اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
گزارش شوشان از مراسم افتتاح ستاد دانشگاهیان حامی روحانی در خوزستان / دکتر رعایایی: در صورت استمرار دولت احمدی نژاد ایران به ونزوئلای دوم تبدیل می شد/ کسمتی روحانی سمبل یک نگاه است / رقیب با زور و زر و تزویر به میدان آمده است / مهرعلیزاده : بعد از سال 88 دانشگاه به کما رفت
ستاد دانشگاهیان حامی دکتر روحانی در خوزستان با سخنرانی دکتر رعایایی مسئول ستاد دانشگاهیان ، دکتر کسمتی رییس کمیته بانوان ستاد دانشگاهیان حامی دکتر روحانی...
شوشان: ستاد دانشگاهیان حامی دکتر روحانی در خوزستان با سخنرانی دکتر رعایایی مسئول ستاد دانشگاهیان ، دکتر کسمتی رییس کمیته بانوان ستاد دانشگاهیان حامی دکتر روحانی و با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی افتتاح شد.


 

ایران به ونزوئلای دوم تبدیل می شد 

به گزارش شوشان ، در این مراسم ، دکتر رعایایی مسئول ستاد دانشگاهیان حامی روحانی در خوزستان گفت: هدف از ایجاد ستاد دانشگاهیان تنها فعالیت در زمینه دانشگاه نیست، بلکه هدف آن تبیین و بیان کارهای انجام شده در دولت روحانی و مقایسه عملکرد آن با 8 سال قبل است.

وی ادامه داد: قشر دانشگاهی و شهری رای آن مشخص است، باید همه تلاش ها برای به میدان آوردن رای خاکستری با بیان نقاط قوت و ضعف و مقایسه دستاوردهای دولت فعلی با دولت قبلی صورت بگیرد. باید بگوییم اگر روحانی به صحنه نمی آمد چه اتفاقی می افتاد و اگر اکنون به صحنه نیاید چه خواهد شد. در این بین دانشجویان برای تبلیغ و تبیین نقاط قوت باید وارد شود.

مسئول ستاد دانشگاهیان حامی روحانی در خوزستان اضافه کرد: در دوره ای دغدغه مجلس فقط بحث فرهنگی و حجاب بود و مسائل اقتصادی را فراموش کرده بود. در همان دوران رئیس جمهوری بود که تنها دغدغه اش جلو و عقب کشیدن ساعت بود، یا با انجام کارهای پوپولیستی و احساسی باعث ایجاد هزینه بر کشور می شد و در هر سفر به خارج با یک سخنرانی هزینه های سنگینی برای کشور ایجاد می کرد.

رعایایی ادامه خط مشی دولت قبلی را باعث تبدیل ایران به ونزوئلای دوم دانست و افزود: روحانی در این 4 سال پی ریزی لازم را انجام داده است و در 4 سال پیش رو بنا را می سازد، اگر روحانی نباشد دولت جناح راست همین پی ریزی را نیز خراب می کند و معلوم نیست به کجا خواهیم رفت.
وی ادامه داد: بزرگترین مشکل کشور اشتغال است و تبعات اجتماعی و روانی که در پی دارد، عدم اشتغال به دلیل عدم سرمایه گذاری است. وقتی امنیت نباشد حتی سرمایه گذران داخلی حاضر به سرمایه گذاری نخواهند بود چه برسد به سرمایه گذاران خارجی. در همین رابطه روحانی به درستی عمل کرد و در 4 سال اول با ایجاد امنیت و صلح طلبی در سطح جهان پی ریزی لازم را جهت تولید و اشتغال انجام داد و باید در 4 سال دوم به وی رای دهیم تا فرصت ساخت بنا را داشته باشد.

بعد از سال 88 دانشگاه به کما رفت

دکتر یدالله مهر علی زاده عضو هیات علمی دانشگاه چمران نیز در این مراسم گفت: در محیط دانشگاه، شهر، کار، بخش خصوصی و ..می گویند ما در انتخابات شرکت نمی کنیم، زیرا اتفاقی خاصی نیفتاده است. حتی در محیط های دانشگاهی که متعالی ترین محیط اندیشه ورزی کشور است این حرف های عدم حضور در انتخابات شنیده می شود.

وی اضافه کرد: به کسانی که می گویند حضور در انتخابات چه فایده ای دارد و تغییراتی حاصل نمی شود باید گفت اگر شرکت نکنیم چه اتفاقی می افتد. سال 84 با روی کار آمدن دولت نهم یک کابوس کل کشور را گرفت، ترکیب هیات رئیسه دانشگاه عوض شد، از طرف دیگر سال 86 بودجه ایران افسانه ای شد ولی در دست افرادی افتاد که حداقل چهارچوب و معیارهای لازم از مدیریت را نمی دانستند و باعث تخریب زیرساخت ها شدند. 

مهرعلیزاده ادامه داد: بعد از سال 88 به دلیل مسائل و مشکلاتی دانشگاه به کما رفت و محل اندیشه به مکان نظامی تبدیل شد که اساتید و مدیران اختیاری نداشتند، اساتید بازخواست می شدند و آیین نامه ها را تغییر دادند، تعدادی از جوانان هیات علمی را رد صلاحیت کردند و بورسیه هایی به دانشگاه تحمیل شد. در واقع دانشگاه وقتی به سال 92 رسید در موقعیتی بود که از دانشگاه فقط اسمی باقی مانده بود و ارزش های دانشگاهی که در طول تاریخ شکل گرفت محو شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: انتخابات سال 92 برای مردم دو راه داشت ؛ یکی سکوت و ادامه راه بود و دیگری احساس مسئولیت اجتماعی و حضور در انتخابات برای تغییر سرنوشت بود که مردم به آن رای دادند. مهرعلیزاده ادامه داد: برای بررسی کارنامه دولت روحانی تنها دو شاخص نرخ تورم و ثبات در بازار کسب کار و اقتصاد کافی است. در این دولت شاهد بودیم که نرخ تورم 44 درصد به زیر 13 درصد کاهش یافت.

مهرعلیزاده حربه دولت برای شرکت در انتخابات را به دو طریق استفاده از ارزش ها و مشکلات معیشتی دانست و افزود: استفاده ابزاری از ارزش های جامعه اسلامی یکی از راهای شرکت در انتخابات است، مثلا در نماز جمعه می گویند به شخصی رای دهید که رضا پسند باشد. مساله دوم معیشت است که باید از آنها پرسید این وضعیت نابسامان اقتصادی و عدم سرمایه گذاری در کشور ناشی از کدام مسائل است؟

وی ادامه داد: وقتی با رعب و وحشت مانع سرمایه گذاری می شوند چگونه می توانند 5 میلیون شغل ایجاد کنند، آن هم در شرایطی که به طور متوسط برای ایجاد یک شغل 500 میلیون لازم است. این رقم نجومی از کجا تامین خواهد شد وقتی درآمد کشور جواب آن را نمی دهد؟
این عضو هیات علمی دانشگاه در پایان گفت: اگر هوشیار نباشیم دادن شعارها و قول های دروغ ممکن است فضای انتخابات را تغییر دهد، دیگر آنکه وظیفه داریم برای کسانی که می گویند انتخابات تاثیری ندارد بگوییم عدم شرکت به معنی برگشتن به شرایط قبل از سال 92 و ایجاد فاجعه در بخش های اقتصادی، اجتماعی و .. است.

 



 


کسمتی :  رقیب با زور و زر و تزویر به میدان آمده است

در ادامه این مراسم دکتر مهناز کسمتی مسئول ستاد بانوان دانشگاهیان با اشاره به حضور پرشور در انتخابات گفت: حضور در انتخابات تنها خاک ریزی است که برای مردم باقی مانده است. خیلی از خاکریزهایی که حضور مردم را در صحنه بیمه می کرد از بین بردیم، فقط انتخابات مانده است که باید از آن استفاده لازم را نماییم.

کسمتی ادامه داد: هیچ قومی تغییر نمی کند مگر آنکه مردم آن قوم تغییر را بخواهند. انتخابات این فرصت را به ما داده است که سرنوشت خودمان را تغییر دهیم و برای آزادی ارزش قائل شویم. سکوت و عدم حضور معادل چپاول کردن بیت المال و زیر پا نهادن آزادی است.

مسئول ستاد بانوان دانشگاهیان حامی روحانی در خوزستان آزادی را لازمه تعالی انسان دانست و افزود: باید در انتخابات بین آزادی و اسارت یکی را انتخاب کنیم و وظیفه دانشگاهیان به عنوان نیروهای مورد اعتماد مردم در این بین تاثیر گذار است. دانشگاهیان باید احساس مسئولیت کنند و توجیهات علمی خودشان را برای انتخابات بگویند و فراموش نکنند که در دوره های قبل به قشر فرهیخه و دانشگاهی اهمیتی داده نمی شد.

مهناز کسمتی اضافه کرد: مردم به دلیل مشکلات متعددی که دارند نگاهی همه جانبه به مسائل ندارند و ممکن است چیزهای دیگر برایشان اهمیت داشته باشد. ما باید قدم جلو بگذاریم و آنها را توجیه کنیم. در این بین مقایسه روحانی با رقبا می تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: روحانی آزادی، اخلاق و مشارکت مردم در امور را برای ما به ارمغان آورد و بهترین فرد برای پیشبرد اهداف است. روحانی سمبل یک نگاه است، تفکری که آرامش می دهد، تعامل با جهان دارد و به مشارکت مردم اهمیت می دهد. ما به این نگاه رای می دهیم.

مسئول ستاد بانوان دانشگاهیان حامی روحانی در خوزستان دولت نهم و دهم را باعث فرو ریختن همه ارزش ها دانست و افزود: خطر از بین رفتن همه دستاوردهای دولت روحانی وجود دارد زیرا رقیب با زور و زر و تزویر به میدان آمده است و کمک های غیر متعارفی به آن هم می شود. پس لازم است همه حضوری موثر در صحنه داشته باشند، در این بین بانوان به خاطر نقش سازنده ای که در کشور دارند می تواند کمک شایانی باشد.

کسمتی ادامه داد: یادمان نرود که 8 سال دانشگاه و جامعه دچار بی ثباتی بود و کشور در شرایط بدی به سر می برد. روحانی تلاش کرد تا شرایط کشور را به صفر برساند تا در 4 سال آینده بتواند آن را بسازد. عدم حضور ما می تواند همه این اندوخته ها را نابود کند.

























 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار