شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
رییس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر از راه‎اندازی تور گردشگری دریایی در این بندر خبر داد و گفت: استقبالمسافران و مهمانان نوروزی از تور گردشگری دریایی ماهشهر بسیار چشمگیر بوده است.

سارا عبادی هدف از راه‎اندازی تور گردشگری دریایی را جذب توریست، ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‎های دریایی منطقه برشمرد و اظهار کرد: به مناسبت نوروز 96 تور گردشگری دریایی با استفاده از شناورهای دریایی و بازدید از بنادر، خورها و آبهای شمال غرب خلیج فارس راه‌اندازی شد.

وی مناطق ساحلی و دریایی ماهشهر را یکی از جاذبه‎های مهم این شهرستان بندری عنوان کرد و گفت: حرکت کاروانی از قایق‎ها و نیز حرکت لنج مسافربری از خور سیف تا خورغزاله در این شهرستان با استقبال فراوان مسافران و مهمانان نوروزی مواجه شد که تا روز 15 فروردین نیز ادامه دارد.

عبادی تبریک نوروز 96 به زبان‌های مختلف و با پوشش اقوام مختلف را از دیگر اقدامات انجام‌شده در نوروز امسال برشمرد و افزود: همچنین اجرای موسیقی محلی عربی، ترکمن و بختیاری از جمله برنامه‎های نوروزگاه بود که در ساحل رودخانه جراحی، دریاچه نمک، پارک ارم و پارک ساحلی اجرا شد.

وی بندر امام خمینی(ره) و تاسیسات دریایی این بندر را یکی از جاذبه‎های شهرستان ماهشهر عنوان کرد و گفت: تور گردشگری صنعتی و بنادر دریانوردی از دیگر برنامه‌های نوروز 96 بود که از اول فروردین تاکنون ادامه دارد.

رییس اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر با اشاره به برگزاری جشنواره نوروزگاه در این شهرستان خاطرنشان کرد: نوروزگاه در ماهشهر تاکنون در چهار مرحله برگزار شده است. برپایی نمایشگاه صنایع دستی، پهن کردن 14 سفره هفت سین در سطح شهرستان، عرضه غذای محلی و پخت نان و کیک محلی، اجرای موسیقی محلی، بازی‌های بومی و اجرای نمایش‎های آیینی و بومی منطقه از جمله برنامه‎های این جشنواره بود.

او با بیان این‎که این شهرستان بندری قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب خوزستان را داراست، گفت: مناطق ساحلی خوزستان از خرمشهر تا هندیجان در فصل بهار شاهد حضور صدهاهزار گردشگر از سراسر کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار