اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان در گفتگو با شوشان : تبعیض یک شبه ایجاد نشده که یک شبه از بین برود/ پرداختن به انتخابات شوراها در استان نباید ما را از انتخابات ریاست جمهوری غافل کند / نباید صرفا نگرش مان سیاه یا سفید باشد / در دولت روحانی گام هایی برای رفع تبعیض برداشته شد
ائتلاف های متعدد در انتخابات شورای شهر اهواز به جریان اصلاح طلبی در استان آسیب می رساند. باید یک وحدت رویه بین اصلاح طلبان ایجاد شود...


شوشان: دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره به انتخابات شوراها در استان و شکل گیری ائتلاف های متعدد در جریان اصلاح طلبی ، گفت: انتخابات شوراها در اهواز و شهرهای خوزستان از اهمیت زیادی برخوردار است اما پرداختن به انتخابات شوراها در استان نباید ما را از انتخابات ریاست جمهوری غافل کند. انتخابات ریاست جمهوری ، با توجه به اعتبارات و مصوباتی که دولت یازدهم  به تصویب رسانده ، برای استان حیاتی است و اجرای این مصوبات و اخذ اعتبارات منوط به تداوم ریاست جمهوری روحانی است.

به گزارش شوشان ، رحیم طبیشی افزود: اینکه به صورت کامل معطوف به انتخابات شوراها در خوزستان و اهواز شویم اشتباه محض است. البته شوراها و ترکیب آن می تواند نقش موثری در توسعه شهر و پیگیری مطالبات داشته باشد اما در صورتی اهمیت پیدا می کنند که فضای ایجاد شده در دولت یازدهم استمرار داشته باشد. 

وی ادامه داد: اگر انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای دیگر رقم بخورد تبدیل به آسیبی جدی برای همه بخصوص قوم عرب خواهد شد. در سایه فضای ایجاد شده در دولت تدبیر و امید ، ارتباط نسبتا خوب و منطقی بین فعالین عرب و نهاد قدرت ایجاد شده است. البته تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان با اشاره به تبعیض های موجود ، گفت: تبعیض یک شبه ایجاد نشده که یک شبه از بین برود. حداقل در این دولت توانسته ایم حرف خود را به گوش مسئولین برسانیم و دولت نیز قول پیگیری داده است. چندی پیش نیز با معاون اول رییس جمهور نشستی برگزار و سخنان و انتقاداتی مطرح شد و جهانگیری نیز قول داد تا در جهت رفع موانع تلاش نماید. 

طبیشی با اشاره به ائتلاف های متعدد ایجاد شده در بین اصلاح طلبان خوزستان برای انتخابات شورای شهر اهواز ، گفت : ائتلاف های متعدد به جریان اصلاح طلبی در استان آسیب می رساند. باید یک وحدت رویه بین اصلاح طلبان  ایجاد شود تا جریان اصلاحات در استان آسیبی نبیند. 

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله ، انتخابات ریاست جمهوری است ، گفت:  در انتخابات ریاست جمهوری ، رقیب ، رقیب قدری است و می تواند خطر آفرین باشد. بنابراین این ائتلاف های متعدد و معطوف شدن به انتخابات شورا و ایجاد انشقاق در بین اصلاح طلبان ، ممکن است ما را از انتخابات ریاست جمهوری غافل نماید.

وی با اشاره به دو ائتلاف شکل گرفته در بین فعالین اصلاح طلب عرب ، گفت: این دو ائتلاف بر جریان اصلاح طلبی تاکید دارند. جاسم شدید زاده در ائتلاف 3+10 و عبدالله سلامی در ائتلاف 5+8 ، بر اینکه باید رفتار و منش ائتلاف ، اصلاح طلبی باشد اتفاق نظر دارند. تلاش برای رفع تبعیض نیز از دیگر نقاط مشترک این دو ائتلاف است و بر این امر تاکید دارند که کسانی رای بیاورند که در جهت رفع تبعیض گام بردارد. البته تاکید بر تبعیض در بین این دو ائتلاف شدت و ضعفی دارد. برخی اعتقاد دارند که دولت توانسته مقداری از مطالبات قوم عرب را پیگیری کند و در مقابل نیز عده ای دیگر می گویند که چیزی محقق نشده است. این دو ائتلاف در روش ها اختلاف نظر دارند. شدید زاده در نوع روشی که پیشنهاد می کند با نوع روشی که سلامی ارائه می دهد متفاوت است. 

دبیر شورای مشترک فعالین عرب خوزستان با بیان اینکه جریان اصلاحات با این ائتلاف ها آسیب می بیند ، گفت: انشقاق در اصلاح طلبان سبب آسیب به کل جریان اصلاحات در استان می شود. در دولت احمدی نژاد هیچ فضایی در اختیارمان نبود اما در دولت روحانی گام هایی برای رفع تبعیض برداشته شد. البته به محدودیت هایی که نماینده دولت در خوزستان دارد واقف هستیم اما اتفاقات خوبی نیز رخ داده و نباید صرفا نگرش مان سیاه یا سفید باشد. باید مراقب بود تا این فضای ایجاد شده را حفظ کنیم. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار