می‌کنند مشخص می‌شود کلاهبرداری است. این خلاف امنیت است. یکی دیگر از کارها ثبات در قوانین است که کار مجلس است. هرروز یک قانون جدید نیاورند. من طرف مردم هستم و مطالبات آنا را پیگیری می‌کنم اما مردم بدانند که کار فقط به عهده مسئولان نیست. یکی از مسائل مصرف داخلی است. چرا مردم به این توجه نمی‌کنند؟!


 واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید بعنوان یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود.

آنچه در داخل تولید می‌شود وارد نشود. اینکه نگاه کنیم از موارد مصرفی گرفته تا کیف و کفش بانوان و لوازم التحریر وارد می‌شود مایه شرمندگی است. هم شرمندگی مقابل تولیدکننده داخلی هم در مقابل آن که این اجناس را به ما صادر می‌کند.

یک مساله قاچاق است که بسیار مهم است. گفته می‌شود ۱۵ هزار میلیارد توامن صرف قتاچاق می‌شود که این حداقل رقمی‌ست که امروز می‌گویند و بسیار بزرگ است.

مسئولان سوراخ دعا را گم نکنند. ما می‌گوییم جلوی قاچاق سازماندهی‌شده را بگیرند. به بنده گزارش دادند که از فلان بندر ۳ تا ۵ هزار کانتینر وارد کشور می‌شود که تنها ۱۵۹ تای آن بازدید می‌شود! حالا مجاری غیرقانونی و مناطق آزاد بماند! بنده به رییس‌جمهور این را تذکر دادم.


در انتخابات مرّ قانون باید عمل بشود. نتیجه انتخابات هرچه شد باید پذیرفته بشود.

بنده هیچ‌وقت در انتخابات دخالت نمی‌کنم و حتی نمی‌گویم به چه کسی رای بدهند؛ تنها در یک جا دخالت می‌کنم آن هم وقتی‌ست که عده‌ای بخواهند جلوی رای مردم بایستند و رای آنها را بشکنند.

هرکسی بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد بنده مقابلش می‌ایستم. در سال‌های گذشته هم در سال‌های ۷۶، ۸۴، ۸۸، ۹۲ این اتفاق صورت گرفت و بنده ایستادم. برخی از آنها مقابل چشم مردم بود و دیدند اما در برخی مردم مطلع نبودند اما بنده در جریان بودم و ایستادم.

دعای متفاوت و معنادار امروز رهبر انقلاب برای خودشان و همه علاقمندان :

 پروردگارا برای این حقیر و هرکسی که علاقمند است شهادت را آخرین پله زندگی ما قرار بده.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار