شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
در همایش دانشگاهیان و فرهنگیان مطرح شد

در همایش دانشگاهیان و فرهنگیان معاونت زنان ستاد انتخاباتی روحانی با حضور الهه کولایی، جعفر توفیقی، فاطمه سعیدی و فریده اولاد قباد بر ضرورت تداوم سیاست های دولت فعلی در برجام تاکید شد.

به گزارش ایسنا، الهه کولایی در این همایش با تاکید بر اینکه گام سوم را باید در مسیر گسترش دموکراسی و تعمیق مردم سالاری دینی بهتر برداریم گفت:‌ کشور را از بازگشت شرایطی که قبل‌تر داشته باید به پیش ببریم و برای انتخابات مردی را دوباره در خدمت ایران و ایرانیان انتخاب کنیم.

این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت هایی که زنان در جامعه دارند بیشتر استفاده شود گفت:‌ در طول نزدیک به ۴ دهه گذشته زنان همواره در تحولات کشور حضور داشته‌اند و باید به مقوله زنان فرهنگی و دانشگاهی توجهی ویژه ای داشته باشیم.

کولایی با بیان اینکه توسعه انسانی محور هر نوع برنامه توسعه است، اظهار کرد: کشورهایی توانستند از مدار عقب ماندگی خارج شوند که برای توسعه آموزشی باور داشته باشند و در این چارچوب قطعا نسل زنان دانش آموخته و تحصیل کرده در عرصه های اجتماعی باید بیش از پیش باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گام دوم در مسیر عقلانیت و تدبیر قرار گرفت، اظهار کرد: باید گام سوم در ادامه تلاش چهار ساله دولت بر پایه عقلانیت ادامه یابد و قطعا رای مردم بسیار تاثرگذار خواهد بود. زیرا در سال ۹۲ نیز رای مردم بود که جهت سیاست را تغییر داده و بر پایه عقلانیت قرار داد.

کولایی همچنین اظهار کرد: به آقای روحانی رای می دهیم تا از ظرفیت زنان استفاده شود، تا سهم زنان متخصص و دانش آموخته در مجموعه شاغلان کشور افزایش یابد و دیگر شاهد غیبت زنان در کابینه نباشیم، به آقای روحانی رای می دهیم تا در هیأت های دیپلماتیک فقط مردان به مذاکره ننشینند و زنان می‌توانند پای به پای مردان نقش ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، فاطمه سعیدی در این همایش در سخنانی اظهار کرد: امیدواریم با کلید تدبیر قفل شش ساله گشوده شود و چشممان به میرمحصور و باقی سبزش روشن شود و ما راهی جز صندوق های رای را نمی شناسیم.

وی تصریح کرد: مسیری جز اصلاحات را دنبال نمی کنیم و ما راه بزرگ مردی می رویم که او ما را همراهی می‌کند و تکرارش تمامی نقشه های تمامیت خواهان را نقش برآب می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود:  یادمان باشد اگر نبود انتخاب تاریخی ملت و اگر نبود انسجام مثال زدنی اصلاح‌طلبان  و درایت محمدرضا عارف در خرداد ۹۲ ما وضعی بهتر از کشور ونزوئلا با تورم بالا و فجایع اقتصادی و اجتماعی آن نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز می گویم در ۲۹ اردیبهشت به حسن روحانی باید رای داد به پشتوانه عملکردی که در این چهار سال از او دیده ایم، تدبیر روحانی اقتصاد ایران را از سقوط و اخلاق سیاسی را از مرگ دور کرد و نشان دادکه در سخت ترین تنگناها می توان کشور را نجات داد.

وی افزود: ما سالها است محدودیم. می خواستند ما را در خانه هایمان محبوس کنند نمی خواستند زنان پا در عرصه کار و اجتماع بگذارند اما نشد چون ما زنان نخواستیم.

بر اساس این گزارش جعفر توفیقی نیز در این همایش طی سخنانی اظهار کرد: کسی که به راحتی آزادی اندیشه خود را به مشارکت می گذارد اعتقاد دارد که علم و توسعه علمی زاییده فضای آزاد و به اشتراک گذاری اندیشه ها و تعالی علم و اندیشه از این رهگذر است.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم باید به روحانی رای بدهیم به خاطر تحولاتی که در طی ۴ سال گذشته شاهد آن بوده ایم که نمونه آن در حوزه آموزش عالی، پژوهش فناوری کشور است و در ۴ سال بعدی همه کمک کنند تا این دستاوردها به نتایج مطلوبی برسد.

توفیقی همچنین اظهار کرد: برای اینکه با اندیشه روحانی آشنا شوید، می توانید به ابتدای سال ۹۲ مراجعه کنید و به طیف وزیرانی که به مجلس مراجعه کردند، همه از فعالان حوزه علمی و مدیران شایسته کشور بودند البته نامهربانی های مجلس درآن زمان باعث شد تا یک مدیر و وزیر مقتدر مثل فرجی دانا که کمتر از یک سال مسئولیت خود، تحولات عمیقی ایجاد کرده بود رای اعتماد نگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از این طریق می توان فهمید که روحانی در حوزه تفکر علمی کشور از چه تفکری برخوردار است و وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش که کلیدی‌ترین و زیربنایی ترین وزارت خانه های کشور بودند منشاء تحولات عمیقی شده‌اند.

توفیقی همچنین اظهار کرد: مسائل امنیتی و حراستی در دانشگاه ها که روحانی بارها در آن تاکید کرده بود در دولت روحانی از حالت امنیتی و حراستی خارج شد؛ در حالیکه طی سالهای ۸۴ تا ۹۲ بسیاری از تشکل ها منحل و یا به حاشیه رفته بودند و یا تشکل های خاصی که واسطه به یک جناح فکری بودند فعالیت داشتند اما خوشبختانه با تحولاتی که در دولت یازدهم اتفاق افتاد این فضا شکسته شد و امروزه تشکل های بسیاری در دانشگاه ها حضور داشته و فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به مسائل ارتباط صنعت دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان تاسیس شده و فعالیت دارند که از حمایت های خوبی هم برخوردار هستند.

وی همچنین بیان کرد:‌ قطعا با مجلسی که امروز سر کار است و با تفکراتی که وجود دارد امیدواریم شاهد ارتباط بیش از پیش دولت و مجلس و تقویت وزارت خانه هایی مانند علوم باشیم تا امثالی چون فرجی دانا منصوب شوند.

به گزارش ایسنا، فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس نیز در سخنانی در این همایش اظهار کرد: مهمترین ماحصل دولت تدبیر و امید برجام بوده که نیازمند تداوم سیاست های دولت در برجام هستیم که میوه آن را در دولت دوازدهم داشته باشیم.

وی افزود:‌ در حوزه بهداشت و درمان نیز اجرای  طرح تحول سلامت توانست موجب کاهش ۴۰۰ میلیون دلاری واردات شود و دو هزار و ۵۰۰ خانه سلامت در استان های کم برخوردار برای اجرای این طرح ایجاد شود.

وی افزود:‌ وظیفه کسانی که حامیان دولت تدبیر و امید هستند این است که یک تریبون برای دستاوردهای روحانی باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: در حوزه محیط زیست به مدت هشت سال شورای عالی محیط زیست به تعلیق درآمده بود اما خوشبختانه از دوره مسئولیت خانم ابتکار این شورا راه اندازی و احیاء شد و همچنین صندوق ملی محیط زیست هم احیا شد که ردیف بودجه ای برای این صندوق هم وجود دارد و لوایح مهمی مانند هوای پاک و مدیریت تالاب ها از سوی هیأت دولت و مجلس ارسال شده که با آرای بالایی هم به تصویب رسیده اند.

اولاد قباد در ادامه توجه به عدالت جنسیتی در برنامه ششم را مهمترین دستاورد فراکسیون زنان مجلس و معاونت زنان ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود:‌ در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز دولت تدبیر و امید دستاوردهای قابل توجهی داشتند که باید حتما موردتوجه قرار گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: کاندیداهایی که هنگام مناظره ها حضور می یابند ضمن تسلط به برنامه ششم توسعه و بودجه کشور نباید وعده پوپولیستی به مردم دهند؛ آن‌ها از کدام منابع می خواهند وعده های خود را عملی کنند، باید در این شرایط شعور سیاسی مردم را در نظر داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار