دکتر علیرضا مخبر دزفولی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس شورای فرهنگی دانشگاه های خوزستان امروز تودیع شد و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز که با نام دکتر مخبر گره خورده بود به دکتر سید علی مرعشی سپرده شد. "> درسی که دکتر مخبر دزفولی به مدیران داد !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴

دکتر علیرضا مخبر دزفولی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس شورای فرهنگی دانشگاه های خوزستان امروز تودیع شد و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز که با نام دکتر مخبر گره خورده بود به دکتر سید علی مرعشی سپرده شد.

اختصاصی شوشان: دکتر علیرضا مخبر دزفولی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس شورای فرهنگی دانشگاه های خوزستان امروز تودیع شد و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز که با نام دکتر مخبر گره خورده بود به دکتر سید علی مرعشی سپرده شد.

دکتر مخبر دزفولی در مدت مسئولیت 2 سال و سه ماهه خود با حسن خلق و تدبیر و برنامه ریزی و تلاش بی وقفه توانست افتخارات بی نظیر و بسیار ارزشمندی را برای مجموعه دانشگاه های خوزستان و خصوصا دانشگاه شهید چمران اهواز کسب کند و تر از فرهنگی این دانشگاه فراتر از حد تصور بالا رفت.

کسب عنوان با ارزش معاون فرهنگی و اجتماعی برتر دانشگاه های کشور در چهارمین جشنواره ملی و معتبر حرکت در سال 1390 و کسب عنوان پر افتخار معاون فرهنگی و اجتماعی برگزیده اول دانشگاه های کشور در ارزیابی کلیه معاونین فرهنگی دانشگاه های کشور در سال 1391 نشان داد که با پشتکار و برنامه ریزی و کار جهادی می توان استان خوزستان را در سطح اول کشور مطرح کرد.

دکتر مخبر دزفولی امروز در شرایطی به خاطر ادامه تحصیل و احترام به قانون مسئولیت هایش را ترک کرد که بسیاری از مدیران کشور همزمان با مسئولیت های کلان در حال تحصیل هستند و این امر کاری غیرقانونی و بسیار شایع است که به تمرکز بر کار لطمات زیادی را وارد می کند.

دکتر مروتی همچنان که انتظار می رفت برای دکتر مخبر دزفولی سنگ تمام گذاشت و از او به عنوان چهره ای که دارای تمام خصوصیات لازم برای یک شخصیت فرهنگی است یاد کرد و اجتماع این خصوصیات در شخصیت او را یکی از مهمترین عوامل موفقیت های او برشمرد.

وی افزود مسئله مهم ادامه تحصیل ایشان و مغایرتی که با مسئولیت داشتن ایشان داشت بنا بر نظر خود ایشان مقدم شناخته شد وگرنه نام معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران با نام دکتر مخبردزفولی گره خورده است.

در این مراسم دکتر مخبر دزفولی با اشاره به تازه تاسیس بودن معاونت فرهنگی در دانشگاه ها مهمترین دغدغه خود در این سال ها را تعیین ساختار،تعیین شفاف وظائف، توسعه فیزیکی معاونت، توسعه منابع انسانی کارآمد، تامین منابع مالی و تهیه سند فرهنگی دانست و افزود بخش زیادی از نیروی ما در این دو سال و سه ماه صرف این مقدمات شد ولی با وجود این کمبودها توانستیم به توفیقات بسیار ارزشمندی دست پیدا کنیم که عدد افتخارات ملی این معاونت و حوزه های دانشجوئی تحت پوشش آن را به عدد 20 رساند.

وی افزود: ما در دیدگاه دینی مقام نداریم بلکه مسئولیت داریم و این مسئولیت ها بار گرانی برای به دوش کشیدن است نه لقمه چربی برای بلعیدن!

وی در پایان از حمایت های دکتر مروتی و علماء و بزرگان استان و استانداری خوزستان و دانشجویان و اساتید دانشگاه تشکر کرد و با اشاره به عبارت "تبدیل دانشگاه شهید چمران اهواز به الگوی فرهنگی دانشگاه های کشور" که در لوح تقدیر اهدائی دکتر خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به وی به کار رفته است اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر سید علی مرعشی بر این اعتبار افزوده شود.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر سید علی مرعشی معاون فرهنگی جدید دانشگاه شهید چمران با تشکر از حسن اعتماد مدیریت دانشگاه و با تشکر از تلاش های ارزشمند صورت گرفته هدف از تشکیل معاونت های فرهنگی را تقویت فرهنگ دینی دانست و افزود دنیا محل گذر است و همه ما موظفیم که به به توشه اندوزی برای آخرت خود همت بگماریم.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز نیست در این مراسم طی سخنان مبسوطی با استناد به آیات قرآن کار فرهنگی را یک جهاد دانست که ضمن این که پرزحمت است پر اجر نیز هست.

وی با تقدیر از زحمات دکتر مخبر دزفولی برای دکتر سید علی مرعشی نیز آرزوی موفقیت کرد و این تقدیر را تقدیر از همه کارکنان مجموعه معاونت فرهنگی دانشگاه دانست.

در پایان این مراسم هدایائی از طرف دکتر مروتی،کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویان به دکتر مخبر دزفولی تقدیم شد.

دکتر مخبر دزفولی که به شوخ طبعی در دانشگاه مشهور است با دیدن هدایا و دسته های گل گفت: اگر می دانستم زودتر می رفتم !!

ابراز احساسات کارکنان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دانشجویان که با اشک های خود دکتر مخبر دزفولی را بدرقه کردند از نکات جالب این تودیع بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار