شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

دومین روز از چهارمین سفر استانی هیئت دولت به خوزستان با افتتاح چند طرح و برگزاری جلسات مختلف دنبال شد.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، چهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خوزستان از روز گذشته آغاز شده است.

رئیس جمهور و کابینه دولت در دومین روز سفر به خوزستان به افتتاح چند طرح عمرانی، سخنرانی برای مردم چند شهرستان و همچنین حضور در جلسات شورای اداری شهرستان‌ها پرداختند.

* طلسم جاده مرگ شکست/ جاده آبادان - ماهشهر به بهره‌برداری رسید

جاده آبادان - ماهشهر بعد از سال‌ها انتظار صبح امروز توسط محمود احمدی‌نژاد به شکل رسمی به بهره‌برداری رسید.

این مسیر روزهای واپسین سال 91 چند روز مانده به عید نوروز برای استفاده عموم و کاهش حجم تصادفات مورد استفاده قرار گرفت، جاده آبادان ـ ماهشهر به دلیل قرار گرفتن بین بندر امام خمینی به عنوان دومین بندر تجاری کشور و همچنین بندر خرمشهر و مرز بین‌المللی شلمچه به عنوان یکی از شریان‌های مهم و حیاتی کشور به شمار می‌آید.

مسیر آبادان ـ ماهشهر به طول 75 کیلومتر است که در سال‌های گذشته تعداد زیادی از مردم منطقه به دلیل کم عرض بودن جاده به واسطه حوادث رانندگی در داغ از دست دادن عزیزان خود داغدار شدند.

برای ساخت باند دوم جاده آبادان ـ ماهشهر بالغ بر 600 میلیارد ریال هزینه شده است.

* بیمارستان 96 تختخوابی تامین اجتماعی ماهشهر به بهره‌برداری رسید

بیمارستان 96 تختخوابی بندر ماهشهر از 4 بخش اصلی شامل اطفال، داخلی، زنان و جراحی عمومی تشکیل شده که در هر بخش به طور متوسط 22 تختخواب وجود دارد.

پروژه این بیمارستان از 20 سال پیش آغاز شد اما از چهار سال قبل فعال شده است.

برای ساخت و تجهیز بیمارستان 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است.

بیمارستان تامین اجتماعی خوزستان در ماهشهر به شهرهای ماهشهر، سربندر، هندیجان و رامشیر خدمات خواهد داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در حاشیه افتتاح این واحد درمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تمام تجهیزات پزشکی و تخصصی بیمارستان ماهشهر از بهترین نوع موجود در کشور تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در زمینه تامین نیازهای مالی بیمارستان وجود ندارد و این مدیریت آمادگی کامل دارد تا به طور کامل در تامین تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی بودجه لازم را تامین کند.

در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بیمارستان 160 تختخوابی آبادان و بیمارستان 96 تختخوابی امیرکبیر اهواز را در دست ساخت دارد و پروژه بیمارستان دزفول با دیوارکشی انجام شده در مرحله مناقصه است.

تامین اجتماعی در اهواز دو بیمارستان و در آبادان، بهبهان، شوشتر و مسجدسلیمان هر کدام یک بیمارستان دارد.

*4 پروژه صنعتی در پتروشیمی بندرامام به بهره‌برداری رسید

طرح سوم تفکیک مایعات گازی با ظرفیت تولید دو میلیون و 685 هزار تن در سال در پتروشیمی بندرامام، طرح متیل‌اتیل‌کتون و بوتانول در شرکت شیمی تکس آریا از جمله این طرح‌ها است.

تولید سالیانه این طرح معادل 2 میلیون 685 هزار تن محصولات از قبیل اتان، پروپان، بوتان، برش‌های 5 کربنه و سنگین‌تر و گاز سوخت است. ارزش سالیانه تولیدات این مجتمع معادل یک میلیارد و 884 میلیون دلار برآورد شده است.

همچنین طرح گازکربنیک شرکت توسعه و تولید گازهای صنعتی اروند، طرح واحد تفکیک هوا در شرکت پتروشیمی اروند از دیگر پروژه‌هایی است که توسط رییس‌جمهور افتتاح شد.

این واحدهای صنعتی از پروژه‌های مهر ماندگار در بندرامام محسوب می‌شوند.

*سد جره و 5 شبکه آبیاری و زهکشی در خوزستان به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر نیرو، سد مخزنی جره رامهرمز، پنج شبکه آبیاری و زهکشی و عملیات ساخت بدنه سد بالارود به بهره‌برداری رسید.

سد جره در 120 کیلومتری شرق اهواز و 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان رامهرمز قرار دارد.

سد بالارود از نوع خاکی با هسته رسی، با 77.5 متر ارتفاع از پی، 10 متر عرض تاج و یک هزار و 60 متر طول تاج توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال احداث است.

سد بالارود در 27 کیلومتری شمال اندیمشک واقع شده است.

شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی R2 هندیجان با وسعت 9170 هکتار، واحد عمرانی داریون 3 شوشتر به مساحت 3500 هکتار، شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی 2 خرمشهر به وسعت 1200 هکتار، ایستگاه پمپاژ جزیره مینو با ظرفیت پنج مترمکعب بر ثانیه و کانال اصلی آن به طول 11 کیلومتر، فاز نخست شبکه آبیاری و زهکشی د‍ژ و قدس در منطقه دشت‌آزادگان با وسعت 3000 هکتار از پروژه‌هایی است که همزمان با سفر هیئت دولت به استان خوزستان با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

*تبدیل تمام نیروگاه‌های گازی کشور به سیکل ترکیبی

وزیر نیرو از تبدیل تمام نیروگاه‌های گازی کشور به سیکل ترکیبی خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری به عنوان بلندترین سد دنیا در سال جدید از جمله اقدامات حماسی وزارت نیرو است.

مجید نامجو در آیین بهره‌برداری از سد جره رامهرمز در سخنانی اظهار داشت: وزارت نیرو سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را به خوبی آغاز کرده و در تلاش است تا با انجام اقدامات حماسی، از فرصت‌ها استفاده بهینه کند.

وی خاطرنشان کرد: آغاز پروژه سد بختیاری به عنوان بلندترین سد دنیا در سال جدید از جمله اقدامات حماسی وزارت نیرو است.

وزیر نیرو ادامه داد: دریافت مجوز تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی و افتتاح سد گتوند علیا از جمله فعالیت‌های حماسی وزارت نیرو در آغاز سال‌جاری است که به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است.

نامجو با اشاره به تحریم‌ها و اعمال فشارهای کشورهای غربی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران گفت: با وجود تلاش‌ها و فشارهای مذبوحانه دشمنان، مانعی برای پیشرفت ملت ایران وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبری و شهدا دو مقوله تمایز بین انقلاب جمهوری اسلامی ایران با انقلاب در دیگر کشورهای دنیا است، اظهار داشت: کارهای خوبی در کشور در حال انجام است و همه مدیون حضرت امام (ره) و شهدا هستیم.

*دولت می‌تواند صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی را در آغاجاری احیا کند

رئیس جمهور گفت: دولت می‌تواند صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی را در آغاجاری احیا کند.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سفر چهارم خود به استان خوزستان صبح امروز در جمع مردم آغاجاری حضور یافت و در سخنانی به مردم این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه آغاجاری به شهرستان تبدیل شده است قطعاً مشکلاتی دارد که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی افزود: یکی از این مشکلات بافت‌های فرسوده این شهرستان است که باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد و دولت در این راستا تا آنجا که امکان دارد بودجه لازم را اختصاص خواهد داد.

رئیس جمهور ادامه داد: راه‌ها و جاده‌های آغاجاری نیز باید اصلاح و خیابان‌های این شهرستان از حالت کنونی خارج شوند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ساختن کارخانه پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی امری حیاتی برای این شهرستان است اما با توجه به اینکه ساخت این کارخانه‌ بودجه زیادی را نیاز دارد، از عهده دولت خارج است که باید زمینه حضور بخش خصوصی را در این زمینه مهیا کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با این وجود دولت می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند که پتروشیمی و صنایع پایین دستی در آغاجاری احیا شود.

رئیس جمهور در خصوص طرح آبرسانی آغاجاری نیز خاطرنشان‌کرد: ما این موضوع را هرچه سریع‌تر بررسی و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد را برطرف می‌کنیم.

احمدی‌نژاد در خصوص کشاورزی این منطقه نیز گفت: سعی می‌کنیم مسائل مربوط به اعتبارات و واگذاری زمین کشاورزی را سریع‌تر برطرف کنیم تا کشاورزان بهتر به کار خود مشغول شوند.

وی در پایان نیز اظهار کرد: مسائل اعتباری مربوط به طرح‌های گازرسانی، کشاورزی، پتروشیمی، آبرسانی و کشاورزی آغاجاری در جلسه امشب هیئت دولت در اهواز بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

*امیدوارم دولت بعدی شعارهای عدالت، مهرورزی و تعالی کشور را ادامه دهد

معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل گفت: این دولت هنوز با شعارهای عدالت، مهرورزی، توسعه و تعالی کشور و همچنین خدمتگزاری کارهای خود را ادامه می‌دهد و امیدوارم دولت‌های بعدی نیز این راه را ادامه دهند.

علی سعیدلو در جلسه شورای اداری دشت آزادگان اظهار کرد: دشت آزادگان یکی از شهرهای مهم و حماسه ساز در تاریخ دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: رشادت‌ها و شجاعت‌های مردم خونگرم و آزاده این شهر همواره در تاریخ دفاع مقدس ماندگار خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل تصریح کرد: دشت آزادگان قلب و قدمگاه اصلی جنگ تحمیلی است.

وی افزود: این شهر به واقع دشت غرور، آزادگی و جوانمردی است و امیدوارم در روزهای پایانی دولت فعلی بتوانیم کارهای خوب و بزرگی را همچون سال‌های ابتدایی دولت خدمتگزار، برای مردم این دیار بویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام دهیم.

وی در ادامه به تلاش دولت دهم برای حل مشکلات مردم در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: این دولت هنوز با شعارهای عدالت، مهرورزی، توسعه و تعالی کشور و همچنین خدمتگزاری کارهای خود را ادامه می‌دهد و امیدوارم دولت‌های بعدی نیز این راه را ادامه دهند.

وی گفت: امیدوارم در این سفر برخی از موانع و مشکلات پیش روی مردم استان خوزستان پیگیری و مرتفع شود.

*مشکلات شهرهای  واقع در مناطق نفت‌خیز ویژه رسیدگی می‌شود

وزیر نفت گفت: مشکلات شهرهای  واقع در مناطق نفت‌خیز ویژه رسیدگی می‌شود.

رستم قاسمی در جلسه شورای اداری مسجد سلیمان که با حضور مسئولان این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت از چهارمین سفر استانی خود به خوزستان پیگیری مصوبات دوره های قبل است.

وی افزود: در این راستا با بررسی موانع عدم تحقق مصوبات قبلی در استان خوزستان راهکارهای لازم در این خصوص تبیین خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: یکی از مسائلی که در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد رسیدگی ویژه به مشکلات مناطقی که در حوزه نفت‌خیز وجود دارد است.

قاسمی تصریح کرد: در این راستا سعی می‌شود تا مشکلات و مسائل مربوط به این مناطق مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم روند روبه رشد شهرهای مختلف استان خوزستان با شتاب بیشتر و بهتری ادامه یافته و مردم این استان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما با شهر مسجد سلیمان و دردها و رنج مردم آن آشنا هستیم خاطرنشان‌کرد: در هر برهه‌ای از زمان هرکس بخواهد از نفت چیزی بگوید و بنویسد، نخستین چیزی که به ذهنش می‌رسد مسجد سلیمان است.

قاسمی افزود: در حوزه اشتغال‌زایی راه‌اندازی کارخانه‌های پتروشیمی و آلومینیوم می‌تواند کمک بزرگی به مسئله رفع بیکاری در این شهرستان کند.

وی در پایان با بیان اینکه تحریم‌های سخت‌گیرانه برای ما دستاوردهای زیادی داشته است تصریح کرد: با توکل بر خدا توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و وابستگی‌مان به کشورهای خارجی را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، اعضای هیئت دولت امشب در جلسه‌ای به بررسی مسائل و مشکلات مختلف خوزستان پرداخته و تصمیمات لازم در این خصوص را اتخاذ خواهند کرد.

**  ایران ایجاد شده که در برابر ظلم سکوت نمی‌کند

بر اساس این گزارش از هفتکل، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم شهرستان هفتکل، اظهار کرد: برخی از کسانی که در مسیر تصمیم‌گیری کشور هستند جز شهرهای آباد و اطراف خود را ندیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آنها باید بیایند و شهرستان‌های مختلف از جمله شهرستان هفتکل را ببینند و ان‌شاءالله وقت کنند و بیایند مردم را ببیند.

احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده که در برابر ظلم چه داخلی و چه بین‌المللی سکوت نکند.

رئیس جمهور اظهار کرد: برخی می‌گویند چرا حرف‌هایی می‌زنید که توقع مردم بالا برود در حالی که ما رئیس‌جمهور شدیم که حق مردم را به مردم بدهیم، در برابر فساد و ظلم سکوت نکنیم و جلوی فساد را بگیریم.

احمدی نژاد افزود: هزاران احمدی‌نژاد فدای یک قطره عدالت و یک موی سر مردم ایران می‌شوند.

رییس‌جمهور ادامه داد: هرجا دیدید وارد شدیم تا کاری بکنیم و جیغ‌ها بالا رفت، بدانید که دارد حق و عدالتی احیا می‌شود.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران هیچ‌گاه در برابر ابرقدرت‌ها جا نزد و توی دهن آنها زد و باز هم این کار را می‌کند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما باید ایرانی ولایی و آرمانی را بسازیم و در راستای پیشرفت حرکت کنیم و پرچم توحید و عدالت از سوی مردم ایران همواره برافراشته باشد، وگرنه قدرت‌های فاسد همه را خواهند بلعید.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جهانیان منتظر الگو هستند، به دنبال نقطه اتکا هستند و باید ایران نقطه اتکا آنان باشد.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: می‌گویند که چرا آخر کار سفر می‌روی، آیا آخر کار و یا اول کار با هم فرقی دارد، ما باید در راستای خدمت به مردم، عدالت و آبادانی حرکت کنیم و تلاش کنیم.

وی با اشاره به هماهنگ بودن برخی فشارهای خارجی با برخی تحرکات داخلی خطاب به غربی‌ها افزود: شما هر کاری در برابر ملت ایران کردید شکست خوردید و شما و دنباله‌های فاسدتان در داخل کشور نمی‌توانید جلوی حرکت ملت ایران را بگیرید.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه این ملت چندین هزار سال تاریخ دارد و حوادث زیادی را از سر گذرانده است و دشمنان این ملت آمده‌اند و رفته‌اند و به زباله‌دانی پیوسته‌اند و این ملت مانده است، اظهار کرد: باید با کار و تلاش و وحدت ایران را بسازیم ملت ایران از حقوق خود عبور نخواهد کرد و بر حقوق خود پافشاری خواهد کرد و شما را به زباله‌دانی می‌فرستد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار