شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
گرمای هوا در روزهای آغازین فصل بهار میهمان خوزستانی ها شده به طوری که برخی مردم وسایل سرمایشی را روشن کرده اند.

در این روزها که با تعطیلات نوروزی همزمان شده مردم شهرهای جنوبی خوزستان برای رهایی از گرمای هوا به ناچار از وسایل سرمایشی استفاده می کنند و برای رفتن به تفریح و حتی طبیعت کمتر تمایل پیدا می کنند.

خوزستان از جمله استان های با تنوع آب و هوایی و دارای سه نوع آب و هوای سردسیر، گرم و خشک، و معتدل است و مردم استان در بخش های جنوبی و مرکزی در بیشتر فصول سال، آب و هوایی گرم را تجربه می کنند و از فروردین هوای این مناطق کم کم گرم می شود.

با وجود بارندگی پراکنده در چند روز اخیر، در نخستین روزهای بهار، هوا در اهواز و مناطق جنوبی خوزستان رو به گرما رفته و بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان اختلاف دما در چند روز اخیر در امیدیه در جنوب شرق و دهدز در شمال شرق 22 تا 23 درجه سانتیگراد اعلام شده است و اهواز تا 32 درجه سانتیگراد نیز رسیده است.

گرمی هوا باعث شده تا برخی شهروندان حتی در روز طبیعت سیزده به در خود را به ساعات پایانی روز اختصاص دهند. این در حالی است که شهرهای شمالی و شمال شرقی خوزستان از جمله ایذه، دهدز و باغمک لالی، مسجد سلیمان ، دزفول و ... به دلیل بارندگی متسب و نیز فضای سبز بیشتر و کوهستانی بودن هونای خنکتری را تجربه می کنند.

در پیش بینی های هواشناسی، در برخی روزهای زمستان بارش برف نیز در برخی نقاط شمالی و شرق خوزستان گزارش می شود. استان گرمسیر خوزستان در جنوب غربی ایران و در کرانه خلیج فارس قرار دارد.

مساحت استان خوزستان 64٫057 کیلومتر مربع است و با جمعیتی معادل بیش از 4،5 میلیون نفر ، به‌عنوان پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می شود.

خوزستان شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه‌ای است که دو پنجم کل مساحت آن کوهستانی و سه پنجم آن جلگه‌ای است.

برچسب ها: گرما ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار