اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
آیت‌الله حسن‌زاده عنوان کرد: نیاز زیاد به مدرسه‌سازی در خوزستان
خوزستان پس از تهران رتبه اول مدرسه‌سازی در کشور را کسب کرده و مدرسه‌سازی یکی از بهترین موارد و راه‌های صرف مال است
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مبنای توسعه پایدار در هر جامعه توسعه علمی است، رتبه اول خوزستان در مدرسه‌سازی را مایه خرسندی دانست و گفت: در خوزستان خوشبختانه یا متأسفانه، تنوع و مجال کار برای خیرین مدرسه‌ساز بسیار زیاد است؛ چراکه در مرکز استان هم به مدرسه‌سازی، ایمن‌سازی و تجهیز مدارس نیاز داریم، زیرا آنچه درد مزمن خوزستان است، اینکه در کنار مخازن عظیم نفتی توسعه همه‌جانبه نداشته است. 
 
آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده در نوزدهمین جشنوار ه خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان (با رویکرد مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ایمن‌سازی مدارس) که امروز، ششم اردیبهشت در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، مبنای توسعه پایدار در هر جامعه را توسعه علمی دانست و اظهار کرد: وجود مقدس پیامبر(ص) وقتی به مدینه آمد و تشکیل حکومت داد، اولین و مهم‌ترین کار خود را بر توسعه علمی نهاد. به طوری‌که مدینه در سرزمین حجاز - که در آن زمان تعداد افراد دارای سواد خواندن و نوشتن کمتر از 50 نفر بود -، در کمتر از صد سال به مهم‌ترین پایگاه علمی دنیا تبدیل شد.
 
وی با بیان روایتی از کتاب داستان راستان شهید مطهری، افزود: در این داستان روایت شده است که پیامبر وارد مسجدی شد و دو گروه جمعیت را مشاهد کرد که گروهی مشغول عبادت و دیگری مشغول مباحثه علمی بودند؛ فرمود هر دو خوب هستند، اما در حلقه بحث علمی وارد شد. این روایت برای ما مسلمان بسیار زیبا و پندآموز است و اهمیت کسب علم و دانش را نشان می‌دهد.
 
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در خوزستان خوشبختانه یا متأسفانه، تنوع و مجال کار برای خیرین مدرسه‌ساز بسیار زیاد است؛ چرا که در مرکز استان و شهر اهواز هم، به مدرسه‌سازی، ایمن‌سازی و تجهیز مدارس نیاز داریم. در حاشیه شهرها، روستاها، مناطق عشایری و سراسر استان، نیاز است که مدارس ایمن‌سازی و تجدید شوند؛ زیرا آنچه درد مزمن خوزستان است، اینکه در کنار مخازن عظیم نفتی توسعه همه‌جانبه نداشته است.
 
حسن‌زاده اظهار کرد: آنچه ما را خرسند می‌کند، این است که خوزستان پس از تهران رتبه اول مدرسه‌سازی در کشور را کسب کرده و مدرسه‌سازی یکی از بهترین موارد و راه‌های صرف مال است؛ چرا که توسعه علمی، بستر توسعه پایدار است و قرآن می‌فرماید آنچه نزد شما است تمام می‌شود و آنچه نزد خداست، باقی می‌ماند. از این نظر صرف پول در مدرسه‌سازی، مال و دارایی انسان را جاودانه می‌کند.
 
وی همچنین با یادآوری خاطره همه کسانی که در این عرصه سهیم بودند و اکنون در میان ما نیستند، گفت: خاطرات و صحنه‌های بسیار زیبایی از خیرین به یادگار مانده است. یکی از خیرین که اکنون در میان ما نیست، حتی در زمان بستری در بیمارستان، سرم به دست به اداره نوسازی مدارس آمد تا آخرین امضاها را انجام دهد که مدرسه‌سازی جریان داشته باشد.
 
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: خدای متعال را شاکریم که این همت را به شما داد تا بخشی از مال و دارایی خود را برای صرف در مدرسه‌سازی جاودان کنید؛ چرا‌که بسیاری ثروت و دارایی‌شان از شما بیشتر است اما این همت و شناخت را ندارند.

برچسب ها: خوزستان ، توسعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار