اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
جاذبه های گردشگری آبادان و خرمشهر
آبادان - شوشان- مسافران نوروزی و گردشگرانی که این روزها استان خوزستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند، با سفر به شهرهای جنوبی این استان نظیر آبادان و خرمشهر، از جاذبه های این شهر در بخش گردشگری دریایی دیدن می کنند
نوروز که می رسد و سفر و گردشگری بیش از پیش رونق می گیرد، مسافران و گردشگران بار سفر بسته و برای گردش و سیر و سیاحت، به خوزستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری نوروزی عازم می شوند.

این روزها پارک های شهر آبادان مملو از مسافرانی است که برای استراحت، این شهر را انتخاب کرده اند یا شب را با چادر زدن در پارک ها به صبح می رسانند.

کلیسای ارامنه، مسجد رنگونی ها، ساحل بهمنشیر و اروند رود، یادمان شهدای شلمچه و یادمان والفجر 8، بازارها و مراکز خرید، جاذبه های گردشگری طبیعی مینوشهر یا همان جزیره مینو، مراکر تفریحی و گردشگری دریایی آبادان و خرمشهر همه و همه از جاذبه های گردشگری این دو شهرستان هستند.

همزمان با سفر نوروزی مسافران با آبادان و خرمشهر، بازارها و جاذبه های گردشگری خرید منطقه آزاد اروند مورد توجه گردشگران داخلی از نقاط مختلف کشور قرار گرفت.

بازار کویتی ها، بازار امیری، بازار احمد آباد، بازار خیابان امام خمینی (ره) موسوم به (ته لنجی ها)، بازار مرکزی، بازار درجه 1 ماهی فروشان، بازار مجتمع تجاری اروند خرمشهر موسوم به کنزالمال و بازارچه های متعدد آبادان و خرمشهر این روزها همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و ورود خیل عظیم گردشگران به جنوب خوزستان، مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

آبادان با همجواری با کشورهای خلیج فارس و داشتن صادرات و واردات کالا از طریق لنج و کشتی دارای بازارهای متنوع و متعدد و با قیمت های مناسب است که سبب شده است مردم از شهرستان ها و استان های دیگر برای خرید و سیاحت به این شهر عزیمت کنند.

استقبال برای سفر به آبادان موجب شده است تا بازارهای این شهر رونق گرفته و تجارت آن نسبت به دیگر شهرهای استان چشمگیر باشد.

همچنین گردشگران ورودی به منطقه آزاد اروند از جاذبه های گردشگری دریایی نظیر گشت دریایی در کانال تاریخی عضدی خرمشهر استفاده کردند.

بازار معروف به ' ته لنجی های ' آبادان که در تمامی روزهای سال پذیرای گردشگرانی است که از دیگر شهرهای همجوار و سایر نقاط کشور به این بازار سفر می کنند و در روزهای پایان هفته و به ویژه تعطیلات، حضور بیش از پیش مسافران و گردشگرانی را شاهد است که کالای مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب خریداری می کنند.

بازار مرکزی آبادان نیز در دو طبقه بزرگ و روبروی بازار ماهی فروشان قرار دارد و مسافران ضمن تفریح و دیدن مناظر زیای اطراف و پارک های آن اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود از این بازار شیک و نوساز می کنند.

پاساژ کویتی ها نیز که از بازارهای قدیمی آبادان و بیشتر در آن پوشاک مردانه عرضه می شود، این روزها شاهد حضور جمعیت زیادی به ویژه گردشگران است.

گردشگران برای تهیه مواد غذایی به ویژه کالاهای خارجی و قیمت های نسبتا مناسب تر از سایر بازارها به سراغ بازار ته لنجی ها می آیند که شور و حال خاصی دارد.

در این بازار از مواد غذایی خارجی گرفته تا روسری، انواع عینک آفتابی، لوازم آرایشی و بهداشتی،کیف و کفش و انواع کالاهای ملوانی و اجناس خارجی رونق خاصی یافته است.

گردشگرانی که آبادان را این روزها به عناون مقصد سفر انتخاب کردند، برای تهیه انواع میوه، سبزی و تره بار تازه و صنایع دستی به بازار احمد آباد مراجعه می کنند.

*** گنجی در منطقه آزاد اروند

فروشگاه بزرگ ساحل اروند موسوم به ' کنزالمال ' واقع در جاده آبادان به خرمشهر نیز این روزها با استقبال مطلوب گردشگران مواجه شده است.

محصولات در این بازار کالاهای مسافرتی است که تمامی نیاز خانواده ها به استثنای کالاهای بزرگی همچون فرگاز، یخچال و غیره را تأمین می کند.

تمامی کالاهای مسافری اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در این بازار موجود است و کالاهای عرضه شده مطابق با استاندارد است و علاوه بر این مدیریت بازار به طور مداوم بر قیمت ها، نوع و کیفیت بازار نظارت داشته و محصولات با کالاهای بازار منطقه برابری می کند.

مهرداد بابارحمتی مدیرعامل بازار کنزالمال خرمشهر در خصوص مزیت های این بازار نسبت به دیگر بازراها می گوید:این بازار فراتر از سایر بازارهای منطقه و استان است و با وسعتی حدود 20 هزار متر مربع با انبارهای بزرگ و 500 غرفه در قطعات کوچک و بزرگ راه اندازی شده است.

وی ادامه داد:ورود کالا به این بازار بدون تشریفات گمرکی است که یک امتیاز به حساب می آید و ما تنها 5 درصد عوارض منطقه آزاد اروند را پرداخت می کنیم.

وی از این بازار به عنوان یکی از برندهای گردشگری منطقه آزاد اروند یاد می کند و می افزاید:این بازار، پیشانی و قطب اقتصادی خرمشهر و این منطقه است و اگر از همه مجموعه استفاده شود، بیش از هزار و 600 نفر در یان مجموعه مشغول به کار می شوند.

بابارحمتی با بیان اینکه رونق کسب و کار در این بازار، امنیت پایدار شهر و منطقه آزاد اروند را افزایش داده است، می گوید:رونق این بازار، باعث رونق و شکوفایی اقتصاد شهر به صورت مستقیم و غیر مستقیم می شود.

مدیرعامل بازار کنزالمال خرمشهر با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان و گردشگران از این مقصد گردشگری گفت:در برخی روزهای تعطیل، حدود 20 هزار گردشگر از این بازار دیدن کرده و کالای مورد نیاز خود را خریداری کردند.

*** اقامت و اسکان گردشگران در اماکن اقامتی آبادان و خرمشهر

اعظم قاسمی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان نیز در خصوص میزان اقامت و اسکان مسافران در مدارس شهرستان می گوید:تا ساعت 24 چهارشنبه دوم فروردین ماه، مجموع خانوارهای اسکان یافته در 105 مدرسه شهرستان، دو هزار و 753 خانوار شامل 16 هزار و 304 نفر است.

وی اضافه کرد:از این مجموع، 178 خانوار غیر فرهنگی شامل 634 نفر و دو هزار و 61 خانوار فرهنگی شامل هشت هزار و 328 نفر و 514 خانوار کارکنان دولت شامل هزار و 841 نفر بوده است.

قاسمی زاده ادامه داد:همچنین طی این مدت، پنج هزار و 500 نفر اعضای کاروان های راهیان نور در مدارس شهرستان اسکان داده شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار