اولین گردهمایی شهرداران استان خوزستان پنجشنبه گذشته در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد. "> شهرداران از مشکلات می گویند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸

اولین گردهمایی شهرداران استان خوزستان پنجشنبه گذشته در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

اختصاصی شوشان : اولین گردهمایی شهرداران استان خوزستان پنجشنبه گذشته در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این گردهمایی آیین تودیع و معارفه ریاست سازمان همیاری های شهرداری های خوزستان برگزار شد که آقای رضائیان جای حود را به نیروی جوان و پر انرژی عباس نوری داد اما سوژه ای که اغلب شهرداران به آن اشاره داشتند و از آن ابراز گلایه می کردند عدم در اختیار قرار دادن وقت به آنها در آیین تقدیر از دست اندرکاران ستاد راهیان نور و مسافران نوروزی حتی در زمان اهداء لوح تقدیر و هدایا بود.

محسن پویا معاون عمرانی استانداری خوزستان با تقدیر و تشکر از شهرداران جهت ایجاد تدارکات لازم برای استقبال از مهمانان نورزی و همچنین اسکان آنها گفت : خوشبختانه هم استاندار و هم مجموعه استانداری از فعالیت شهرداران در ایام نوروز بسیار راضی هستند.

البته پویا از شهرداران بدلیل عدم آشنایی و عدم استفاده از ظرفیت های سازمان همیاری شهرداری های استان گلایه کرد و گفت ما از این موضوع راضی نیستیم، همچنین شهرداری ها بسیار در زمینه درآمدزایی کمرنگ وارد عرصه کار شده اند و انتظارات ما از شهرداران استان بیش از این است.

وی گفت : متاسفانه در حال حاضر سازمان همیاری شهرداری های استان بدلیل بدهی های فراوان تنها به ادامه حیات فکر می کند و نه چیز دیگری و انتظار می رود شهرداری ها در کنار این سازمان قرار گیرند و البته سازمان هم باید آن قدر بر مسائل شهرها مسلط باشد که بتواند خودش طرح بدهد و به اجرای آن بپردازد و اگر قرار بر ادامه این روند باشد با ادامه این روند موافق نیستیم، این در حالی ست که در برخی شهرها به وضعیت گردش مالی که در سازمان شهرداری های استان ما وجود دارند غبطه می خورند.

همچنین لویمی شهردار دارخوین گفت : کل بودجه ای که در سال به سازمان همیاری های شهرداری های استان تعلق می یابد شاید 4 میلیارد و 300 میلیون باشد و 3 میلیارد و 500 میلیون آن حاصله از درآمد پروژه های عمرانی است، این سازمان با برنامه نرم افزاری قدیمی و بسیار ضعیف کار می کند که باید به این مهم هم رسیدگی شود.

آرش در شهردار شوشتر نیز گفت : در بین شهرداری های استان تنها 3 شهرداری اهواز، آبادان و دزفول دارای بدنه کارشناسی هستند و مابقی شهرداری ها در این زمینه بسیار ضعیف هستند، از این رو سازمان می بایست با داشتن کارشناسان در تمامی زمینه های عمرانی، فنی و سرمایه گذاری به فریاد شهرداری های استان برسند.

او گفت : من 17 ماه است که شهردار شوشتر شده ام اما حتی یک پیامک از این سازمان به دست ما نرسیده است! شهردار شوشتر گفت: از معاونت عمرانی انتظار می رود هزینه های گزاف قیر و آسفالت را به دستگاه های حفار کننده گوشزد کنند، زیرا اکنون شهر...

ما زیر شخم طرح های فاضلاب قرار دارد و بعد این وضعیت به حال خود رها می شود، همچنین چرا باید علیرغم اینکه شوشتر زیر خاکستر طرح نیشکر قرار دارد از دریافت عوارض آلایندگی محروم بماند؟ چرا باید برای اتلاف هر سگ 25 هزار تومان هزینه کنیم و بیمه و مالیات این موضوع را هم پرداخت نماییم ، اما نباید از نیشکر بدلیل آلودگی محیط زیست شکایت کنیم؟

مطهر امامی شهردار چمران ماهشهر نیز گفت : اگر سازمان و از طرفی شهرداری ها دارای اختیارات باشند می توان از هر شهرداری 4 پروژه امانی به سازمان داده شود و اگر تعداد شهرداری های استان 60 مورد باشد تعداد پروژه ها به240 می رسد و تقریبا سازمان در تمام طول سال می تواند فعال باشد و در کنار آن تمام پروژه ها با اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

خدادادی شهردار شرافت گفت : متاسفانه برخی از روستاهای ما که به شهر تبدیل می شوند، هنوز فرهنگ شهرنشینی جا نیافتاده. مثلا ما برای خرید یک ماشین با مشکلات فراوان روبرو هستیم و طبیعی است که نیاز به دریافت عوارض داریم که در این راستا سازمان می تواند تمامی خریدهای شهردارای ها را برای جلوگیری از تخلفات انجام دهد.

نبوتی شهردار هندیجان گفت : اولین خواسته ما از سازمان این است که بتواند در تمامی زمینه هایی که به شهرداران مربوط است افرادی توانمند و متخصص را بکار گیرد، نه اینکه ما درخواستی بدهیم و آن وقت کارشناسی در بدنه سازمان برای انجام کارهای ما و یا حتی مشورت وجود نداشته باشد.

محمودرضا شیرازی شهردار آبادان گفت : متاسفانه در تمامی جلساتی که برگزار می شود شهرداران مظلوم واقع شده اند یا برای آنها وقت نیست و یا دیر است و اتفاقی که در جلسه تقدیر از دست اندرکاران ستاد راهیان نور و مسافران نوروزی برای شهرداران افتاد به مثابه پشت در ماندن آنها است و تنها مرهم روی زخم ما آن هم در پایان جلسه تقدیر از شهردار اهواز بود و متاسفانه این موضوع سال هاست که روی می دهد، این در حالی ست که بیش از 50 درصد بار اسکان و استقبال از مهمانان نورزوی و حتی کاروان راهیان نور بر عهده شهرداری ها می باشد و اگر ما در راس این کار نباشیم قطعا کارها پیش نخواهند رفت، هر چند ما این کارها را برای رضایت خداوند متعال انجام می دهیم.

دوایی فر شهردار دزفول گفت : پارسال از سهم تخلفات راهنمایی و رانندگی به شهرداری دزفول82 میلیون تومان اعتبار داده اند که خرج یک روز شهرداری نمی شود، این در حالی است که ما تنها برای خط کشی خیابان ها در مهرماه 500 میلیون تومان هزینه کرده ایم، چگونه است که استانداری برای حق السهم کتابخانه ها از شهرداری بسیار ما را در تنگنا قرار می دهد، اما نمی تواند به راهنمایی و رانندگی برای پرداخت حق شهرداری ها فشار بیاورد؟

جافری شهردار باغملک گفت : چگونه می شود حق بیمه ساختمان از 700 هزار تومان به 5 میلیون و 600 هزار تومان برسد، آن وقت سازمان های بیمه گری باشند که با یک پنجاهم و خدمات بیشتری این مهم را انجام دهند و متاسفانه این موضوع باعث گسترش حاشیه نشینی شود، از طرفی دیگر قیمت قیر از تنی250 هزار تومان به یک میلیون و300 هزار تومان رسیده است و دستگاه های حفار با این قیمت حاضر به ترمیم نیستند.

وی گفت : متاسفانه یک سالی می شود که نیروهای جدیدالاستخدام معرفی نشده اند و پست های بلاتصدی زیادی در شهرداری ها باقی مانده است، این در حالی می باشد که در این بین ما نیروی بازنشسته، اخراجی و یا حتی فوتی هم بدلیل سختی کار داشته ایم، برخی از شهرداران ما حتی 20 درصد حقوق شان کمتر از کارکنان خود می باشد و مشاهده شده که از پیمانکار خود حقوق دریافت می کنند.

چگله شهردار اندیمشک گفت : مشکلات شهرداری ها آنقدر زیاد است که نمی توان روی آنها عدد گذاشت، اکنون 5 ماهی می شود که شهرداری اندیمشک را تحویل گرفته ام با 20 میلیارد تومان بدهکاری ثابت و 20 میلیارد تومان بدهکاری پنهان و البته یک میلیارد و 300 میلیون تومان بدهی به بازار و همین امر باعث شده بود که 50 نفر را بازنشسته کنم و 12 ماه حقوق عقب افتاده کارگران و 6 ماه حقوق پرسنل اداری را نپردازیم.

گفتنی است در این گردهمایی شهرداران برخی از شهرهای استان حضور نداشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار