اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت:به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی منشور موکبداری برای هیات های مستقر در مسیر زائران اربعین حسینی تدوین می شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی یکشنبه در آیین تقدیر از اعضای موکب‌های حسینی مستقر در مرز شلمچه در مصلای نماز جمعه آبادان افزود:منشور موکبداری با کمک مسئولان موکب‌ها در حال تدوین است و در این منشور مشخص می‌ شود که اعضای موکب‌ها چه الزاماتی را باید رعایت کرده و چگونه از عزاداران پذیرایی کرد. 

وی بیان داشت:با توجه به این موضوع که به مدت 20 سال اربعین حسینی در فصل گرم قرار می‌گیرد برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران در این زمان یکی از اهداف است. وی از شناسنامه‌دار کردن موکب‌های حسینی مستقر در مرزهای چذابه و شلمچه در اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت:تمامی موکب‌ها دارای شناسنامه زماندار می‌شوند و برای اعضای موکب‌ها نیز کارت شناسایی صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی گفت:دو دستگاه آب‌شیرین‌کن از سوی وزارت نیرو برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی زائران اربعین حسینی اختصاص‌یافته است و برای نصب آنها در حال رایزنی برای اختصاص مکان مناسب هستیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به استقرار بیش از 700 موکب در مرزهای خروجی استان خوزستان در اربعین گذشته اشاره کرد و گفت:440 میلیارد ریال اعتبار از سوی مردم در دو مرز شلمچه و چذابه هزینه شده که این رقم از عهده هیچ دولتی برنمی‌آید.

وی به حضور موکب‌های حسینی از استان‌های فارس، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در استان خوزستان و مرزهای منتهی به عراق اشاره کرد و افزود:بدون شک در اربعین سالجاری تعداد موکب های علاقه‌مند به ارائه خدمات به بیش از یک هزار و 500 موکب افزایش می یابد.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در سال 95 ، افزود:از مهم‌ترین طرح‌های اجراشده در سال گذشته نوسازی گنبد طلای حرم مطهر حضرت علی(ع) و ساخت 6 درب حرم امامین عسکریین(ع) بود.

وی ساخت 2 درب از حرم حضرت مسلم بن عقیل(ع) ، مرمت حرم حضرت زینب(س) و تأمین سیستم اطفای حریق توسط مردم آبادان را از دیگر طرح‌های اجراشده در سال گذشته عنوان کرد و بیان داشت:همه این طرح ها از سوی گروهای کارشناس استان خوزستان به انجام رسیده است. امام‌جمعه موقت آبادان نیز در این مراسم حرکت اربعین حسینی را در راستای حفاظت از اسلام و انقلاب عنوان کرد و بیان داشت:اربعین در عصر حاضر حرکتی بی‌نظیر است که در هیچ دوره‌ای از تاریخ اتفاق نیفتاد است.

حجت‌الاسلام علی نجیبی افزود:حرکت بزرگ زائران در اربعین حسینی موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم جهان بافرهنگ و مکتب عاشورایی امام حسین (ع) و شهدای کربلا می‌شود.

مسئول ستاد عتبات عالیات آبادان و مسئول کمیته هماهنگی موکب‌های حسینی در مرز شلمچه نیز در این مراسم گفت:در مدت‌زمان کوتاهی هیات های حسنی از بیش از 900 هزار زائر حسینی در مرز شلمچه پذیرایی کردند.

مکی یازع به استقرار 285 موکب در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود:چند شهر و استان نیز به‌عنوان معین در کنار موکب‌های استان خوزستان از زائران پذیرایی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار