شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
معاون اول رییس جمهور در شورای اداری خوزستان: بعضی‌ها می‌خواهند مثل خودشان ايران را كوچک نشان دهند / خوزستان کانون توسعه ایران است / اتفاقات امروز دنیا هشدار می دهد نظام و کشور را به خوبی حراست کنیم
شست شورای اداری خوزستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی شامگاه چهارشنبه، 16 فروردین‌ماه در سالن جلسات شهید هاشمی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
شوشان: نشست شورای اداری خوزستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی شامگاه چهارشنبه، 16 فروردین‌ماه در سالن جلسات شهید هاشمی  با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این نشست ، معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات در جهان کنونی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات بسیار تعیین کننده است. تغییرات زیادی که در دنیا اتفاق افتاده و حساسیت منطقه خاورمیانه و مسایل عراق و سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ما هشدار می دهند که باید از نظام و کشورمان با دقت و تدبیر حراست کنیم.

وی افزود: انتخابات آینده از نظر حساسیت های بین المللی، منطقه ای و نگاه ها به سمت ایران خیلی حساس است و یقینا مقابله با توطئه های گسترده ای که امروز در منطقه در حال رخ دادن است، مرهون حضور بسیار به موقع مردم در صحنه است.

جهانگیری با بیان این که خوزستان برای کشور و همه دولت ها مهم و موجب افتخار است، بیان کرد: هرکس بخواهد به ایرانی بودن اش افتخار کند، باید به خوزستان و سابقه تاریخی اش افتخار کند زیرا خوزستان کانون اصلی توسعه ایران و قلب ایران است و باید به صورت جدی از آن حفاظت و حراست کرد. 

وی تاکید کرد: استانی مثل خوزستان کارکردی ملی دارد و باید به مسائل آن هم در سطح ملی توجه شود و به مشکلات آن هم در همین سطح کشوری باید رسیدگی کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افزایش فرصت های شغلی در سال گذشته، گفت در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اراده کردیم تا 6 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط را احیا و راه اندازی کنیم اما در آخر سال 23 هزار واحد صنعتی از تسهیلات پرداختی استفاده کرده و کارهای مختلفی از جمله افزایش اشتغال زایی را رقم زدند.

وی افزود: یکی از هدف گذاری های سال پیش، افزایش 20 درصدی صادرات غیر نفتی بود که 33.8 افزایش صادرات از نظر کمی حاصل شد و 5 هزار و 400 طرح بالای 60 درصد فیزیکی هم تکمیل شد.
جهانگیری با بیان این که کمک به مردم باید شرافتمندانه باشد، عنوان کرد: برخی فکر می کنند که کمک کردن به مردم فقط پرداخت مستقیم پول است ولی کمک باید محترمانه و با حفظ عزت مردم انجام شود. یکی از روش های شرافتمندانه کمک به مردم افزایش قیمت خرید گندم از کشاورزان است که در سال گذشته توسط دولت صورت گرفت.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که ایران کشوری بزرگ است تصریح کرد: برخی چون خود کوچک هستند قصد دارند ایران را نیز کوچک نشان بدهند و بگویند ایران عقب مانده است اما ایران کشوری با فرصتهای بسیار است که نیروی انسانی آن جوان و تحصیل کرده است.

وی تصریح کرد: میزان برداشت از پارس جنوبی در سال 84 با قطر برابر بود ولی در سال 92 به نصف رسیده بود اما در سال گذشته دوباره با قطر هم سطح بودیم و قطعا تا سال آینده از این کشور هم بیشتر برداشت می کنیم.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرد: نخبگان و صاحبنظران کشور باید در زمینه رفع ضعف های کشور با دولت همکاری کرده و در مقابل اقدامات خوب دولت را نیز به مردم اطلاع رسانی کنند. در کشور با ابرچالش هایی از جمله بیکاری روبرو هستیم که برای عبور از آن ها نیاز به برنامه ریزی های دقیق داریم.

وی ادامه داد: در سال 84 تعداد شاغلان کشور 22 میلیون و 600 هزار نفر بود که در سال 92 طبق آمار رسمی کشور 22 میلیون و 600 هزار نفر و خالص شغل ایجاد شده صفر بود. در دو سال گذشته هم متوسط افراد جویای کار سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر بوده است.

جهانگیری یادآور شد: در مصوبه اخیر هیئت دولت 9 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آب و فاضلاب و یک هزار و 500 میلیارد تومان برای برق به استان خوزستان اختصاص دادیم. برای آب رسانی به روستاها هم در پنج بند وزارت نیرو را مکلف کردیم تا از ردیف مربوطه 150 میلیارد تومان به خوزستان اختصاص دهد.

وی با تاکید بر تامین حق آبه تالاب های خوزستان در این مصوبه گفت: احیای رود کارون یکی از برنامه های مهم در برنامه توسعه ششم است. کارون باید از این وضعیت در بیاید و به همین دلیل فاضلاب های شهری باید سازماندهی شوند و کارخانه ها از ریختن فاضلاب های خود در رودخانه خودداری کنند.







































































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار