شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
جمشید سلحشور: بی توجهی به کیفیت بیمارستان های اهواز در تعطیلات نوروز / سید ناصر موسوی نژاد جایگزین عاشور سواری پور شد / شیرمردی: هزینه ساخت آبنمای موزیکال نگران کننده و عجیب است / علی ناصری: هنوز چتر بدبینی در خوزستان وجود دارد/
یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر اهواز بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر اهواز...
شوشان: یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر اهواز بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر اهواز با چهار دستور کار برگزار شد. حسین حیدری عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهرداری و هزینه های مضاعفی که شهرداری در این خصوص متحمل می شود اظهار کرد: برخي پروژه هاي شهرداري تبديل به آثار تاريخي شده اند و بايد تحويل ميراث فرهنگي شوند. اگر در عدم تکميل به موقع پروژها پيمانکاران مقصر هستند، بايد طبق قانون با آن ها برخورد شود تا شهرداري متحمل خسارت نشود و اگر ضعف مديريتي است، شهردار بايد نسبت به تغيير مديران ناکارآمد اقدام کند.

حیدری نسبت به انتصاب مدیران دو شغله در شهرداری هشدار داد و گفت: آیا قحط الرجال است که با وجود مدیران توانمند باید شاهد انتصاب دوباره یک مدیر در پست دیگری باشیم؟ شهردار اهواز باید درباره این موضوع وارد عمل شود و نسبت به اصلاح مدیران دو پسته و مدیران ضعیف شهرداری اقدام کند.

وی با اعلام این که برخی توضیحات شهردار به سوالات تخصصی شورای شهر از وی  قانع کننده نبوده است، بیان کرد: برخی از طرح سوال از شهردار انتقاداتی داشتند که باید گفت شیرمردی به عنوان عضو شورای شهر حق طرح سوال و استیضاح را دارد و باید از اهرم های شورا به شکل مطلوب استفاده کند.

عضو شورای شهر از کم کاری سازمان خدمات شهری در ایام نوروز انتقاد کرد و گفت:  شهر اهواز برای نوروز آماده نبود و وضع نامساعد شهر، وضعیت آذین بندی، فضای شهری و نظافت شهری متفاوت از سال های پیش بود.

وی تمرکز بر فعالیت های شورای شهر را خواستار شد و عنوان کرد: در این ماه های باقیمانده، باید اختلافات را کنار بگذاریم و باقیمانده وقت شورا را به رفع توقف پروژه ها و خدمت رسانی به مردم بپردازیم.


جمشید سلحشور: بی توجهی به کیفیت بیمارستان های اهواز در تعطیلات نوروز 

جمشید سلحشور به عنوان ناطق دوم جلسه شورای شهر، در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به وضعیت نامطلوب بیمارستان های شهر در تعطیلات نوروز بیان کرد: مشکل بیمارستان های شهر اهواز در ایام نوروز نگران کننده است و پس از سال ها، هنوز فکری برای آن نشده است.

وی افزود: وضعیت بیمارستان های شهر اهواز از نظر کمیت و کیفیت و وضعیت کشیک پزشکان در تعطیلات نوروز باید مورد توجه قرار گیرد. عضو شورای شهر آبنمای موزیکال شهر اهواز را در شان ای کلانشهر ندانست و گفت: افتتاح آبنمای موزیکال شهر اهواز که با تبلیغات وسیع و هزینه گزاف صورت گرفت، در شان کلانشهر اهواز نیست. این آبنما قابل قیاس با نمونه های احداث شده در کشورهای همجوار نیست و بعد از افتتاح هم به بهانه ایرادات فنی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: اگر پروژه ای افتتاح می شود، باید با کیفیت بالا احداث شود و به صورت مداوم فعال باشد. سلحشور با انتقاد از عملی نشدن طرح استفاده از اعتبارات بانکی برای پروژه های شهری اذعان داشت: شهردار اهواز بارها در خصوص استفاده از اعتبارات بانکی برای برای آن دسته از پروژه های شهری که نیازمند نقدینگی زیاد هستند، قول پیگیری داد که تاکنون عملی نشده است.
وی تصریح کرد: در بحث نهال کاری سمن هایی به صورت خودجوش ایجاد شده و با توجه به اهمیت بحث نهال کاری در اهواز، باید از این سمن ها حمایت شود؛ ضمن این که باید در راستای تشویق مردم به نهال کاری و کاهش ریزگردها به توسعه درخت کاری در شهر و کمربند سبز اهواز اقدام کنیم.

سید ناصر موسوی نژاد جایگزین عاشور سواری پور شد

سید ناصر موسوی نژاد عضو علی البدل شورای شهر اهواز به عنوان عضو جدید شورای شهر، جایگزین عاشور سواری پور شد و سوگند یاد کرد.

موسوی در مراسم سوگند یاد کردن خود با بیان این که نماینده تمام مردم شهر اهواز است، گفت: قول می دهم نماینده و نوکر مردم باشم و سابقه من هم مبین همین امر است. وی با انتقاد از وضعیت نامساعد برخی مناطق هر، نسبت به مناطق دیگر  عنوان کرد: آیا تنها ساکنان مناطق مرفه ولی نعمتان ما هستند؟ آیا ساکنان مندلی یا ملاشیه رای نمی دهند؟ چرا وضعیت مردم این مناطق باید در پایین ترین سطح ممکن باشد؟

گفتنی است عاشور سواری پور عضو سابق شورای شهر اهواز بود که به سمت فرمانداری شهر حمیدیه منصوب شد.

شیرمردی: هزینه ساخت آبنمای موزیکال نگران کننده و عجیب است 

هوشنگ شیرمردی جانمایی و ساخت آبنمای موزیکال اهواز را غیرکارشناسانه خواند و اظهار کرد: ساخت غیرتخصصی این آبنما در کنار رودخانه و نه در درون آب و در چنین فضایی آن هم با 6 میلیارد تومان هزینه جانبی بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: زیرگذر شریعتی نیز از جمله پروژه هایی است که ایراداتی اساسی دارد و باید به آن ها رسیدگی شود. رییس شورای شهر اهواز با تاکید بر این که دو شغله بود مغایر قانون است، گفت: دو شغله بودن در قانون منع شده و ضمن احترام به شخصیت دو شغله های شهرداری، باید وضعیت شان مشخص شود.

علی ناصری: هنوز چتر امنیتی و بدبینی در خوزستان وجود دارد

عضو شورای شهر با بیان این که چتر امنیتی و بدبینی مانع از سرمایه گذاری در استان شده است، عنوان کرد: یکی از موانع جلب مشارکت بخش خصوصی،معاونت مشارکت هاست.
وی گفت: همه مسئولین باید یک صدا در جذب سرمایه گذاران تلاش کنند. اگر دلسوز خوزستان هستیم باید به تمام ایران سر می زدیم و سرمایه گذاران خوزستانی را شناسایی و به سرمایه گذاری در اهواز تشویق می کردیم.

بررسی چهار موضوع در دستور کار یکصد و شصت و ششمی جلسه شورای شهر اهواز

-دستور کار نخست شورا مزایده عمومی فروش ساختمان اداری شهرداری منطقه 8 بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

-دستور کار دوم با موضوع مساعدت به تعمیر و بازسازی 10 واحد مسکونی در کوی ملاشیه هم به تصویب اعضای شورا رسید.
این مساعدت در راستای محرومیت زدایی و کمک به محرومین این منطقه با همکاری سپاه و شهرداری اجرا خواهد شد. در راستای این طرح، شهرداری 35 میلیون تومان برای بازسازی خانه مسکونی 10 نفر از محرومان کوی ملاشیه در اختیار قرارگاه حضرت ابولفضل العباس قرار خواهد داد.

-دستور کار سوم شوراي شهر با عنوان مجوز انتصاب ايمان فرهمند به عنوان مسئول امور مالي سازمان سرمايه گذاري و مشارکت ها، به منظور بررسي هاي بيشتر، با 12 راي موافق به مدت دو هفته از دستور کار جلسه خارج شد.

در این خصوص آذر زمان پور عضو شورای شهر با انتقاد از این که تلاش ها برای کوچک سازی نهاد فربه شهرداری به جایی نرسیده است، اذعان داشت: سازمان مشارکت ها مانند شتر مرغ است که نه شتر است و نه مرغ. این مجموعه هم نه معاونت است و نه سازمان لذا بهتر است تا مشخص شدن این موضوع، رای گیری در خصوص انتصاب آقای فرهمند به تعویق افتد.

شیخ کاظم سواری نیز با تایید سخنان زما پور گفت: وضعیت سازمان با مصوبه ما نبوده و تا زمانی هم که شهردار وضعیت ای مجموعه را مشخص نکند، به هیچ اتصابی رای نخواهیم داد.

موسوی نژاد عضو جدید شورای شهر هم پیشنهاد کرد: موضوع خارج از دستور جلسه باشد تا بدون تنش و عجله تصمیم گیری شود. وی با انتقاد از رای گیری به اسم ها عنوان کرد: مخالف تنها رای دادن به یک اسم هستم. باید با توجه رزومه کاری افراد و توانایی های وی تصمیم بگیریم.
سعادت نیا در اعتراض به کنار گذاشتن انتصاب در سازمان مشارکت ها خطاب به سایر اعضا فریاد زد: وای به روزی که پرده ها کنار برود.
در پاسخ به این سخن سعادت نیا، شیرمردی گفت: اگر موضوعی هست، صراحتا اعلام نمایید. من با شهردار مشکل دارم اما جلوی کار قانونی را نمی گیرم. انتصاب فرهمند یک انتصاب غیر قانونی است که نباید صورت بگیرد.

-دستور کار چهارم صد و شصت و ششمين جلسه شوراي شهر اهواز هم موضوع انتخاب جايگزين براي مسئوليت هايي بود که پيشتر بر عهده عاشور سواري پور، عضو سابق شورا بود. 

با راي گيري اعضاي شوراي شهر، جانعلي خورشيدي با 15 راي سمت خزانه داري شوراي شهر را کسب کرد و حسين حيدري با راي اکثريت اعضا نماينده شورا در شوراي شهرستان اهواز شد و سيد ناصر موسوي نژاد با 17 راي عضو کميسيون ماده صد شهرداري، عضو شوراي نامگذاري، ناظر شورا در هيئت عالي معاملات(کميسيون تحويل)، عضو کميسيون برنامه و بودجه و کميسيون خدمات شهري شد.

در جلسه خارج از دستور جلسه شورای شهر بحث مربوط به افزایش 25 درصدی حق قرارداد ورثه شرکت یاوران خوزستان مطرح شد. گفته شد حق 25 درصد افزایش قرارداد این شرکت پیمانکاری در مناطق 2 و 4 و 6 شهرداری اهواز زمانی قابل تایید است که به صحن مجلس بیاید و لایحه شود. 

































برچسب ها: شورای شهر اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار