اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
حواشی انتخاباتی خرمشهر
از گوشه و کنار حواشی جالبی از روزهای انتخابات بگوش میرسد . خبر رسیده یکی از ستادهای انتخاباتی برای برنامه های خود مجری ۱۰ملیون تومانی تدارک دیده تا ضمن جذب قسمتی از آرای قومیتی خاص ، برنامه های ستادش را جذاب برگزار کند . همچنین گفته شده مجموعه های نزدیک به نمایندگان فعلی و پیشین با سرعت بیشتری مشغول یارگیری هستند.
شوشان : تقریبا نُقل کلیه ی محافل سیاسی شهر موضوع انتخابات پیش روست . از انتخابات خُرد شوراهای شهرو روستا گرفته تا انتخابات کلان ریاست جمهوری . فضای سیاسی خرمشهر هم مثل همیشه ملتهب ، چند بُعدی و البته غیرقابل پیش بینی ست . بازار گعده های سیاسی و لابی های دوستانه و وعده های انتخاباتی اما داغ است . 

از گوشه و کنار حواشی جالبی از روزهای انتخابات بگوش میرسد . خبر رسیده یکی از ستادهای انتخاباتی برای برنامه های خود مجری ۱۰ملیون تومانی تدارک دیده تا ضمن جذب قسمتی از آرای قومیتی خاص ، برنامه های ستادش را جذاب برگزار کند . 
همچنین گفته شده مجموعه های نزدیک به نمایندگان فعلی و پیشین با سرعت بیشتری  مشغول یارگیری هستند.

الکترونیکی شدن انتخابات در خرمشهر و ۱۴شهر خوزستان از سویی و عدم معرفی رسمی هیٸت اجرایی انتخابات توسط فرمانداری علی رغم؟معرفی هیٸت های شهرستانهای دیگر از سوی دیگر ، بر ابهام این دوره افزوده است . فرمانداری ، ممانعت استانداری را دلیل این امر توصیف کرده و   وطبق اطلاع  روابط عمومی فرمانداری  وزارت کشور اجازه اعلام رسمی اعضای هیٸت اجرایی را نداده است.
همچنین اخبار ضدونقیضی مبنی بر برگزاری انتخابات الکترونیکی درشعب خرمشهر بگوش میرسد که باید صبر کرد تا فرمانداری یا وزارت کشور از این مورد ابهام زدایی کند.

بازار  لیدران دلال یا دلالان لیدر هم داغ است . جالب که لیدرهایی دیده شده که همزمان با چند کاندیدای مختلف به توافق رسیده اند و روح کاندیداها هم از رقبا خبر ندارد. این دوستان ابن الوقت که نمیخواهند هیچ خطری متوجه منافعشان شود در هر نشست به یک نامزد قول حمایت میدهند تا درصورت پیروزی هرکدام ، بازهم سفره شان پهن باشد.

طبق اطلاعات واصله لیدرهایی رصد شده اند که در قبال امتیاز یا مبالغ کلان نقدی، رای های جامعه تحت پوشش خود  را پیشاپیش واگذار کرده اند. این لیدرها دیر یازود دستشان هم پیش مردم هم پیش نامزدهای چندگانه ی که توافق کرده اند رو خواهد شد و عملا به مهره ای سوخته بدل خواهند شد.

در حاشیه ای دیگر ، لیست انصرافی های شوراست که کم ولی جالب توجه است. طی روزهای اخیر شنیده شده یکی از اعضای قبلی شورای منحله که این دوره هم ثبت نام کرده بود ترجیح داده قبل از پاسخ صلاحیت ها انصراف دهد. گمانه زنی های متفاوتی درباره دلایل این انصراف مطرح ولی آنچه مهم است این است که آیا مردم یکبار دیگر هم بکسانی رای خواهند داد که یک انحلال را در کارنامه ی خود دارند ؟ 

بجز این مورد احتمالی ، بوی اجبار از برخی انصراف ها بمشام میرسد . انصرافاتی که از تونل فشار عبور کنند همان بهتر که همینجا به پایان برسند . زیرا کسانی که درهمین مراحل ابتدایی نتوانند فشاری را تحمل کنند و مستقل تصمیم گیری کنند قطعا در مراحل سخت نیز قافیه را خواهند باخت.

در ادامه به مجموعه ای اشاره می کنیم که منتسب به یکی از مسولین شهر است و تبلیغات خود را از مدتها قبل آغاز کرده است. این مجموعه که از ابتدای انتشار لیست و سرلیستش چندباری دچار تغییر شد و لیستش تغییر پیدا کرد از امیدوارترین مجموعه های فعال در شهر برای کسب کرسی های شورای شهر است اما حضور چند عضو کم تجربه در لیستش باعث جلب انتقاداتی به آن شده است.  لیدرهای این مجموعه که نتوانستند چند چهره ی اصلی خود را جذب کنند با جاگزین کردن گزینه های بعدی سعی در حفط ساختار خود دارد.

درپ ایان باتوجه به آرایشات حزبی و سیاسی در شهر ، مجموعه های اصلاح طلب و اصولگرا هنوز لیست نهایی خود را منتشر نکرده اند . مجموعه اصلاحات که اخیرا یکی از مهره های خود در انتخابات را از دست داده است سعی دارد با حفظ انسجام خود با انجام طرحهای جایگزین و انتخاب مهره های قوی ، پیشرو و پاک بصورت علمی و غیر احساسی وارد رقابت شود .

مجموعه اصولگرایان نیز مانند اصلاحات بر اثر ریزش چند مهره ی اصلی سعی در باسازی خود دارد . اصولگرایان که از منابع انسانی ومالی خوبی برخوردارند قاعدتا باید زودتر از اینها به نتیجه نهایی دست پیدا میکردند ولی گردونه ی انتخابات غیر قابل پیشبینی تر از این حرفهاست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار