اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
 

سهام خزلی

گسترده شدن روابط اجتماعی همواره پیشرفت جوامع بشری را به همراه دارد . این پیشرفت اگر چه در بسیاری جهات جنبه های مثبتی دارد اما متاسفانه عدم مهار صحیح روابط اجتماعی و بعضا نداشتن آگاهی نسبت به کنترل این روابط درپاره ای موارد منجر به رشد برخی بیماریهای واگیر از جمله ایدز و هپاتیت شده است. بالا بردن سطح آگاهی های عمومی جامعه ازطریق برگزاری همایشهای آموزشی می تواند گام موثری در این راستا باشد.

در این میان شاید مظلوم ترین مبتلایان به این نوع بیماری کارگران خدوم و شریف خدمات شهری باشند. این کارگران بنا به نوع کاری که انجام می دهند بیشتر در معرض بیماری های عفونی هستند ، بنا براین برگزاری دوره های آموزشی برای این کارگران زحمت کش و کم توقع ضروریست. 

سالهاست که در برنامه های مختلف آموزشی راههای صحیح تفکیک زباله آموزش داده شده است ولی متاسفانه هنوزهم مواردی از عدم رعایت این اصول مشاهده میشود. تفکیک زباله ها و پس ماند در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی یکی از حیاتی ترین کارهاییست که باید صورت گیرد.خوشبختانه کادر درمانی در این زمینه آموزش های لازم را فرا گرفته اند ، اما آنچه درحال حاضربسیار ضروری به نظر می رسد افزایش آگاهی کارگران در خصوص بیماری های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت ، راه های انتقال و چگونگی پیشگیری از ابتلا به آنهاست.

متاسفانه کارگران زحمت کش و کم توقع خدمات شهری گروه هایی هستند که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و مطالعات بسیار ناچیزی در این زمینه روی این گروه صورت گرفته است.

در کلانشهر اهواز بیش از پنج هزار کارگر خدمات شهری در سازمان مدیریت پسماند شهری به کار اشتغال دارند. با نگاهی اجمالی به این رقم ، لزوم توجه بیشتر به دغدغۀ آموزش اصول مقابله با بیماری های واگیر نظیر ایدز و هپاتیت و راههای پیشگیری از ابتلا به آنها ، بیش از پیش حس میشود.

برچسب ها: سهام خزلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار