شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
مدیرعامل غله و بازرگانی خوزستان گفت: استان خوزستان زیرساخت بسیار ضعیفی برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی دارد.

به گزارش مهر، سیاوش حسین پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد: از سال گذشته خرید تضمینی دانه های روغنی و کلزا را به ما واگذار کردند. سال گذشته برای اینکه اولین تجربه بود مشکلات بسیاری داشتیم ولی امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تدوین نرم افزار و سخت افزار و تعیین ۳۲ مرکز خرید، کارها را به خوبی انجام می دهیم.

وی افزود: ۶ هزار حواله را به خوزستان اختصاص داده اند که با درنظر داشتن خراب نشدن محصول، نسبت به خارج کردن محصولات خریداری شده اقدام کنیم.

حسین پور بیان کرد: استان خوزستان زیرساخت بسیار ضعیفی برای ذخیره سازی دارد و مشکلاتی از این نظر داریم. برخی مناطق فاصله بسیار زیادی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر با اولین مرکز ذخیره سازی دارند و این مسئله مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد می کنند.

مدیرعامل غله و بازرگانی خوزستان بیان کرد: انبارهای ذخیره سازی تعاون روستایی باید باز شوند که متاسفانه برخی از آنها مورد تائید قرار نگرفت و با این وضعیت در خرید محصولات با مشکل مواجه می شویم.

حسین پور گفت: کشاورزان معمولا گندم خود را تحویل مراکز تعاون روستایی می دهند که این مسئله ما را با مشکل مواجه کرده است و هنوز هم بابت سال گذشته در حال پاسخگویی هستیم. اگر بنا هست مراکز تعاون روستایی نزدیک به مراکز ذخیره سازی استاندارد فعال باشند باید یک مصوبه و بخشنامه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ۴۵ هزار تن گندم امسال باید برای کشور عمان صادر کنیم و سال آینده نیز باید برنامه ریزی برای ۱۶۰ هزار تن صادرات گندم داشته باشیم و غذا و دارو باید تجدیدنظری در این موارد داشته باشد.

حسین پور اظهار کرد: مصرف گندم خوزستان نهایتا ۶۰۰ هزار تن است و مابقی آن باید از استان خارج می شود و با این موانع غذا و دارو فقط شرکت غله و بازرگانی با مشکل مواجه می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار