اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبادان و ایران با تولید و صادرات مجدد می‌توانند عراق را نجات دهند چرا که عراق تا ۵۰ سال دیگر به بازار ایران نیاز دارد و ضمن آنکه سوریه و اردن نیز به بازار ایران نیاز دارند و پیشانی این بازار و روابط تجاری، منطقه آزاد اروند است.
 
 غلامرضا شرفی در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر شامگاه 17 فروردین ماه در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در آبادان، شنیدن و بررسی مسائل و مشکلاتی که مردم به طور شبانه روزی با آن دست و پنچه نرم می‌کنند، اظهار کرد: ذر روابط تجاری و بازار عراق مشکلاتی وجود دارد و باید با پیش بینی اولویت‌ها و ضرورت‌ها و افق دید در یک جدول زمانی قابل دسترس شیوه نامه‌های کامل و کم اشکالی تدوین و توسط مسئولان مربوطه امضا شود و امید است ره‌آورد چنین جلسه‌ای تخصصی با ارائه راهکارهای خوب و موثر، منجر به رفع مشکلات این شهر و به تبع آن استان و کشور شود.
 
وی افزود : امروز برای کاهش موانع ورود به جهانی شدن، برای کشورهای در حال توسعه و یا کمتر توسعه یافته انجام بازی اقتصاد منطقه‌ای را پیشنهاد می‌کنند و امروز در تمام دنیا در شهرهای مرزی به دلیل انجام مراودات با سایر کشورها مواردی یافت می‌شود که در مراکز آن کشورها پیدا نمی‌شود.
 
شرفی تصریح کرد: می‌توان تمام زیرساخت‌ها و مزیت‌ها را به مرکزیت آبادان و به شعاع حدود ۱۵۰ کیلومتر و دسترسی به جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر، برای آینده سرمایه‌گذاری در این منطقه، لحاظ کرد.
 
وی عنوان کرد: دستگاه‌های متعددی از جمله نهادهای نظارتی دست اندرکار اداره کشور هستند که بایستی به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.
 
شرفی با اشاره به این‌که ممکن است نقطه ابهام و کوری نیز در شهرهای مرزی و حتی مناطق آزاد وجود داشته باشد، اظهار کرد: این امری طبیعی است که دستگاه‌های نظارتی باید موارد را کنترل کنند اما با این کار نباید راه توسعه را سد کنند و مزیت‌ها و زیرساخت‌ها را نادیده بگیرند.
 
شرفی با بیان این‌که ما قادر به تولید و صادرات مجدد هستیم، گفت: مگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه آزاد جبل علی که امروز خاورمیانه زیر سایه‌های این منطقه روزگار می‌گذراند چه مزیتی بالاتر از ما دارند که ما نداریم؟
 
وی با بیان این‌که تمام مردم ایران از نمایندگان انتظار دارند و چشم به تصمیمات آن‌ها بسته‌اند، گفت: هشت ماه پیش با همراهی چند تن از نمایندگان با رئیس مجلس نشستی داشتیم و از رئیس مجلس پرسیدم که این چه سیاستی است که شما صنایع آب بر را در جایی قرار می‌دهید که هزینه‌های هنگفتی را متحمل اقتصاد کشور کنید تا آب را به آن مناطق رسانده و تولید و اشتغالزایی شود.
 
وی ادامه داد : بهره‌مندی را باید توسعه داد نه اینکه بهره‌مندی را به ضرب زور، خان بازی، انحصار طلبی و سرمایه دوستی که آفت کشور است از جایی به جای دیگر انتقال داد و در جایی که از هیچ مولفه‌ای برای بهره‌مندی برخوردار نیست، بکار برد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار