نماینده اهواز در مجلس گفت: علیرغم همه شکوه و بالندگی که پس از انقلاب رخ داده، حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد. "> برخی دولتمردان گفته‌اند از غصه وضعیت خوزستان داریم می‌میریم!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸

نماینده اهواز در مجلس گفت: علیرغم همه شکوه و بالندگی که پس از انقلاب رخ داده، حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد.

ناصر سودانی در نطق میان دستور امروز خود عنوان کرد: امروز بیداری اسلامی علیرغم میل صهیونیست‌ها، از نیل تا فرات را فرا گرفته و جسارت فریاد را تا مرزهای آمریکای لاتین یعنی بیخ گوش شیطان بزرگ طنین‌انداز کرده است.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز همانند امام خمینی(ره) پرچم را همواره با سرافزاری نگه‌ داشته است و علیرغم همه دسیسه‌های اجانب و ندانم کاری‌ و هواپرستی خودی‌ها که گاهی در صدد مصادره به مطلوب آرمانهای بزرگ انقلاب به نفع خویش و یا تفکرات ناپخته حلقه‌های نهفته برآمده‌اند از انقلاب اسلامی دفاع کرده است.

وی اضافه کرد: امروز سرزمین ایران نماد مردم سالاری دینی است، اما علیرغم همه روند روبه رشدی که داشته‌ایم حلقه‌های مفقوده‌ای نیز وجود دارد؛ اعمال سلیقه‌ها، حب و بغض‌ها، برتری دادن‌های مبتنی بر رفیق‌بازی و رانت‌خواری، غفلت از رسالت بزرگ نمایش کارآمدی نظامی که به ابعاد مختلف باید نمود پیدا کنند از جمله حلقه‌های مفقوده امروز ما هستند.

سودانی اضافه کرد: اصرار بر تصمیم‌ها و دیدگاه‌های شخصی و گاهی فدا کردن مصالح عمومی تلف کردن بیت‌المال برای تداوم خویش و نه انقلاب ارزش‌های آن چالش‌های هستند که باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرند.

وی با اشاره به سیستم بانکی هم ابرازعقیده کرد: سیستم بانکی ما شرعی نیست، چرا که فقیر را فقیرتر و غنی‌ را غنی‌تر می‌کند؛ اگر گذرتان به خیابان‌های اصلی و کلان‌شهرها افتاده باشد بانک‌ها را می‌بینید که با زیباترین ساخت و سازها و در بهترین نقاط شهر سربه فلک می‌کشند و آه از نهاد عابر مفلوک برمی انگیزند، این بانکها چگونه به این دارایی رسیدند؟ با بهره 30 درصدی، وثیقه‌های ملکی و ضبط کردن سنگین و به روز سیاه کشاندن بدهکاران و تولیدکنندگان.

این عضو کمیسیون انرژی از نظام درمانی هم انتقاد کرد ادامه داد: بیمار کم درآمد باید از غصه و درد به خود بپیچد و چه بسا با مرگ دست و پنجه نرم کند، در نظام کشاورزی ما هم مشکلاتی وجود دارد، آیا ما در نظام کشاورزیمان خدمت به کشاورز را اصل قرار می‌دهیم یا به خدمت گرفتن او را؛ ما در خوزستان با کشاورزان چنین برخورد کردیم با او قرارداد آب می‌بندیم اما هر وقت می‌خواهیم آب را بر او می‌بندیم و اگر او دچار خشکسالی و یا هر مشکلی دیگری شود به دولت ربط ندارد.

سودانی در پایان نسبت به یارانه نقدی که به گفته وی باعث می‌شود افراد برای دسترسی به خدمات و کالاهای مورد نیاز با امواج سهمگین گرانی مواجه شوند انتقاد کرد.

روند توسعه یافتگی خوزستان نیز از جمله مسائلی بود که نماینده اهواز مطرح کرد و گفت: بعضی دولتمردان به خوزستان آمده‌اند و گفته‌اند از غصه داریم می‌میریم که وضعیت خوزستان چنین است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار