اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
روس ها می گویند با وجودی که وزن و ابعاد "پدر همه بمب ها " کمتر از " مادر همه بمب ها" است اما قدرت انفجار و تخریب بمب آنها 4 برابر بمب آمریکایی است.
پس از حمله اخیر آمریکا به مواضع داعش در استان ننگرهار افغانستان با استفاده از بمبی که از سوی آمریکا " مادر همه بمب ها " نامگذاری شده، روس‌ها در ادعایی تازه گفته اند قوی ترین بمب جهان در اختیار آنهاست. 

  به نقل از وب سایت " دیلی میل" انگلیس، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه دیروز با انتشار خبری از وجود " پدر همه بمب های جهان " در اختیار روسیه خبر داده و نوشت این بمب که در سال 2007 با موفقیت آزمایش شده قوی ترین بمب جهان است و 4 برابر قوی تر از مادر بمب‌ها است.

بر اساس این گزارش، پدر بمب های جهان با وجودی که سبک تر از مادر بمب هاست اما قدرت انفجاری آن برابر با 44 تن "تی ان تی" است و 4 برابر قوی تر از مادر بمب‌هاست که قدرت انفجار آن معادل 11 تن "تی ان تی" است.

نیروی هوایی آمریکا عصر پنج شنبه به دستور ترامپ بمبی موسوم به مادر همه بمب‌ها (MOAB) را که قوی ترین بمب غیر اتمی ( متعارف) دنیاست روی مواضع داعش در منطقه مرزی بین افغانستان و پاکستان انداخت. این نخستین استفاده نظامی از این نوع بمب در ارتش آمریکاست.

این بمب که در سال 2003 ساخته شده حدود 1 متر پیش از اصابت به زمین منفجر شده و تا شعاع 1 کیلومتری همه چیز را نابود می کند. وزارت دفاع آمریکا عصر جمعه ( به وقت آمریکا) فیلم پرتاب این بمب بر مواضع داعش در افغانستان را نیز منتشر کرد.

گفته می شود در جریان حمله عصر پنج شنبه به تونل های زیرزمینی داعش در استان ننگرهار افغانستان دستکم 36 نظامی وابسته به گروه تروریستی داعش کشته شده اند. هنوز گزارشی از تلفات غیر نظامیان این حمله مخابره نشده است.

بنا به گفته ژنرال الکساندر روشکین معاون رییس ستاد ارتش روسیه، پدر همه بمب ها (FOAM) که در اختیار روسیه است، وزن کمتر و ابعادی کوچک‌تر از مادر بمب‌ها دارد اما به خاطر اینکه درجه حرارت مرکز انفجار آن دو برابر بمب آمریکایی است، قدرت تخریبی آن 4 برابر مادر همه بمب ها است.

روس ها می گویند در سال 2007 این بمب جدید خود را با موفقیت آزمایش کرده اند.

تصویری از پرتاب آزمایشی پدر همه بمب ها در ارتش روسیه در سال 2007


جدال

بمب آمریکایی " مادر همه بمب ها"

جدال


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار