شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
چرا باید به روحانی رای بدهیم؟
تاکیدی بر همدلی و پرهیز از هر گونه اختلاف فعالین سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها
بی شک همه ی دولتها در معرض نقد جریانهای رقیب قرار دارند و این جای تعجب و گلایه ندارد اما انچه در دو سه سال اخیر بر دولت روحانی گذشت قصه ی متفاوتی است.صدها سایت وخبر گذاری و کانالهای تلگرامی صدها سخنران و مبلغ در هزاران سمینار و مجالس یادبود و مراسم بزرگداشت شهدا و محافل روضه خوانی و مداحی و...در کار تخریب دولت بودند و دستاوردهای آن را ناچیز جلوه میدادند و اقدامات مثبت وزرا را منفی ارزیابی میکردند.
در این مسیر متاسفانه حتی از نهاد های رسمی و حکومتی مانند صدا وسیما روزنامه ها و خبرگزاریها هم بهره بردند تا به دولت بتازند و از شخص رییس جمهور تا وزرای او را نزد مردم تخریب کنند.

 افرادی که از وضعیت اقتصادی کشور مطلعند محدودیتهای دولتمردان را میدانند اما برای تضعیف دولت، خواسته های بحق اما غیر قابل تحقق مردم را وسیله رودررو کردن دولت و مردم قرار میدهند.

بخشی از این تخریبها در استان خوزستان هم مشاهده شده و میشود و بارها در محافل مختلف از طرف برخی از بزرگان اصولگرا بمناسبت های مختلف بیان شده و با کمال تاسف گاها شاهدیم که فعالین سیاسی نیز به این تضعیفها دامن میزند.

باید در نظر داشت مخالفان محلی روحانی هم علیرغم انتقادات استانی به روحانی رای خواهند داد.گاها عده ای از افراد که در محافل خود را اصلاح طلب معرفی میکنند با اعلام مخالفت خود قصد در جلب نظر گروه های دیگر و سنجش میزان مقبولیت خود دارند.

گروهی هم از سیاست دوگانه ی همراهی با اصولگرایان در محله های کوچک و اعلام اصلاح طلبی در مناطق بزرگتر را دارند که پیامد ان غلبه ی مسایل قومی بر دیگر مسایل است.
البته اصلاح طلبان اصیل در استان به اتحاد و هم رایی و همکاری رسیده اند ،آن دسته ای از اصلاح طلبان در این مورد سعی در تفرقه و مخالفت دارند که در مقطع زمانی کوتاه به جبهه ی اصلاحات پیوسته اند و سعی دارند با انتقاد از اصلاح طلبان جایگاهی برای خود بسازند یا امتیازی از جناح رقیب کسب کنند.

دوره ی روحانی از جنبه های مختلف سیاسی اقتصادی و اجتماعی، کشور پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.
از اواخر سال 94 اجرای برجام اغاز شد سال 95 اولین سال اجرایی شدن برجام بود قطعا بعد از گذشت یکسال اکنون بهتر میتوان از دستاوردهای برجام سخن گفت اکنون با قاطعیت میتوان گفت که بهانه ی شروع جنگ علیه ایران بسیار دورتر از دسترس مقامات امریکایی اسراییلی و متحدان انهاست.
توافق برجام رسما موجب لغو قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران شدهمچنین باب همکاری با ایران را برای بسیاری از کشورها گشود و ما شاهد حضور ده ها هیات اقتصادی و سیاسی و فنی در ایران هستیم.

در بخشهای بعدی این یادداشت بیشتر به پیشرفتهای اقتصادی سیاسی و اجتماعی کشور در دولت روحانی خواهیم پرداخت و مثالها و مصداقهای عینی بیشتری را مطرح خواهیم کرد.


رویا اکبری  "انتهای بخش اول"
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار