شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
نخستین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور با عنوان «هنر دفاع» در حال برگزاری است
مصطفی بوعذار، مجری طرح و مدیر اجرایی این همایش، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: این همایش با هدف رونق‎بخشی به جریان راهیان نور به همت سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس کشور که وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس کشور می‎باشد از 20 اسفندماه 95  آغاز شده است و تا 10 فروردین 96 در یادمان‎های دفاع مقدس استان خوزستان پذیرایی زائران سرزمین نور خواهد بود.

وی با بیان این‎که 12 گروه نمایشی در این همایش اجرای برنامه می‎کنند ادامه داد: این همایش با حضور هنرمندان گروه‌های برگزیده تئاتر خیابانی دفاع مقدس کشور از استان‎های تهران، کرمان، ‌ایلام،‌ کردستان و خوزستان و با محوریت شهرهای آبادان و خرمشهر در حال برگزاری است و در مکان‌های شلمچه، موزه دفاع مقدس خرمشهر، روبروی مسجد جامع خرمشهر و در آبادان در یادمان شهدای اروند‌ و ‌انتهای بازار ته لنجی پذیرای کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی است.

دبیر این همایش ملی بیان کرد: در این میان اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت در این رویداد ارزشمند و حمایت از گروه‌های نمایشی تئاتر خوزستان علاوه بر مناطق یاد شده در پادگان دوکوهه اندیمشک، یادمان‎های فتح المبین و فکه در شوش و یادمان شهید چمران در دهلاویه سوسنگرد تدارک برنامه دیده است ضمن این‎که در این همایش، دو گروه از اهواز برای اجرا در گلزار شهدای هویزه و محل اردوگاه اسکان راهیان نور در اهواز هم حضور دارند.

او خاطرنشان کرد: باتوجه به این‎که خوزستان به عنوان پایتخت دفاع کشور شناخته شده است، هنرمندان متعهد،‌ با هنر و اجراهای زیبا و پرمحتوا که اغلب به حماسه‎ها و رشادت‌های رزمندگان و معرفی شهدای گران‎قدر می پردازد به استقبال جریان عظیم راهیان نور رفته‎اند.

بوعذار در بخش دیگری از صحبت‎های خود عنوان کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌های بالای هنری در زمینه دفاع مقدس، مشارکت و حمایت اغلب دستگاه‌های متولی و برخوردار، از این چنین رویدادهایی در خوزستان بسیار ضعیف نشان داده شده است.

وی در این خصوص افزود: متاسفانه اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در حمایت از گروه‌های نمایشی آبادان و خرمشهر هیچگونه حمایتی نکرده است و گویا هنر دفاع مقدس در اولویت برنامه‎های مدیران فرهنگ و هنر منطقه آزاد نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار