شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
امام جمعه موقت اهواز گفت: پیام‌های رسالت پیامبر عظیم‌الشان یعنی بازگشت به فطرت و عقلانیت در ذیل احکامی که پیامبر(ص) از سوی خدا آورده است، نمایانگر می‌شود و جهان امروز با همین رویکرد عقلانی در حال رسیدن به فلسفه و زیبایی احکامی است که پیامبر اکرم(ص) به میان مردم آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: عید مبعث از بزرگترین اعیاد نه تنها برای ما مسلمانان بلکه تمام انسان‌های جهان است.

وی تصریح کرد: پیام بعثت نبوت و رسالت پیامبر اکرم(ص) رشد عقلانیت و بازگشت به فطرت الهی، است. یکی از پیام‌های رسالت پیامبر عظیم‌الشان اسلام، رشد عقلانیت بین انسان‌ها است؛ همان عقلی که خداوند به‌عنوان حجت در وجود بشر قرار داده و با فرستادن پیامبران، این حجت خدا یعنی عقل در مردم بارور می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: به تعبیر امیرالمومنین(ع)، پیامبران عقل‌های دفن‌شده مردم را زنده می کنند و از زیر آوارها بیرون می‌کشند و آنچه امروز جهان بشریت به آن احتیاج دارد، رویکرد عقلانی در تمام امور است.

حسن‌زاده بازگشت به فطرت الهی را دیگر پیام رسالت حضرت محمد(ص) عنوان و بیان کرد: بازگشت به فطرت یعنی اینکه انسان‌ها به همان فطرت الهی خود بازگردند. امام علی(ع) می‌فرماید که پیامبران در رسالت خود می‌خواهند به انسان‌ها بگویند بر سر میثاق و عهدی که با خدا بسته‌اند، بمانند و به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه جهان امروز به عقلانیت و بازگشت به فطرت الهی نیاز دارد، گفت: نتیجه جمع شدن عقلانیت و فطرت الهی انسان خداشناسی، یکتاگرایی و خداپرستی و دوری از طاغوت و دوری از ظلم و ظالمان است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: پیام‌های رسالت پیامبر عظیم‌الشان یعنی بازگشت به فطرت و عقلانیت در ذیل احکامی که پیامبر(ص) از سوی خدا آورده است، نمایانگر می‌شود و جهان امروز با همین رویکرد عقلانی در حال رسیدن به فلسفه و زیبایی احکامی است که پیامبر اکرم(ص) به میان مردم آورده است.

حسن‌زاده اظهار کرد: امید است جامعه بشری امروز به همان رویکرد عقلانی و فطرت الهی که نتیجه آن دین کامل اسلام است، برگردد. لازم است تمام مبلغان دین، اسلام‌شناسان و فعالان حوزه معارف الهی و افرادی که به فکر سعادت بشر هستند، فلسفه بعثت را بیشتر و بیشتر بشناسند تا بتوانیم به درستی آن را به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه در کشور به‌عنوان نظامی دینی باید در جهت آن تلاش کنیم این است که با وحدت و انسجام، زیبایی‌های دین اسلام را به جهانیان نشان دهیم و همان طور که مخاطب امام خمینی(ره) مستضعفان بود و امام(ره) نیز بر این امر تاکید داشت، ان‌شاءلله بتوانیم با همین ادبیات دین را بشناسیم و به جهانیان معرفی کنیم. امید است مبعث پیامبر عظیم‌الشان اسلام فرصتی برای شناخت رسالت رسول خدا و حدود مقدس پیامبر(ص) و دین اسلام برای ما باشد.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم تقویت جنبه ولایت و ابعاد فلسفه مبعث رسول خدا(ص) در جامعه کنونی ایران عنوان کرد: در جامعه امروز به وحدت و انسجام در همان چارچوبی که پیامبر اسلام(ص) در دین معرفی کرده نیاز داریم. باید ولایت پیامبر، ولایت ائمه اطهار و آنچه در زمان غیبت امام زمان مطرح است، یعنی ولایت فقیه را در جامعه امروز تقویت کنیم تا با انسجام و یکپارچگی بیشتر محورهایی که بر اساس ولایت دور هم جمع شده‌اند، تقویت شوند. 

برچسب ها: بعثت پیامبر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار