شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
محمد مدرسی

این روزها حال و هوای ایران اسلامی انتخاباتی است .شور و هیجان انتخاباتی برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری وظیفه همه ما شهروندان است . انتخابات ریاست جمهوری که سرنوشت چهارساله اداره امور اجرایی کشور را تعیین خواهد کرد.

بزرگان و ریش سفیدان اصلاحات و اعتدال تجربه سالها خدمت و فعالیت سیاسی در انتخابات را دارند،آنانی که  هم در  تئوری و هم تجربه عملی و میدانی سابقه برگزاری چندین انتخابات را در کوله بار خویش دارند.فراز و فرودها را بخوبی میدانند و میشناسند.اما آنچه صحنه انتخابات را با شور و هیجان تر می سازد وجود انرژی نسل جوان است؛ نسلی که انگیزه دارد و جویای شغل و نام ونشان و آینده خویش نیز هستند.

پتانسیل موجود در در نسل جوان موجبات تحرک اجتماعی را فراهم مینماید. تحرک اجتماعی در دانشگاه ها درمتینگ ها و کمپین ها ی انتخاباتی و همینطور در ستادهای انتخاباتی و در نهایت به حرکت در آوردن جامعه برای مشارکت و گسترده در روز رای دادن و صندوق رای.

نسل جوان است که خیزش عمومی برای مشارکت گسترده را هموار خواهد کرد.جامعه ما جامعه جوانی است .جوانان تحصیلکرده و دارای انگیزه .همان جوانانی که در میدان جنگ برای دفاع از میهن جان خویش را نثار کردند. همان جوانانی که با اختراع و اکتشاف خویش جایگاه و رتبه علمی ایران را ارتقا دادند .جوانانی که با وجود محدودیت هایی که کشور ما در سالهای اخیر داشت اما ایستادند و قد خم نکردند و برای آبادانی کشور تلاش کردند.

لذا انتظار است جهت بهر برداری از نیروی توانمند جوانان تحصیلکرده و صاحب فکر و صاحب اندیشه برای اداره کشور بهره جست .نیک میدانیم که انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت اداره امور اجرایی کشور را طی چهار سال رقم خواهد زد.حضور گسترده ملت در انتخابات با شکوه و با درصد مشارکت بالا مشروعیت و مقبولیت کشور را در عرصه داخلی و بین المللی ارتقا خواهد داد. 

بزرگان اصلاحات و اعتدال در خوزستان فرصت را غنیمت شمرده و از  نیروی عظیم جوانان  استفاده نمایند و به جوانان بها دهند و جوانان را به میدان آورند.در ستادهای انتخاباتی از وجود جوانان استفاهده کنند ؛ البته حضور و وجود جوانان صرفا به روزهای انتخابات محدود نشود .زیرا این جوانان سرمایه های انسانی و اداره کنندگان آینده این کشورند.امروز این جوانان برای تعیین سرنوشت خویش آماده اند اما میدان میخواهند در کنار بزرگان و توصیه و هدایت بزرگان و انتقال تجربه بزرگان در میدان عمل.نقش و حضور جوانان را در صحنه بمثابه کارآموزی برای آموزش سیاسی و انتخاباتی و سایر امورات اجتماعی بدانند.

هر چند بزرگان این تفکر و اندیشه نیاز به توصیه ندارند . اما هدف از نگارش این یادداشت این بود که مبادا در بحبوحه ی فضای انتخابات جوانان را فراموش کنند و در ستادهای انتخاباتی از وجودشان بهره کافی را نبرند.زیرا خیز عمومی برای مشارکت گسترده در انتخابات را نیروی عظیم جوانان به حرکت در خواهد آورد انشاااله.

مدرس دانشگاه 


برچسب ها: محمد مدرسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار