شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵

به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان مدير تعاون روستايي استان از آمادگي مراکز خرید گندم وابسته به شرکت های تعاونی روستایی براي خريد گندم مازاد بر نياز كشاورزان استان به صورت تضمینی خبر داد.

هرمز خواجوي با اشاره به آماده بودن 64 مركز خريد تعاونی روستايي براي خريد محصول گندم اظهار داشت: مراکز خرید گندم معمولي را با افت مفيد 4 درصد و غيرمفيد دو درصد با قيمت موقت 550 تومان و با همين ميزان افت، گندم دروم را با قيمت موقت 580 تومان خريداري مي‌كنند.

وي افزود: خريد گندم از اواخر فروردین ماه سال جاري به صورت رسمي در استان آغاز مي‌شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

خواجوي ادامه داد: با توجه به بیش از 815 هکتار سطح زیرکشت گندم استان در سال زراعی جاری، برداشت000/700/1 تن گندم را پيش بيني مي كنيم.

مدير تعاون روستايي خوزستان با اشاره به اينكه در صورت نياز، مراكز خريد افزايش خواهد يافت، خاطرنشان كرد: شركت غله و بازرگاني به عنوان متولی اصلی خرید گندم نيز سيلوهاي خود را آماده كرده و به صورت جداگانه خريد گندم را انجام خواهد داد. و شرکت های تعاونی روستایی به عنوان مباشر شرکت غله کار خرید گندم را انجام میدهند.

خواجوي عنوان كرد: شهرستان‌هاي دشت‌آزادگان، شوش، دزفول، شوشتر، انديمشك، رامهرمز ، بهبهان و اهواز عمده‌ترين مراكز توليد گندم استان هستند.

وي تصريح كرد: مبالغ خريد گندم از كشاورزان پس از تحويل گندم از طريق شعب بانک سپه پرداخت مي‌شود.

گفتنی است در سال گذشته، مدیریت تعاون روستايي خوزستان و شركت غله و بازرگاني منطقه 4، 640 هزار تن گندم از كشاورزان استان خريداري كردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار