اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
  فرمانداری اندیمشک از روستائیان ، کشاورزان ، دامداران و عشایر خواست با توجه به حجم بارندگی های پیش بینی شده در ساعات آینده از تردد و اقامت در حریم رودخانه های این شهرستان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک روز یکشنبه در نشست ستاد بحران این شهرستان افزود:با توجه به بارندگی های پیش بینی شده ، تمهیدات لازم برای مهار سیلاب و ذخیره نزولات آسمانی مهیا شده است.

وی افزود:با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال وقوع سیلاب در منطقه وجود دارد لذا عشایر ،کشاورزان و دامداران باید از حریم رودخانه ها دور شوند.د جهانگیری از مدیران عامل سدهای کرخه و دز نیز خواست شرایط را مدیریت و کنترل کنند.

وی افزود:کشاورزان ، دامپروران و افرادی که به هر دلیل به صورت غیر قانونی از حریم رودخانه ها و مخازن بهره برداری می کنند باید هشدارهای لازم در این خصوص را جدی بگیرند.

جهانگیری از آمادگی دستگاههای اجرایی شهرستان اندیمشک برای کنترل شرایط در صورت سیلاب احتمالی خبر داد و گفت:ادارات باید کشیک های شبانه روزی در محل ادارات مستقر کنند.
فرماندار اندیمشک از شبکه بهداشت و درمان خواست برای ارائه خدمات درمانی به بیماران تنفسی احتمالی نیز برنامه ریزی داشته باشد.

سعید رئوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز نیز گفت:180 تا 200 میلی متر آورد سیلاب پیش بینی شده است که 2،5 برابر این آورد، حجم مخزن سد دز خالی است و نگرانی وجود ندارد. وی افزود:حجم خالی در مخزن سد دز وجود دارد و بابت بارندگی مناطق بالادست این سد نگرانی خاصی وجود ندارد ضمن اینکه تدابیر لازم برای شرایط بحرانی پیش بینی شده است.

رئوفی نسب اظهار کرد:در حد محدود احتمال رهاسازی آب از سد دز وجود دارد و ممکن است خروجی این سد برای مدیریت شرایط با دستور کتبی آب و برق خوزستان افزایش یابد لذا به همه ساکنان حریم رودخانه هشدار داده می شود.

وی گفت:اگر سد دز هزار متر مکعب بر ثانیه سرریز داشته باشد مشکلی برای مناطق پاین دست ایجاد نمی شود. رئوفی نسب گفت:در مناطق بالادست سد دز شرایط مدیریت می شود ولی در پایین دست ، برخی سیل بندها در شوش،دزفول و یا اندیمشک در سالهای خشکسالی توسط برخی کشاورزان تخریب شده اند که نیاز به پیگیری دارد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه هم گفت:با توجه به پیش بینی بارندگی قابل توجه در مناطق بالادست سد کرخه آمادگی لازم برای شرایط بحرانی وجود دارد. فریدون صالحی فر گفت:تراز کنونی سد کرخه 211 متر است که با ورود سیلاب به دریاچه این سد به 220 متر افزایش خواهد یافت.

در پی پیش بینی بارندگی سیل آسا در مناطق بالادست سدهای دز و کرخه در ساعات آینده ، تمهیدات لازم برای مهار سیلاب فراهم شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار