اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
عبدالحسین شیخ زاده / کارشناس ارشد حقوق عمومی
انتخابات از اهم موضوعات یک کشور است که از آن بعنوان نماد دموکراسی و مردم سالاری یاد می کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 تاکنون در مقاطع مختلف از جمله، رفراندوم جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، مردم با حضور گسترده خود پای صندوق های رأی، نمایندگان خود را انتخاب تا آنان در جهت احقاق حقوق عامه ی مردم تلاش و فعالیت داشته باشند.

اردیبهشت ماه سالجاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز پیش رو داریم که باید با دقت کامل افرادی را انتخاب و این سرنوشت را بدست آنها دهیم.

در این خصوص با نامزدهای ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا  و مردم شریف و ولایتمدار چند سخن داریم؛

1- سخنی با نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری

تاکنون جسته و گریخته افرادی برای ورود به عرصه ی رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری اعلام آمادگی نموده اند. به این عزیزان چند نکته را عرض می کنم.

الف) دوستان عزیز، شما بهتر واقف هستید که جایگاه ریاست جمهوری در نظام مقدس اسلامی تا چه اندازه مهم، حساس و کلیدی می باشد. اولاً این جایگاه پس از مقام رهبری معظم انقلاب بعنوان دومین مقام اجرایی کشور در قانون اساسی و نظام اسلامی شناخته شده است. بهمین جهت هدایت، تصمیمات، اقدامات نهاد ریاست جمهوری بطور مستقیم تمام مردم کشور را در بر می گیرد. رفاه، آسایش، امنیت، معیشت مردم و .... در گروه اقدامات مثبت، برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه، انقلابی و جسور خواهد بود.

دوماً، هر شخصی که نهایتاً توسط مردم به این جایگاه خواهد رسید، دیگر بعنوان نماینده ی جریان و طیف خاصی نمی باشد بلکه نماینده ی یک ملت است که در برابر همه مردم مسئول خواهد بود.

سوماً رهبری معظم انقلاب در فرمایشات خود در ابتدای سال 96، راه حل مشکلات کشور را مدیریت فعال، متدین، انقلابی و کارآمد برشمرده که شایسته است برای مرتفع کردن مشکلات مبتلا به کشور از بین افرادی که ویژگی های فوق را دارند بهترین و شایسته ترین ها انتخاب و در وزرارتخانه ها و معاونت های مربوطه بکار گمارده شوند. تا از این طریق بتوان در سایه ی برنامه ریزی های مدون و جامع مشکلات را به حداقل ممکن رساند.

2- سخنی با نامزدهای احتمالی شوراهای اسلامی شهر و روستا

بخشی از اختیارات دولت در حوزه اداری و کلان کشور به شوراهای اسلامی شهر و روستا واگذار شده است. بهمین دلیل پیشرفت برنامه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و ... کلان کشور در یک منطقه در گروه فعالیت، تلاش و اقدامات آگاهانه ی تعدادی از مردم قرار می گیرد که از طریق انتخابات بعنوان اعضای شورای اسلامی در شهر و روستا برگزیده می شوند.

همین که این دوستان در وجود خود دغدغه ی مردم و کمک به پیشرفت کارها در منطقه را دارند باید درود فرستاد. اما یادآوری چند موضوع به افرادی که خود را در معرض رأی و انتخاب مردم قرار می دهند تا بتوانند با جلب نظر آنان بعنوان نماینده به شورای شهر راه یابند، ( که حتماً مورد توجه آنان می باشد ) مناسب خواهد بود.

اولاً، آشنایی با وظایف و اختیارات اعضای شورای اسلامی شهر و روستا یکی از مسئولیت های افرادی است که تلاش دارند به این جایگاه دست پیدا نمایند. توصیه می شود، به مسئولیت های اعضاء، وظایف، اختیارات، شناخت ساختار اداری کشور و  هرآنچه که می تواند شما را در رفع مشکلات کمک کند آشنا شوید.

دوماً حضور در شورای اسلامی یعنی ورود به میدان مبارزه. مبارزه با مشکلات، دغدغه ها و رفع تنگناهای اساسی مردم. پس کسی می تواند وارد این کارزار شود که در خود یک حس قوی برای رفع مشکلات منطقه داشته باشد. به بیانی دیگر، مشکلات را بشناسد، راهکارهای عملی آنرا داشته باشد و شهامت و شجاعت روبرو شدن با سختی ها را در خود یافته باشد.

سوماً حضور در شورای به معنی ارتقاء شغلی، سطح رفاه اجتماعی خود، دست یابی به جایگاه اجتماعی برتر در جامعه، معروفیت و ... نیست ، بلکه تلاش برای رفاه بهتر مردم، دست یافتن به راه حلهای موثر جهت رفع مشکلات و تنگناهای شهری و .... می باشد. در یک کلام، کسی که در شورا حضور پیدا می کند دیگر متعلق به خودش، خانواده اش، فامیلش و غیره نیست بلکه او بعنوان نماینده مردم تمام هم و غم خود را باید صرف رسیدگی به امورات مردم بگذارد.

 

3- سخنی با مردم شریف و ولایتمدار

مردم خوب و فهیم ما با حضور فعالانه و آگاهانه خود در عرصه های گوناگون اجتماعی و سیاسی از حضور در جبه های حق علیه باطل و راهپیمائی ها گرفته تا انتخابات کشور، همیشه این امر را ثابت کرده اند که مردمی در صحنه هستند و در انتخابات پیش رو نیز با حضور گرم و حداکثری خود یکبار دیگر این موضوع را به جهانیان نشان خواهند داد. بنابراین توجه مردم عزیز را به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب جلب می کنم که خود حاوی پیام هایی مهم می باشد.

مقام معظم رهبری در شروع سال جدید در حرم مطهر ثامن الحج (ع) فرموده اند؛

«آنچیزی که من عرض می کنم برای این حقیر آنچه که مهم است شرکت عمومی در انتخابات است و همه آحادی که می توانند رأی بدهند وارد انتخابات بشوند این اولین و مهم‌ترین خواسته ماست.

در امر انتخابات مُرّ قانون باید عمل بشود ، نتیجه انتخابات ملت هر چه که شد، این معتبر است این قانون است.

امروز انتخابات مایه عزت ملی، مایه تقویت و آبروی ملت ایران است.

ما هرجا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم کار پیش رفته است و هرجا مدیریت های ضعیف، بی حال، ناامید، غیر انقلابی و بی تحرک داشتیم کارها متوقف مانده با به انحراف رفته است.

مدیران باید پرانگیزه تر و کارآمدتر باشند ، من قاطع عرض می کنم، اگر مدیریت در بخش های مختلف کشور، متدین، انقلابی و کارآمد باشد، همه مشکلات کشور حل خواهد شد و ما مشکل غیرقابل حل در کشور نداریم. »

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار