اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
رویا اکبری دبیر حزب مردمسالاری در خرمشهر خبر داد :
گفتگویی با رویا اکبری از فعالین سیاسی استان خوزستان مستقر در خرمشهر پیرامون وضعیت سیاسی اجتماعی کشور و شهرستان خرمشهر در آستانه ی انتخابات 96 رویا اکبری فعال سیاسی فرهنگی اجتماعی دبیر حزب مردمسالاری شاخه خرمشهر و عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان خرمشهر
شوشان :    گفتگویی با رویا اکبری از فعالین سیاسی استان خوزستان مستقر در خرمشهر پیرامون وضعیت سیاسی اجتماعی کشور و شهرستان خرمشهر در آستانه ی انتخابات 96 
رویا اکبری فعال سیاسی فرهنگی اجتماعی  دبیر حزب مردمسالاری شاخه خرمشهر و عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان خرمشهر و عضو انجمن اسلامی معلمان  استان خوزستان 


فضای سیاسی خرمشهر را برای انتخابات شوراها چگونه ارزیابی میکنید ؟ بنظرتان کدام طیف یا قشر شانس بیشتری برای کسب اعتماد مردم دارند ؟

طبق تجربیات بنده در انتخابات دوره های قبل،باید عرض کنم که نزدیک به بیش از پنجاه درصد واجدین شرایط رای دادن،معمولا در اخرین لحظات تصمیم قطعی خود را در مورد انتخاب فرد یا افراد مورد نظر میگیرند.

در خرمشهر معمولا دسته بندیها جنبه ی حزبی و سیاسی ندارند و بر اساس گروه بندی های قومی و یا گروه هایی که صاحبین قدرت تشکیل میدهند طیفها و مرز بندیها مشخص میشوند.

با توجه به وضعیت اخرین دوره ی شورای شهر و انحلال ان پیش بینی بنده این است که رویکرد مردم بیشتر به سمت چهره هایی است که دارای شاخصه های علمی،فرهنگی،عمرانی باشند و دیدگاه سیاسی-اقتصادی متناسب و مشخصی داشته باشند تا تجربه ی ناخوشایند دوره ی قبل تکرار نشود.


  جو سیاسی اجتماعی خرمشهر را برای حضور و فعالیت شورای هماهنگی اصلاحات در سطح شهر چگونه میبینید ؟ دید مسولین و دولت نسبت به فعالیت اصلاحات چگونه است ؟

با توجه به رویکرد اعتدالی دولت و به یمن فضای باز ایجاد شده ی اخیر،طیف اصلاح طلب،ازادی عمل بیشتری برای فعالیت داشته تا جاییکه شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان خرمشهر داری نام و جایگاه مقبولی در سطح شهر میباشد و جلسات این گروه بصورت علنی و با اطلاع مسئولین شهر در حال برگزاری است.

هر چند که فضای موجود،دیدگاه برخی از مسئولین و رویکرد بعضی گروه ها با ایدئالها و تفکرات اصیل اصلاح طلبی فاصله دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش است اما امیدواریم با ادامه فعالیت دولت تدبیر و امید در دوره ی اینده بتدریج شاهد گشایش فضای سیاسی مطلوبتری در سطح شهرستان باشیم.



شورای هماهنگی اصلاحات خرمشهر برای ورود به انتخابات شورای شهر چه برنامه ای دارد ؟ آیا لیستی بدین منظور تهیه کرده است ؟

 با توجه به حضور شش تن از اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان از بین نامزدهای انتخابات،در نظر داریم از بین این افراد سه یا چهار نفر را بر اساس خرد جمعی انتخاب کرده و بعنوان لیست اصلاح طلبان به اطلاع مردم فهیم خرمشهر برسانیم.

علاوه بر ان بنده بعنوان دبیر حزب مردمسالاری طبق جلسه ای که با اعضای هیأت رئیسه حزب داشتیم تصمیم گرفتیم جلسات مناظره و پرسش و پاسخ بین اعضای اصلاح طلب و سایر کاندیداها برگزار کنیم تا از این طریق به افزایش سطح اگاهی عمومی کمکی کرده باشیم که ان شاءالله منجر به انتخاب اصلح بشود.



هیٸت رٸیسه ی شورای هماهنگی اصلاح طلبان خرمشهر چه افقی دیدی به انتخابات ریاست جمهوری پیشرو دارد ؟ سبد رای اصلاحات را چگونه میبیند ؟

با توجه به تجارب تلخ دوران هشت ساله ی ریاست جمهوری احمدی نژاد و با توجه به اینکه کشور در ان دوره متحمل اسیبهای سیاسی و اقتصادی سنگین و بعضا جبران ناپذیر شد،ضمن بررسی عملکرد دولت کنونی و فعالیتهای زیربنایی و برنامه ریزی شده و بهبود نسبی اوضاع،صلاح در این است که به دولت فرصت دوباره ای برای تکمیل برنامه ها و بازگرداندن فضای سیاسی کشور به حالت مطلوب سالهای 76-84 داده شود.و قطعا دولت روحانی در دوره ی بعد با توجه به مرتفع شدن تدریجی مشکلات به جای مانده از دولت نهم و دهم،بسیار قویتر و منسجم تر عمل خواهد کرد.




تعامل دولت با احزاب مختلف خصوصا اصلاحات را در خرمشهر چگونه توصیف میکنید.

علیرغم اینکه دولت تدبیر و امید از نظر مشی سیاسی نزدیکی زیادی با اصلاحات دارد،اما بنظر میرسد وضعیت عمومی اصلاح طلبان در سطح کشور،چندان مناسب و مساعد نیست و مدیران میانی در تصمیم گیری ها و برنامه های داخلی به نظرات احزاب و گروه های اصلاح طلب توجه خاصی نشان نمی دهند.

این مساله بخصوص در شهرستانها نمود بیشتری دارد.


با توجه به رقبای سیاسی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، پیش بینی شما از این رقابت چیست؟

در سال 92 مردم بخاطر اینکه از عملکرد دولت احمدی نژاد و اوضاع نابسامان سیاسی اقتصادی و اجتماعی ان دوره ناراضی بودند در پی تغییر فضای عمومی کشور بودند و با پیگیری برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری ،اقای روحانی را برای رسیدن به این مهم مناسب دانستند.

در دوره ی حاضر نیز شخصا معتقدم که دولت روحانی از اقبال عمومی بالایی برای انتخاب مجدد برخوردار است،زیرا در حدود چهار سال گذشته ، از جنبه های مختلف از جمله برنامه ی برجام،کاهش نرخ تورم،افزایش شاخص های اقتصادی،توسعه سیاسی،بهبود روابط با کشورهای خارجی و صاحب اقتصاد در جهان از جمله کشورهای اروپای غربی(که بعنوان نمونه،حتی یک هیأت اقتصادی از کشورهای اروپای غربی در هشت سال دولت مهرورز [!!!]به کشور ما سفر نکرد.) دولت صاحب دستاوردهای قابل اعتنایی شد.در حالیکه قیمت نفت به شدت در این دوره کاهش یافته بود.(حدود یک ششم قیمت ان در دوره ی احمدی نژاد).

اگرچه کارکرد مثبت اقای روحانی و دولتیان باعث افزایش سطح توقع مردم شده و اقای روحانی باید برای جلب آرا و نظر عموم برنامه های کوتاه مدت زود بازده را نیز علاوه بر برنامه های میان مدت و بلند مدت دور حاضر،مورد توجه بیشتر قرار بدهد.



در پایان اگر نکته ای پیرامون تاثیر نتایج انتخابات شورای شهر  در فضای عمرانی شهر و اثار انتخابات ریاست جمهوری بر فضای کلی کشور دارید بفرمایید؟

امیدوارم که مردم با دقت نظر ،تعمق و تفکر در انتخاب فرد اصلح اهتمام بورزند و برای رای خویش ارزش و اهمیت قائل شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار