اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تا پایان سال 96،گام نخست طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری در استان خوزستان اجرایی می شود.

کیخسرو چنگلوایی افزود:این طرح در استان خوزستان به مرحله اجرا در آمده و تاکنون از 312 هزار هکتار اولیه طرح ، 270 هزار هکتار آن به اتمام رسیده است .

وی افزود:در حال حاضر 70 کارگاه پیمانکاری در 20 شهرستان استان فعال است که پیش بینی می شود فاز نخست آن تا پایان امسال افتتاح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود:در سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان 1.5 میلیارد دلار به این طرح کشاورزی در استان خوزستان اختصاص یافت که 1.1 میلیارد دلار آن جذب شد و مشکل تامین آب و اعتبار فاز دوم آن نیز مرتفع شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 پیشتازی دزفول در تولید قارچ در خوزستان 

چنگلوایی همچنین به ظرفیت دزفول در تولید محصولات کشاورزی از جمله قارچ خوراکی اشاره کرد و گفت:سالانه افزون بر شش هزار و 500 تن قارچ در استان خوزستان تولید می شود که بیش از 70 درصد این میزان در شهرستان دزفول تولید می شود.

وی گفت:با توجه به اصلاح فرهنگ الگوی مصرف و ارزش غذایی قارچ قطعا تولیدات استان نیاز شهروندان را تامین نمی کنند و باید تولید قارچ خوراکی را در این استان افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد:در حال حاضر بخش خصوصی نیز از تولید قارچ استقبال کرده و کارگاه های پرورش قارچ در استان در حال افزایش است که امیدواریم سرانه مصرف قارچ نیز در شهروندان خوزستانی افزایش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار