اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
فرماندار خرمشهر گفت: اگر بخواهیم بندر خرمشهر به شرایط قبل از جنگ یعنی به عمق 9 متر برگردد و کشتی‌های غول پیکر در این بندر پهلو بگیرند و اشتغال‌زایی صورت گیرد، باید اروند لایروبی شود و تحقق این مساله نیازمند بودجه‌ 210 میلیون یورویی است.

 ولی‌الله حیاتی در جلسه بررسی مسائل اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شامگاه 18 فروردین ماه در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اگر این اتفاق صورت پذیرد، شرکت‌های خدماتی به این شهر خواهند آمد و اشتغال بندری این شهر رونق خواهد گرفت و اگر این رونق کسب و کار در حوزه بندر خرمشهر ایجاد شود، شاهد به وجود آمدن اشتغال پایدار خواهیم بود.


وی با بیان این‌که در بحث مبادلات تجاری، بندر خرمشهر از دیرباز بزرگترین بندر تجاری ایران بوده است، خاطرنشان کرد: برای رونق اقتصاد خرمشهر با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، سه گزینه اصلی وجود دارد؛ اولین گزینه بحث مبادلات تجاری بندر خرمشهر، دومین گزینه کشاورزی و سومین گزینه بحث صنعت است.

وی افزود: در شلمچه روزانه 2.5 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داریم و در بندر خرمشهر نیز صادرات غیرنفتی‌مان به قوت خود باقی است.

حیاتی با اشاره به این‌که برای اولین بار است که صادرات در منطقه آزاد اروند از واردات آن فزونی گرفته است، افزود: 90 درصد عملیات تجاری منطقه آزاد اروند، در حوزه بندر خرمشهر و مرز شلمچه انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کشور در بخش مرزی در خرمشهر اقدامات ارزشمندی انجام داده و در دولت تدبیر و امید نیز به بحث مبادلات مرزی توجه ویژه‌ای شده است.

حیاتی با بیان این‌که بزرگترین پایانه مسافربری در این دولت در شلمچه راه‌اندازی شد، گفت: از طریق این پایانه که 8 هزارمتر مربع زیربنا دارد، روزانه 100 هزار نفر از طریق مرز شلمچه به کشور عراق می‌روند.

وی رویداد بزرگ اربعین را یکی از رویدادهای مهم سال گذشته دانست و افزود: در سال گذشته به همت استاندار و پشتیبانی قوی سازمان منطقه آزاد اروند، در اربعین حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از مرز شلمچه تردد کردند.

معاون استاندار خوزستان گفت: تردد در مرز شلمچه کاملاً آسان، روان و توأم با امنیت بود و به همین دلیل به عنوان مرز شماره یک تردد زائرین در ایام اربعین شناخته شد.

حیاتی، رویدادهای خرمشهر را رویدادهای ملی خواند و بیان کرد: این رویدادهای ملی نیازمند بودجه‌های ملی هستند و امیدوارم اعضای کمیسیون اقتصادی در خصوص تخصیص اعتبارات به این شهر، اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب ها: لایروبی ، اروندرود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار