شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
بازدید معاون اول رییس جمهور از کانون های ریزگرد / جهانگیری: دولت هیچ حق و حقوقی را پایمال نخواهد کرد / دولت نمی خواهد به قیمت حل یک مشکل، مشکل دیگری ایجاد کند/ بروز ریزگردها فرصت حضور در روستاها را فراهم کرد
مردم بر روی برخی از اراضی این منطقه ادعای مالکیت دارند که باید حقوق آن ها هم رعایت شود زیرا دولت نمی خواهد به قیمت حل یک مشکل، مشکل دیگری ایجاد کند.
شوشان: معاون نخست رییس جمهور گفت: ریزگردها بهانه ای شد تا بیشتر در منطقه حضور پیدا کنیم و بتوانیم مشکلات روستاها را به شکل جدی تری حل کنیم تا جوانان کار مناسبی پیدا کنند و مردم مجبور به مهاجرت نشوند.

به گزارش شوشان ،  اسحاق جهانگیری صبح امروز پنج شنبه در بازدید از طرح مقابله با ریزگردها در کانون های مولد گرد وغبار جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که دولت هیچ حق و حقوقی را پایمال نخواهد کرد، اظهار کرد: مردم بر روی برخی از اراضی این منطقه ادعای مالکیت دارند که باید حقوق آن ها هم رعایت شود زیرا دولت نمی خواهد به قیمت حل یک مشکل، مشکل دیگری ایجاد کند.

وی افزود: تمام حق و حقوق قانونی مردم را رعایت می کنیم و امیدوارم به زودی بتوانیم بخشی از امکانات رفاهی مثل آب آشامیدنی، جاده و آب کشاورزی را برای روستاهایی را که در این منطقه قرار گرفته اند مهیا کنیم.

معاون نخست رییس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مهار کانون های ریزگرد در اهواز بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی مثل دوران دفاع مقدس بار دیگر درخشید و طرح جهادی بسیار خوبی را انجام داد. تمام امکانات را برای انجام این طرح بسیج کرده ایم و کانال "عمیر" هم که قرار است آب موردنیاز را به کانون اصلی ریزگردها منتقل کند، در حال اتمام است.
وی با اشاره به منشا ریزگردها گفت: منشا خارجی ریزگردها کشورهای عراق و عربستان است که باید با گفتگوهای بین المللی پیگیری کرد و راهکارهایی برای حل آن ارائه داد که وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست مشغول انجام این مذاکرات هستند و امیدوارم نتیجه بخش باشد.
جهانگیری ادامه داد: بخشی از کانون های ریزگردها در داخل کشور است که سال گذشته مردم شهر اهواز را بسیار اذیت کرد و حتی در برخی مواقع منجر به قطعی آب و برق هم شد به همین دلیل دولت به صورت کامل بسیج شد تا منشأ داخلی ریزگردها را شناسایی و با روش های علمی آن را متوقف کند.
وی یادآور شد: یکی از کم زیان ترین و در عین حال کم هزینه ترین روش های مبارزه با ریزگردها، طرح کشت نهال بود که با شناسایی کانون های فوق بحرانی و منشأ اصلی ریزگردها آغاز شد و در بحث درختکاری تا الان حدود 700 هزار نهال غرس شده که امیدواریم با کمک مردم سرعت بیشتری بگیرد.






















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار