اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های بی شمار استان خوزستان در بخش های مختلف گفت: این استان ظرفیت های بسیاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال دارد.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه دزفول با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال افزود: اگر بخواهیم تولید و اشتغال جدی در کشور داشته باشیم باید به ظرفیت های بی شمار کشور در بخش های مختلف به طور جدی توجه کنیم.

وی افزود:خوزستان یکی از استانهایی است که با وجود ظرفیت های بی شمار قادر است در زمینه تولید و اشتغال در کشور موثر بوده و تحقق شعار امسال را در راستای اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

جهانگیری افزود:اگر بخواهیم تولید و اشتغال جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور داشته باشیم و به شعار سال جامه عمل بپوشانیم ، این خوزستان است که به لحاظ ظرفیت های بی شمار می تواند بخش قابل توجهی از تولید و اشتغال را در کشور محقق کند.

معاون اول رئیس جمهوری حضور در استان خوزستان را فرصتی برای روند کارها و طرح های در دست اجرا در این استان برشمرد و گفت:خوزستان به عنوان کانون اصلی کشور از اهمیت و ظرفیت های بسیاری برخوردار است.

جهانگیری گفت:وقتی در کشور صحبت از کشاورزی می شود ، خوزستان به عنوان مهمترین مرکز و محور همه محصولات مورد توجه است چرا که این استان از میزان قابل توجهی آب و زمین های حاصلخیز کشاورزی برخوردار است.

وی افزود:در بخش صنعت نیز خوزستان هم در صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی و فولاد مطرح است و هم در صنایع کوچک دارای ظرفیت های بسیاری است ضمن اینکه در بخش نفت و گاز نیز خوزستان بخش اصلی تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

جهانگیری در ادامه به ظرفیت های فرهنگی استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: خوزستان در زمینه مقاومت دارای تاریخ درخشانی است و لذا این استان در زمینه های مختلف توجه و نگاه ویژه ای طلب می کند که باید در فرصت های نزدیک برای بررسی مسایل و مشکلات این استان اقدام کرد.

وی در خاتمه به تشریح سفر 2 روه خود در استان خوزستان پرداخت و گفت:علاوه بر افتتاح چند طرح صنعتی ، تولیدی و کشاورزی در دزفول از برخی طرح ها در استان خوزستان بازدید شده ضمن اینکه در نشستی با مسئولان خوزستان روند پیشرفت طرح ها و نیز مسایل و مشکلات این استان مورد بررسی قرار می گیرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر چهارشنبه برای سفری 2 روزه به خوزستان و افتتاح چند پروژه مهم اقتصادی وارد دزفول شد.

معاون اول رئیس جمهوری ساعت 14:30با ورود به فرودگاه دزفول مورد استقبال استاندار خوزستان و جمعی از مقام های این استان و شهرستان دزفول قرار گرفت.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی معاون اول رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

افتتاح کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شمال خوزستان ، کارخانه روغن کشی فربست دزفول با ظرفیت تولید روزانه 300 تن روغن خوراکی و کارخانه بسته بندی قارچ از جمله طرح هایی هستند که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول به بهره برداری می رسند.

بازدید از کانون های گرد و غبار، افتتاح طرح آماک (طرح جمع آوری گازهای همراه نفت)، و شرکت در نشست شورای اداری خوزستان از برنامه های سفر معاون اول رئیس جمهوری در اهواز است.
معاون اول رئیس جمهوری در روز دوم سفر خود برای افتتاح طرح های آبرسانی عازم اندیکا در شمال شرق خوزستان می شود.

بر اساس این گزارش، آخرین سفر جهانگیری به خوزستان 18 بهمن سال 1395 بود که در سفر 2 روزه خود به این استان چند طرح اقتصادی را افتتاح و مسائل خوزستان به ویژه در زمینه گرد و غبار را بررسی کرد.
برچسب ها: جهانگیری ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار