اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در مساجد همه دانشگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: به لطف الهی تمام مساجد و دانشگاه‌های استان میزبان اعتکاف دانشجویی خواهند بود.

وی با بیان اینکه اعتکاف سنتی نبوی است که قرن‌ها فراموش شده بود و به جز شمار اندکی از بندگان شایسته خدا و اهل سیر و سلوک و عرفان برای عامه مردم شناخته شده نبوده است، افزود: در دوران انقلاب اسلامی این سنت فراموش شده احیا شد که می‌توان گفت احیای آن از دانشگاه‌ها بوده است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین شفیعی عنوان کرد: دانشگاه‌های استان خوزستان از سحرگاه ۱۳ رجب (۲۲ فروردین) مراسم اعتکاف دانشجویی را آغاز می‌کنند که معمولاً مراسم افتتاحیه این آیین معنوی شامگاه ۲۱ فروردین با حضور علما، مسئولان فرهنگی و دانشگاهی برگزار می‌شود. دانشگاه‌هایی که فاقد مسجد هستند با هماهنگی‌های صورت گرفته دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این مراسم می‌توانند در مساجد محلات حضور پیدا کنند،

رئیس دفتر استانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عنوان کرد: مهم‌ترین و شاخص‌ترین محور مراسم معنوی اعتکاف خلوت با خود، ارتباط با خدا و تأمل در برنامه زندگی است که دانشجویان باید از این فرصت استفاده کرده و نسبت به آینده، کمال و بالندگی تأمل داشته باشند. همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمود: «برنامه معتکفین را آنقدر پر نکنید که آن‌ها فرصت خلوت با خود را نداشته باشند.»

وی اقامه نماز، برگزاری مراسم دعا و نیایش، حضور علما و مبلغان دینی با هدف توسعه معرفت دینی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات حوزه معارف دین، بیان مسائل اجتماعی و دغدغه‌های انقلاب اسلامی، بزرگداشت وفات حضرت زینب(س) و شهدای مدافع حرم را از جمله برنامه‌های اعتکاف دانشجویی دانشگاه‌های استان خوزستان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی آمار ثبت‌نام کنندگان دانشجویی مراسم اعتکاف از سطح استان را تا روز گذشته ۲۰ فروردین‌ماه بیش از سه‌هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۰ مسجد در دانشگاه‌های استان میزبان مراسم اعتکاف دانشجویی هستند. آمار اعلام شده مشخصاً مربوط به اعتکاف دانشجویی است و البته تعدادی از دانشجویان در شهرها و محلات خود معتکف می‌شوند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز دارای دو مسجد است، مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی به صورت همزمان برای خواهران در مسجد امام خمینی(ره) و برای برادران در مسجد شهدای دانشگاه برگزار می‌شود.

وی در پایان از همکاری همه مسئولان دانشگاه‌های استان خوزستان در سطوح مختلف که از برگزاری آیین معنوی و سنت نبوی اعتکاف پشتیبانی و حمایت کردند قدردانی کرد و گفت: اعتکاف دانشجویی نمایی از همدلی و دغدغه‌مندی دینی و معنویت‌خواهی جامعه دانشگاهی است.

منبع:پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار