اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
الباجی نماینده اهواز در نشست شورای اداری: خوزستان نیازمند توجه ویژه دولت است/ دولت زمینه ساز رفع تبعیض و محرومیت ها باشد/نگران سلامتی مردم خوزستان هستیم / پیامدهای بحران زیست محیطی خوزستان کمتر از جنگ تحمیلی نیست
نشست شورای اداری خوزستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی شامگاه در سالن جلسات شهید هاشمی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
شوشان: نشست شورای اداری خوزستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی شامگاه چهارشنبه، 16 فروردین‌ماه در سالن جلسات شهید هاشمی  با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم خوزستان علي رغم تلاش هاي ارزنده دولت تدبير و اميد در سطح ملي و حوزه سياست خارجي ، گريبانگير مشکلات متعددي هستند که رفع آن همت بلند و اراده محکم دولت خدمتگذار را مي طلبد.

جواد کاظمی نسب الباجی  با اشاره به برخی مشکلات خوزستان در بخش های مختلف، اظهار کرد: خوزستان در بخش هاي مختلفي از جمله صنعت و محيط زيست با مشکلاتي مواجه است. در صنعت، به دليل سياست هاي غلط گذشته، شاهد رکود و تعطيلي يا مشکل در صنايع بسياري از جمله گروه ملي فولاد، لوله سازي و فولاد خوزستان در اهواز بوده ايم و الان 400 واحد صنعتي و کارگاهي، 14شهرک صنعتي، تعطيل يا نيمه تعطيل هستند که اين به معناي کاهش توليد و افزايش بيکاري و بدهي اين واحدها در سطح کلان است.

وی یادآور شد: بسياري از صنايع بزرگ استان به ويژه در بخش پتروشيمي ها، نيشکر و فولاد وابسته به صندوق بازنشستگي کشوري و بانک ها هستند اما به دليل تمرکز دخل و خرج و فرايند تصميم سازي اين صنايع در پايتخت، بخش اعظم این واحدها هيچ گونه هماهنگي با مديريت استان نداشته و متاسفانه فاقد ضميمه کارکرد اجتماعي در مناطق محل استقرار مي باشند که این امر به زيرساخت ها در استان ضربه وارد کرده است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان خوزستان، بیان کرد: خوزستان با بحران فراگير زيست محيطي بي سابقه اي مواجه است و پيامد هاي ناشي از اين بحران کمتر از هشت سال جنگ تحميلي نيست و بي شک محيط زيست وقتي در حال تعادل است که عوامل تشکيل دهنده آن از نظر کمي، کيفي و ارتباطي در شرايط مناسبي قرار گرفته باشند.

وی تاکید کرد: ما نگران سلامتي شهروندان و محيط زيست و آينده اين استان هستيم. مسايلي مانند آلودگي هوا، آب و خاک و پديده گرد و خاک، بحران کم آبي، افزايش ابتلا به سرطان هاي گوناگون و ده ها چالش زيست محيطي ديگر، عرصه را بر مردم تنگ کرده و مردم با پيامدهاي اين معضلات دست به گريبان اند و مي پرسند چه کسي مقصر است؟

کاظم نسب الباجی عدم انتقال آب را راهکار اساسی مقابله با ریزگردها دانست و گفت: راه هاي مقابله با کانون هاي داخلي توليد ريزگردها در خوزستان تنها نهال کاري و مالچ پاشي نيست بلکه بايد پهنه هاي آبي را احيا کرد و اين امر جز از رهگذر تامين حق آبه به کشاورزان که زمین های آن ها به دلیل نبود آب به کانون ريزگردها تبدیل شده است، امکان پذير نخواهند بود.

وی  به برخی مشکلات شهرستان کارون اشاره کرد و ضمن انتقاد از کمبود امکانات در این شهرستان، عنوان کرد: شهرستان کارون با 180هزار نفر جمعیت و محدوده اي شامل 20 شهرک و روستاي متصل، متاسفانه در طرح مقام معظم رهبري دیده نشده است و با وجود اراضي حاصل خيز و وجود رودخانه کارون در قلب اين شهرستان، از این نعمت بی بهره است. شبکه آب و فاضلاب فرسوده کوت عبدالله هم که قدمت 40 ساله دارد نيازمند تعويض و بازسازی است اما تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس بیان کرد: نبود اعتبار در حوزه.اموزش و پرورش و نوسازي مدارس موجب شده فرزندان ما در کانکس های اآهني تحصيل کنند که در گرماي آزار دهنده اهواز زيبنده انقلاب اسلامي و دولت کریمه نيست.









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار